Doorgeschoten incasso beleid (althans bij Youfone)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Youfone schiet behoorlijk door met hun incasso beleid.

Situatie even uitleggen.

Ik zit bij de RABO bank. Ik heb automatische incasso als betaalmethode opgegeven bij Youfone. Echter, bij de RABO bank moet je dit expliciet bevestigen wat me logisch lijkt. Kwestie van incassant toevoegen aan lijst van goedgekeurde incassanten. Van dit verzoek om toestemming krijg je een email.

Donderdagochtend e-mail gecontroleerd. Zat niks tussen. Rest van de dag druk druk druk. Geen tijd meer voor e-mail checken.

Vrijdagochtend e-mail checken. Oeps, bericht van de RABO bank van nog later op de donderdag. Ik snel Youfone toevoegen aan goedgekeurde incassanten.

Blijkbaar te laat, geen incasso. Ik stuur Youfone via hun contactformulier uitleg hierover.

Vandaag e-mail van Youfone (nog geen 3 werkdagen later); ik zou een herinnering gemist hebben (welke dan? Geen e-mail gehad). Bepaalde "diensten" waren al afgesloten. NA 3 werkdagen (eigenlijk 2 want vandaag tel ik niet mee)...

En als je dan belt met Youfone, krijg je dus niet Youfone aan de lijn...

Is dit de prijs van een goedkoop abonnement?

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, het lijkt me erg sterk dat jij "maar" een periode van 24u hebt om incassanten goed te keuren.

Klinkt als gevalletje; je was al laat en door eigen drukte ineens te laat. Iets zegt me dat je niet het hele verhaal post.

En als je het niet eens bent met YouFone, stuur je toch een aangetekende brief met je grieven? Kijken of je je abbo mag afkopen (zelf overboeken, geen incasso) ; kan je een "betere" telco gaan uitzoeken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
be3a18 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:09:
Ik zit bij de RABO bank. Ik heb automatische incasso als betaalmethode opgegeven bij Youfone. Echter, bij de RABO bank moet je dit expliciet bevestigen wat me logisch lijkt.
Dat "moet" niet, dat heb je dan zelf zo bij de Rabo ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit over juridische rechten gaat, geef ik het topic even een schopje van TPL richting SF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
En als aanvulling verwacht ik wat concreter wat je nu precies met dit topic wilt. Nu is het niet veel meer dan een klacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Als RABO gebruiker moet ik echt ontkennen dat je incassanten moet toevoegen aan watvoor lijst dan ook.
Als ik een machtiging afgeef aan een partij, dan is dat voldoende.

Ik verwacht dan ook dat je zelf iets (foutief?) hebt ingesteld, waardoor je, al dan niet onbewust, te laat bent geweest met betalen.

Verder ben je zelf verantwoordelijk voor je betalingen en treft Youfone in deze situatie dus geen blaam.

[ Voor 15% gewijzigd door Gadgeteer op 25-10-2017 08:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ook Rabobankgebruiker hier en incasso's toevoegen aan een lijst heb ik nog niet van gehoord. Zal dus iets zijn wat jij hebt ingesteld, dus ook jouw verantwoordelijkheid is

De hele procedure klinkt wel heel snel allemaal. Heb ook het vermoeden dat dit niet alles is.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-09 17:29
Kan er niet even worden opgetreden door een moderator tegen diegenen die mij beschuldigen hier niet het hele verhaal te vertellen? Wat is dit? Ik word hier doodleuk beschuldigd leugens te vertellen.

De volgende keer graag even via DM/rapporteer knop. Overigens lees ik de reacties niet zoals jij nu doet voorkomen. Volgens mij zijn de reacties hier allemaal informatief bedoelt en niet op de man.

[ Voor 34% gewijzigd door Perkouw op 25-10-2017 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
Er worden, terecht in mijn ogen, vraagtekens gezet bij de tijdlijn van je verhaal. Alsof Youfone nu een incassoverzoek indient, jij daar niet in 24 uur op reageert, en ze al gelijk alles afsluiten.

