Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barningo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 14:58
Ik ga een video edition systeem bouwen voor een vriend. Hij wil perse Pinnacle Studio gebruiken en ik zal dus de laatste versie (21) installeren.. Ik vind echter geen consistente informatie over welke type CPU nu het meest geschikt is voor PinStudio (in tegenstelling tot b.v. Premiere): EEN CPU met meer cores/threads (b.v. Ryzen 1700x), of juist een met een zo hoog mogelijke clockspeed (b.v. i7-7700k). Budget voor CPU rond 300 euro.

Vraag: welke type CPU adviseer je mij en waarom?

In verlengde daarvan: ik overweeg een GeForce 1600 met 3 of 6 Gb (ook tot max rond 300 euro). Daarover twee vragen:

(1) Is dit een goede combi met AMD of alleen Intel
(2) Gaat Pinnacle Studio zo'n kaart gebruiken, of kan ik net zo goed een goedkopere kaart installeren?
(hij is geen zware gamer!)

Alvast dank voor je expertise!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.pinnaclesys.c...udio/#system-requirements ? Daar staan een aantal essentiele dingen zoals hardware acceleration, H265, resoluties, etc. Maar aangezien niets daarvan in de startpost benoemd is, is het prijsschieten op een CPU/GPU.

Verder mis ik een aantal andere "vereiste" zaken; toen je dit topic opende, kreeg je een lijstje met standaard-vragen voorgeschoteld. Om een of andere reden zijn die vragen & jouw antwoorden niet in de startpost te vinden?

Allicht, gezien het feit dat het systeem grofweg richting de 1200 tot 1500 Euro gaat, kan je een aantal andere topics doornemen van PC's in Desktop Aankoopadvies die met die richtprijs zitten. Dan heb je in ieder geval materiaal genoeg om door te lezen, vergelijken en mogelijk een mooie middenweg samen te stellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barningo
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-08 14:58
Thanks MAX3400. Uiteraard hardware req's van Pinnacle bekeken, maar die roepen inderdaad niets over cores vs clockspeed. Ik ga kijken in Desktop Aankoopadvies. Ondertussen blijf ik geinteresseerd in reacties. Grt, B.

[ Voor 30% gewijzigd door Barningo op 25-10-2017 11:32 ]