Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede computer voor Planet coaster (dummy)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een hele domme vraag waarschijnlijk voor slimmerikken als jullie.
Mijn vriend en ik gaan samenwonen (allebei uit huis voor het eerst) en we mogen de computer niet meenemen van zijn ouders. :P
Hij speelt heel graag planet coaster en hij zegt dat er een zwaardere kaart in moet of zo iets. Ik ben echt een dummy.
Maar hij is binnenkort jarig en ik zit eraan te denken om hem zo'n computer cadeau te doen. Maar ik heb geen idee welke computer daarvoor geschikt is en hoe duur zo'n computer is.

Zouden jullie me een aantal suggesties kunnen doen tegen een vriendelijk prijsje? (we gaan tenslotte samenwonen en dat kost best veel geld:P)

Alvast bedankt!

Verwijderd

Wat wil je ongeveer uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
max 500? is dar reeel?

Verwijderd

Om binnen budget te blijven kan je ook kijken in het Vraag & Aanbod gedeelte. Mocht je een nieuw systeem willen kopen dan heb ik nog een alternatief:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 75,84€ 75,84
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 160,95€ 160,95
1Cooler Master Elite 342€ 31,95€ 31,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 70,95€ 70,95
1be quiet! System Power B8 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,14

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Niet echt, je zou ietsje hoger moeten gaan.

Het laagste wat ik je aanraadt te gaan met een gaming computer:

CPU: Pentium G4560
mobo: Gigabyte GA-B250M-DS3H
RAM: 8gb, 2x4gb Crucial basilisk sport lt
GPU: GTX 1050 ti
PSU; Corsair CX450
HDD: 1tb Seagate/WD
kast: Corsair 200r

Of iets soort gelijks.

Verwijderd

Topicstarter
thanks dat je met me meedenkt! maar wat betekent dat? hij heeft nog wel een computer, een imac maar hij zegt dat daar planet coaster niet op gespeeld kan worden

• Omega
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:15:
thanks dat je met me meedenkt! maar wat betekent dat? hij heeft nog wel een computer, een imac maar hij zegt dat daar planet coaster niet op gespeeld kan worden
Planet Coaster ondersteunt inderdaad alleen maar Windows. Vandaar.

Verwijderd

Topicstarter
Omega schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:17:
[...]

Planet Coaster ondersteunt inderdaad alleen maar Windows. Vandaar.
Ah rukzooi :/ Heb je wat aanbevelingen :) Ik heb écht geen verstand van computers. Ik wil gewoon dat mijn vriend lekker kan planet coasteren:)

• Omega
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Ah rukzooi :/ Heb je wat aanbevelingen :) Ik heb écht geen verstand van computers. Ik wil gewoon dat mijn vriend lekker kan planet coasteren:)
Zowel mijn lijstje als dat van AMDRadeon zou meer dan genoeg moeten zijn voor Planet Coaster.

Het is het leukste natuurlijk om hem zelf te bouwen, het lijkt heel intimideren maar het valt best wel mee. Als u het idee van het zelf bouwen van een computer echt niks lijkt dan dan kunt u met een onderdelen lijstje langs een computer winkel gaan en dan bouwen ze het systeem wel voor u.

Als u besluit het systeem zelf te bouwen (Kom op doe het! Het is leuk! :D) dan kunt u mee bouwen met een Youtube filmpje of anders zouden mede tweakers u er ook wel in willen begeleiden in het bouw proces.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:12:
Om binnen budget te blijven kan je ook kijken in het Vraag & Aanbod gedeelte. Mocht je een nieuw systeem willen kopen dan heb ik nog een alternatief:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 75,84€ 75,84
1MSI B250M PRO-VDH€ 62,95€ 62,95
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G€ 160,95€ 160,95
1Cooler Master Elite 342€ 31,95€ 31,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 70,95€ 70,95
1be quiet! System Power B8 350W€ 37,50€ 37,50
1Kingston SSDNow UV400 120GB€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,14
Op zich een mooi systeem.
In dat overzicht zit geen muis, toetsenbord, scherm, speakers. allemaal wel handig als je wilt gamen :)
En zelfs zonder dat is het allemaal laagste prijzen zonder verzendkosten. als je dat van 1 of 2 bedrijven wil hebben zit je al snel 50E-100E verder

en ik mis, licentie kosten voor windows etc. Laat staan kosten voor installeren van windows of assembleren.

ik snap dat je zelf bouwen aanraad, maar niet iedereen durft of wil dat gaan uitzoeken/uitproberen.
En als ik de TS zo inschat, wil ze gewoon een werkende pc. Niet een hoop losse onderdelen en een youtube cursus om daar iets van van te maken.

Ik zou voor dat bedrag echt kijken naar iets 2e hands !
Omega schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Zowel mijn lijstje als dat van AMDRadeon zou meer dan genoeg moeten zijn voor Planet Coaster.
Ik ken het spel verder niet, maar gekeken naar de opgegeven systeemeisen vanuit de maker
kan ik nu niet zeggen dat jouw systeem nu ver boven de minumum eisen zit, laat staan de aangeraden eisen ?

[ Voor 8% gewijzigd door heuveltje op 24-10-2017 22:44 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Omega
- G4560 is sneller dan de i5 in de minimum specs
- De GTX 1050 ti is ongeveer 2x zo snel als de genoemde GTX 560 in de minimum specs en heeft 2x zovel Vram

De system reqs moet je niet super serieus nemen. Deze computer kan alle spellen van tegenwoordig redelijk makkelijk afspelen op gemiddelde grafische instellingen 1080p of hoger. Dit is een prima budget gaming PC.

zoon circus is het bouwen van een PC ook weer niet, het is gewoon LEGO je klikt dingetjes in elkaar. Een kind (onder supervisie natuurlijk) kan het doen.