In plaats van je te beklagen, kun je ook de situatie duidelijker uitleggen of de tijdlijn bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:39
be3a18 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:07:
Kan er niet even worden opgetreden door een moderator tegen diegenen die mij beschuldigen hier niet het hele verhaal te vertellen? Wat is dit? Ik word hier doodleuk beschuldigd leugens te vertellen.
Tja, meerdere personen hierboven geven aan dat het expliciet bevestigen niet nodig is bij de Rabobank. Het is dan niet gek dat je daar vragen over krijgt of je niet toevallig zelf een instelling hebt ingesteld waardoor deze handeling wel nodig is, daar dit standaard niet nodig lijkt te zijn.

Als je een antwoord wil op je vraag zal je daar toch echt open over moeten zijn, anders kan er geen antwoord gegeven worden dat in deze casus relevant is.

De procedure bij Youfone lijkt wel wat snel, echter wat voor diensten zijn er afgesloten? Kan je niet meer bellen / gebeld worden, smssen, internetten of gaat het om iets triviaals dat even tijdelijk niet meer kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dat verhaal met goedgekeurde incasso's is volgens mij alleen van toepassing op bedrijven onder elkaar (zakelijke rekening), bij een 'Bedrijven Euro-incasso' en niet bij een standaard 'Euro-incasso' ? (ik heb in ieder geval nooit is hoeven toevoegen of extra lijsten bevestigen oid)

https://www.rabobank.nl/b.../betalingen-doen/incasso/

nvm

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Breezers schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:19:
Dat verhaal met goedgekeurde incasso's is volgens mij alleen van toepassing op bedrijven onder elkaar (zakelijke rekening), bij een 'Bedrijven Euro-incasso' en niet bij een standaard 'Euro-incasso' ? (ik heb in ieder geval nooit is hoeven toevoegen of extra lijsten bevestigen oid)

https://www.rabobank.nl/b.../betalingen-doen/incasso/
Op mijn zakelijke Rabo rekening hoef ik incasso's niet goed te keuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik mis de tijdlijn een beetje. Als youfone al gaat afsluiten ben je langer als 1 dag te laat. Hier zitten al herrineringen en aanmaningen tussen en ben je al snel een maand verder.

Je verhaal klopt dus niet helemaal of is heel vaag omschreven.

Ik zit zowel prive als zakelijk bij de rabo en heb nog nooit incassos hoeven toevoegen. Wat de rabo wel kan doen. Is automatische incasso's blokkeren als er te veel adminostratieve terugboekingen worden gedaan(beter bekend als te weinig saldo).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:54
Bij de Rabobank kan je het volgende instellen;

- Automatisch alle incasso's toelaten (standaard ingesteld)
- Incasso's vooraf goedkeuren, een soort whitelist voor incassanten.

Voor de laatste optie moet je dus bij elke nieuwe incassant (eerste incasso) het bedrijf/incassant op de whitelist plaatsen. Als dat gedaan is gaat het voor die incassant voortaan automatisch.

Dit moet je wel binnen 1 of 2 dagen doen geloof ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Begin eens met een duidelijke tijdslijn:
Wanneer en hoe heb je bij Youfone een abonnement afgesloten?
Wat is er daarna gebeurd?

Normaal gesproken geef ik een automatische incasso af op het moment dat ik een dienst afsluit, dan is er dus nog geen nota geweest.

Dat Youfone spreekt over een gemiste herinnering, spreekt wat mij betreft boekdelen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En vooral, wat is er nu 'loos'? Bekijk je factuur en betaal die gewoon met de hand voor nu. En controleer daarna wat je ingesteld hebt om problemen bij de volgende maand te voorkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:59
Het klinkt alsof TS bij de Rabobank een goedkeuringslijst heeft ingesteld.
Dan worden gewoon alle incassanten geblokkeerd behalve degenen die je hebt toegevoegd aan de lijst.
Dit kun je ook gewoon doen als particuliere gebruiker.

Het is alleen erg onhandig en je ziet wat voor problemen je krijgt als je het niet goed bijwerkt.

En overigens over de machtiging gesproken.
Sinds dat SEPA er is hebben ze alleen nog maar je IBAN nummer nodig om af te boeken.
Er zijn echt maar heel weinig instanties die je expliciet een machtiging laten afgeven direct via je bank.

Om fraude met dit systeem tegen te gaan kun je altijd storneren binnen 56 dagen en zelfs daarna nog mits geen geldige machtiging is afgegeven binnen 13 maanden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:07
JohanNL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:44:
kun je altijd stotteren binnen 56 dagen en zelfs daarna nog mits geen geldige machtiging is afgegeven binnen 13 maanden.
Bedoel je st... st... st... storneren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Pat911 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:01:
[...]

Bedoel je st... st... st... storneren :+
Haha, ik moet echt eens die autocorrect uitzetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55
JohanNL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:44:
En overigens over de machtiging gesproken.
Sinds dat SEPA er is hebben ze alleen nog maar je IBAN nummer nodig om af te boeken.
Er zijn echt maar heel weinig instanties die je expliciet een machtiging laten afgeven direct via je bank.
Niet helemaal. De instantie die geld wil incasseren moet een machtigingskenmerk opgeven bij de bank, deze zie je (in ieder geval bij de Rabobank) ook terug in de bankieren app (en ongetwijfeld ook in de bankieren website). Op verzoek van de bank moeten zij aan de hand van dit kenmerk kunnen laten zien dat jij akkoord gegaan bent met een incasso.
Dat dit niet altijd een papieren formuliertje is, dat klopt inderdaad wel. Als je online een machtiging afgeeft (met een expliciet vinkje of zo), dan is dat voor zover ik weet ook OK.

Tegenwoordig (sinds begin dit jaar geloof ik) hoeven incasso's ook niet meer een week vantevoren aangemeld te worden bij de bank. Vandaag (aan het begin van de dag) aangemeld, morgen geïncasseerd. Als Youfone dus op donderdag de incasso heeft aangemeld om deze op vrijdag uit te laten voeren, dan kon de Rabobank inderdaad pas op donderdag die e-mail sturen. Je had dus altijd een week om de nieuwe incassant goed te keuren, nu is dit als je een beetje pech hebt maar een dag.

Nu kan Youfone de incasso wel nog steeds een week (of hoe lang ze maar willen) vantevoren aanmelden, maar dat doen ze dus blijkbaar niet - waarschijnlijk omdat er bijna niemand voor zo'n whitelist kiest (dit laatste is een aanname van mijn kant, mede gebaseerd op het feit dat de helft van de reacties in dit topic aangeeft hier nog nooit van gehoord te hebben :P ).

Ik zou zelf overigens de goedkeuringslijst gewoon lekker uitzetten. Als er dingen geïncasseerd worden die niet kloppen dan kun je dat zoals JohanNL zegt gewoon storneren en een melding doen van een onterechte incasso. Je krijgt dan direct je geld terug. Voert de incassant te vaak onterechte incasso's uit, dan sluit de bank hun incasso contract af. Daarom is het belangrijk dat onterechte incasso's ook gemeld worden en niet alleen een stornering.

@be3a18 De incasso kon niet uitgevoerd worden. De eerste stap lijkt me dan om de factuur alsnog (met de hand) te betalen. Je hebt een dienst van hen afgenomen en moet daar dus sowieso voor gaan betalen. Dat ze deze dienst omdat de vorige maand niet betaald hebt nu hebben afgesloten veranderd daar niets aan. Waarschijnlijk zal alles nadat je de vorige factuur betaald hebt weer in orde komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jory op 25-10-2017 11:19 . Reden: Verduidelijking dat vele de goedkeuringslijst functie niet kennen ipv beweren dat deze niet bestaat adhv @RJC82's reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
De tijdslijn lijkt me wel heel krap. Was die actie van donderdagmiddag/avond niet al een herinnering? Ik kan mij wel voorstellen dat een budgetprovider zoals Youfone wel snel denkt "als de eerste betaling al niet goed gaat ... ".

Maar uhm, voordat je een dienst afneemt kijk je toch heel even rond naar ervaringen; wat voor partij is het nou eigenlijk? Google (of duckduckgo) voor de grap eens op "Youfone" of "Youfone incasso", een grote klachtenbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

be3a18 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:07:
Wie beschuldigt jou van liegen? Dat lees ik nergens terug. Ik stel alleen dat bij jou de verantwoordelijkheid ligt, als jij incasso's eerst moet goedkeuren. Verder dat er nog iets anders speelt. Dat kan aan jouw kant zijn of bij hun. Niet zo snel alles op jezelf betrekken.
Jij hebt, in alle waarschijnlijkheid, een overeenkomst getekend met daarbij ook een verplichting tot incasso. @Jory167 Ik zeg niet dat het niet bestaat, maar dat ik er niet van gehoord heb. Dat is wat anders. Daarna geeft ik gewoon aan wat zoiets dan inhoud.