Windows 10 kan je gewoon niet geactiveerd gebruiken en later een key kopen. Windows 10 blijft volledig bruikbaar je hebt alleen een watermerk rechts onder op het scherm en de Windows store is niet toegankelijk. Het is het beste voor de OP om het gehele budget eerst aan het systeem uit te geven, die Windows licentie die komt later wel.

Assemblage = 50 euro maar je kan ook wel mensen vinden zoals vrienden of familie leden die verstand hebben van computers en het maar al te graag voor je willen bouwen.

Als je 2de hands koopt koop je altijd 10x niks. Gewoon niet doen. Want dan koop je oude meuk die Planet Coaster niet eens kan draaien. Nooit 2de hands, nooit. Helemaal niet voor gaming systemen. Geen geld pompen in iets waar je dan toch niet op kan gamen.

[ Voor 6% gewijzigd door Omega op 24-10-2017 23:00 ]

• speuler
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-10 20:51
Omega schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:58:
Als je 2de hands koopt koop je altijd 10x niks. Gewoon niet doen. Want dan koop je oude meuk die Planet Coaster niet eens kan draaien. Nooit 2de hands, nooit. Helemaal niet voor gaming systemen. Geen geld pompen in iets waar je dan toch niet op kan gamen.
Goede adviezen tot je hier kwam, tweedehands is hartstikke bruikbaar voor mensen met een budget en echte bang for buck willen. Heb het zelf ook gedaan met mijn pc. Wel alleen doen wanneer de andere persoon ook betrouwbaar overkomt.

Nogmaals voor de rest goede adviezen.

• Omega
speuler schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:03:
[...]

Goede adviezen tot je hier kwam, tweedehands is hartstikke bruikbaar voor mensen met een budget en echte bang for buck willen. Heb het zelf ook gedaan met mijn pc. Wel alleen doen wanneer de andere persoon ook betrouwbaar overkomt.

Nogmaals voor de rest goede adviezen.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Tenzij je natuurlijk een goede deal krijgt, dat is vanzelf sprekend.

Ja die 2de hands i5 is 20 euro goedkoper maar daar zit ook direct 20% minder reken kracht achter dan een moderne budget CPU zoals de Intel Pentium G series. Ja die GTX 750 is 20 euro goedkoper dan een GTX 1050 (non ti) maar daar zit ook maar de helft van de reken kracht achter.

Ja je hebt een werkende computer voor minder maar die computer is obsolete.

Beter om 100 euro meer uit te geven voor een PC die je de komende 5 jaar mee gaat dan een die nu al de prullenbak in kan.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:19
Omega schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:11:
[...]

Daar ben ik het dus niet mee eens. Tenzij je natuurlijk een goede deal krijgt, dat is vanzelf sprekend.

Ja die 2de hands i5 is 20 euro goedkoper maar daar zit ook direct 20% minder reken kracht achter dan een moderne budget CPU zoals de Intel Pentium G series. Ja die GTX 750 is 20 euro goedkoper dan een GTX 1050 (non ti) maar daar zit ook maar de helft van de reken kracht achter.

Ja je hebt een werkende computer voor minder maar die computer is obsolete.

Beter om 100 euro meer uit te geven voor een PC die je de komende 5 jaar mee gaat dan een die nu al de prullenbak in kan.
Staan anders genoeg i5-4xxx’jes op V&A voor €100 of minder, aardig wat goedkoper als skylake, kabylake en coffeelake. Als je nu alleen kijkt naar gamen zal het verschil tussen deze en sky/kabylake vrij minimaal zijn. Coffeelake is dan weer een ander verhaal maar daar zit dan voor nu ook meteen weer een vrij duur moederbord bij.
Dus ja, toch wel meer als €20 goedkoper terwijl je heel weinig inleverd op performance indien het, hier dan, om gamen gaat.

Daarnaast is de GTX 750 tweedehands meer richting de €60 goedkoper. Maar de 750 is al een lange tijd niet meer interessant. Voor een paar tientjes minder dan de 1050 heb je al een R9 280X welke vrijwel gelijk presteerd aan de GTX 1050

Dus als je echt met een budget werkt is tweedehands toch interessant

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Is het niet mogelijk om het budget (licht) te verhogen. Niet gemeen bedoelt maar ik zie je niet een eigen pc bouwen aangezien je aangeeft dat je er niks van weet. Een pc bouwen is prima te doen, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent. Als iets dan kapot gaat ben je nog verder van huis. Misschien ken een handig iemand in de buurt? Anders bij een pc boer in elkaar laten zetten voor zo'n 50 euro.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:54
Als je eventueel op Tweakers kijkt zou er nog een leuke 2de hands er tussen kunnen staan, met marktplaats zou ik uitkijken want als je niet weet wat je koopt zul je vaak veel betalen voor niks.

Dus mocht je iemand kennen die echt verstand van computers heeft vraag diegene om met je aankoop te helpen.

Zelf bouw is leuk maar voor een redelijke complete PC (dus met scherm, muis en toetsenbord) moet je echt richting de 650+ euro gaan denken (inclusief windows 10), qua kant en klaar ben je eerder 700 euro en meer kwijt en vaak zonder scherm (wel met windows en vaak ook een simpele muis en toetsenbord).

500 euro is alleen reëel als je al sommige dingen als scherm, toetsenbord en muis hebt en zelf bouwt, anders blijven alleen 2de hands pc's over.

(reëel tov de vereiste hardware voor het spel)

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 26-10-2017 17:01 ]

Pagina: 1