Als jou verhaal helemaal kopt, zoals hier gesteld staat, dan is Youfone wel erg snel in het afsluiten. Niet een normale praktijk, dus vandaar het vermoeden dat er wat anders meespeelt. Normaal krijg je een bericht dat incasso niet mogelijk was en dat je het handmatig over moet maken.
Het kan zijn dat Youfone al snel in de paniek schiet, zodra een incasso niet lukt. Dan zou ik hier wel een ding van maken, want niet op tijd betalen houdt nog niet per definitie in dat zij ook de diensten gelijk stop mogen zetten.

TLDR; Het is goed mogelijk dat jij alles verteld, maarde ervaring leert dat er meestal iets anders mee speelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ex Nunc op 25-10-2017 10:56 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Jory167 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:40:
[...]

Niet helemaal. De instantie die geld wil incasseren moet een machtigingskenmerk opgeven bij de bank, deze zie je (in ieder geval bij de Rabobank) ook terug in de bankieren app (en ongetwijfeld ook in de bankieren website). Op verzoek van de bank moeten zij aan de hand van dit kenmerk kunnen laten zien dat jij akkoord gegaan bent met een incasso.
Je hebt gelijk hoor maar sinds SEPA hoeft de bank niet meer te controleren of de opgegeven naam, adres of andere kenmerken buiten het IBAN nummer om kloppen.
Normaal gesproken word er dus gewoon afgeschreven terwijl enkel het IBAN nummer klopt in de machtiging.
Om het gemak voorop te stellen voor de klant en dat je het toch zonder opgaaf van reden kunt storneren binnen 56 dagen vind men dit prima.
De banken zijn natuurlijk ook blij met de extra rente die ze kunnen vangen door een onterechte incasso terwijl de klant hierdoor in de min komt te staan.

Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er dan staat in de rabo bankieren app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jory
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:55
JohanNL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:22:
De banken zijn natuurlijk ook blij met de extra rente die ze kunnen vangen door een onterechte incasso terwijl de klant hierdoor in de min komt te staan.
Hm, ik kan hier zo snel niets over vinden, maar ik zou verwachten dat je de rente (dus die onterecht gerekend is) ook terug krijgt. De banken willen dit systeem, dan dienen zij er ook voor te zorgen dat misbruik volledig ongedaan gemaakt wordt.
JohanNL schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:22:
Ben eigenlijk wel erg benieuwd wat er dan staat in de rabo bankieren app.
De Rabobank blokkeert de optie om een screenshot te maken van de app, maar dit is wat ik zie bij de incasso van mijn telefoon abonement (geen Youfone overigens, maar incasso = incasso).
Tegenrekening/IBAN
NL.....

Omschrijving
Klant xxxx Factuur xxxxx

Via
Euro-incasso

Datum
26 september 2017

Machtigingkenmers
xxxx (in dit geval hetzelfde als mijn klantnummer)

IncassantID
NL93ZZZZ33....

Saldo na boeking
€....

Transactiereferentie
xxxxxx

Doel van overschrijving
OTHR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik begrijp het verhaal niet helemaal, maar volgens mij wil je vertellen dat Youfone in jouw ogen te vlug bepaalde diensten afsluit als je niet betaalt. Voor zover ik begrijp kan Youfone nu wel via automatische incasso de verschuldigde bedragen innen. Dat is fijn, en voorkomt dit probleem in de toekomst. Dan moet je nu contact opnemen met Youfone met de vraag wat je moet doen om weer toegang tot die diensten te krijgen. Daarna lijkt mij het probleem afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Jory167 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:49:
[...]

De Rabobank blokkeert de optie om een screenshot te maken van de app, maar dit is wat ik zie bij de incasso van mijn telefoon abonement (geen Youfone overigens, maar incasso = incasso).

[...]
Whaat?

Hier (iPhone) nog nooit gezien. en vind het ook beetje raar. mag toch wel een screenshot maken van mn eigen rekeningen? (sterker nog, ik gebruik dit regelmatig)

OT: youfone is sowieso een knaken provider. maar TS loopt het zich ook niet makkelijk te maken. gewoon betalen, niet huilen en zo snel mogelijk naar een echte telco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
Hier Youfone en gaat altijd prima met automatische incasso. Zeer tevreden met bereik en incasso. 10tje per maand voor 250min +1000MB al 1,5 jaar lang. Betaalde bij KPN flink meer.

Als jij je rekening niet betaald hebt is het toch logisch dat ze je afsluiten? Of vindt je dat ze gewoon een lange periode moeten blijven leveren zonder betaling?

In de supermarkt krijg ik zonder betalen ook geen boodschappen mee, waarom vindt jij dat je daar wel recht op hebt bij een telecomprovider?

Ik vind het een prima beleid, voorkomt dat mensen weken of maanden lang niet betalen maar wel de rekening door laten lopen en in financiële problemen komen te zitten!

[ Voor 10% gewijzigd door President op 25-10-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:32
Xantios schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:58:
[...]

Whaat?

Hier (iPhone) nog nooit gezien. en vind het ook beetje raar. mag toch wel een screenshot maken van mn eigen rekeningen? (sterker nog, ik gebruik dit regelmatig)

OT: youfone is sowieso een knaken provider. maar TS loopt het zich ook niet makkelijk te maken. gewoon betalen, niet huilen en zo snel mogelijk naar een echte telco.
Is een optie op Android: WindowManager.LayoutParams.FLAG_SECURE
treat the content of the window as secure, preventing it from appearing in screenshots or from being viewed on non-secure displays
Blijkbaar heeft de Rabobank die flag ingesteld.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Dit klinkt als een nieuw abonnement, en ik kan me voorstellen dat Youfone er wat strakker in zit bij de allereerste incasso. Je kan er donder op zeggen dat bij een groot deel van de mensen waar de eerste incasso al mislukt, en nog veel meer betaalellende aan zit te komen.
Verder wel storend dat @be3a18 er wel snel bij was om te roepen dat men hem zogenaamd beschuldigd van liegen, maar vervolgens niks meer laat horen, laat staan de vragen hier beantwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
P1nGu1n schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:18:
[...]

Is een optie op Android: WindowManager.LayoutParams.FLAG_SECURE

[...]

Blijkbaar heeft de Rabobank die flag ingesteld.
ING same shit. Kan op de iPhone blijkbaar niet, want een collega met ING mag het daarop wel.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Blijkbaar heb je de voorgaande nota's ook veels te laat betaald?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 13:01
Mandrake466 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:56:
Blijkbaar heb je de voorgaande nota's ook veels te laat betaald?
Aangezien Youfone nog goedgekeurd moest worden om incasso's uit te mogen voeren vermoed ik dat het om de eerste rekening gaat. Dan zullen ze wellicht iets strenger zijn dan bij een klant die al jaren op tijd betaalt.

Heb het zelf ook eens gehad hoor, woning huren en meteen samen gaan wonen met nieuwe gezamenlijke rekening erbij waar de huur vanaf moest en waar wij dus structureel geld op moesten gaan storten voor de vaste lasten. Ik zag het probleem al aankomen en heb toen van tevoren al de verhuurder gebeld om te melden dat de incasso waarschijnlijk ging mislukken en of ik het bedrag dan even handmatig over kon maken.

Dat is eigenlijk ook het enige advies dat ik je kan geven; neem voor nu contact op met Youfone en regel het alsnog allemaal even goed en laat in het vervolg misschien van tevoren al weten dat de eerste incasso mis kan gaan omdat je het goed moet keuren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:21
Hyp Hyper schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:53:
[...]

ING same shit. Kan op de iPhone blijkbaar niet, want een collega met ING mag het daarop wel.
Bij de ABN AMRO app kan ik binnen android zelf kiezen of ik wel of niet screenshots wil kunnen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou eens goed bij de Rabobank navragen hoe die optie die jij nu hebt ingesteld daadwerkelijk werkt.

Want het klinkt mij vooralsnog in de oren alsof je al meerdere incasso-pogingen hebt gemist doordat je youfone niet tijdig gewhitelist hebt.

Ik zou eens goed bij de RaboBank navragen wat er gebeurt als jij een incassant geen toestemming verleent en wat de minimale tijd is om een incassant goed te keuren.
Want ik vermoed dat er geen overzicht is van mislukte incassaties, oftewel als youfone incasseert op de minimale tijd dan ben jij gedwongen om echt 100% die minimale tijd op je telefoon te kijken.

Mis jij 1 incasso-aanvraag omdat je een weekendje buiten de deur bent dan ben je direct de sjaak zoals je nu ziet.
Kwestie van incassant toevoegen aan lijst van goedgekeurde incassanten. Van dit verzoek om toestemming krijg je een email.
Ik durf er geld op in te zetten dat een Rabobank hier wel wat extra mitsen en maren aan heeft hangen en geen garanties geeft dat die email echt aan moet komen of dat jij hem moet kunnen openen.

Oftewel mail checken daarmee kan je dingen missen.

In wezen is er al jaren geen enkele serieuze partij meer die garanties geeft over e-mails.
De vorige 3 verzoeken kunnen zijn beland in je spam-filter etc. etc. etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Gomez12 op 25-10-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:22
Jory167 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 11:49:

[...]
Offtopic: In de Rabobank app kun je de transactie delen. "deel transactie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
BB-One schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:59:
[...]

Offtopic: In de Rabobank app kun je de transactie delen. "deel transactie"
Ah inderdaad. Bij ING dus ook. |:(

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is dit de prijs van een goedkoop abonnement?
Niet echt, T-mobile en Vodafone doen dit ook bij nieuwe abonnementen, enige verschil is dat zij wel direct je te woord kunnen staan (al snap ik niet waarom je bij de mislukte incasso niet direct heb gebeld ipv contact formulier) en wordt je gevraagd het diezelfde dag nog te regelen.

Bij T-Mobile was het btw 5 dagen na mislukking, Vodafone is het dacht nog 7 dagen.

Termijn is misschien wat kort, maar als je er zelf ook kort op had gezeten, was het allemaal wel binnen termijn haalbaar geweest, enige wat de 'prijs' van een goedkope provider zou kunnen zijn, is niet direct (makkelijk) in contact met hun te komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit bij de RABO bank. Ik heb automatische incasso als betaalmethode opgegeven bij Youfone. Echter, bij de RABO bank moet je dit expliciet bevestigen wat me logisch lijkt.
Nu moet het gezien eerdere reacties niet. Maar is dit logische systeem niet geheel counterproductief gegeven het idee van een automatisch incasso. |:(

Een auto met automaat met 3 koppelingen. ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:02:
[...]
Nu moet het gezien eerdere reacties niet. Maar is dit logische systeem niet geheel counterproductief gegeven het idee van een automatisch incasso. |:(

Een auto met automaat met 3 koppelingen. ^_^
Mwah, het is meer dat je eerst wel gas moet geven, daarna schakelt de auto automatisch.

Het systeem van automatische betalingen is als je er echt inhoudelijk naar gaat kijken (zacht uitgedrukt) redelijk fraudegevoelig en daarom vind ik het niet al te raar dat een bank aanbied dat je eerst gas moet geven als een soort beveiliging.

Het rotte van automatische incasso's is dat het een recht is wat je kan verkrijgen, als je dat eenmaal hebt kan je als bedrijf van elke bankrekening in NL zonder dat iets of iemand iets vraagt geld incasseren.
De controle of je ertoe gemachtigd bent om die incasso wel te doen vind pas plaats bij een klacht.
Er zitten enkele checks & balances in het systeem zodat je niet in 1x een opdracht eruit kan gooien om van 17 miljoen bankrekeningen 1000 euro per stuk te halen om daarna op een vliegtuig naar de bahama's te vertrekken om daar van 17 miljard te gaan leven onder een andere naam.

Maar als je je er een beetje in verdiept en bereid bent er enige moeite in te steken dan is het een extreem zwak opgezet systeem waarbinnen je jezelf goed kan verrijken of iemand anders de afgrond in kan duwen (incasseer maar "per ongeluk" eens 200 euro bij een bijstandsgezin en retourneer dat na 30 dagen, genoeg bijstandsgezinnen die je daarmee echt gruwelijk in de problemen kan brengen)

Oftewel ik kan het in principe alleen maar toejuichen dat banken dit soort systemen gaan invoeren, alleen het betekent wel dat je als gebruiker die dit activeert er wel extra rekening mee moet houden dat jij verantwoordelijk bent voor het goedkeuren van nieuwe incasso's, mis je dat dan kan je dit soort situaties krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBernard
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-01-2022
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie/vraag van de TS.

[ Voor 75% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2017 07:41 ]

Pagina: 1