Pc start niet meer op - help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesjagerman
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-05-2021
Ten eerste, als dit topic niet in het goede blok staat, sorry hiervoor. Verplaats het gerust

Ik heb sinds de zomer een pc laten bouwen door 4launch.
Nu was ik aan het twitteren en viel hij opeens uit. Sindsdien als ik hem opstart gaan de fans een paar seconden draaien, het rode lampje brandt voor een paar seconden en dan valt het uit. Hij gaat daarna niet meer aan als ik op de aanknop klik op de case. Als ik de voeding aan en uit zet met de switch kan ik weer de pc aanzetten maar valt ie weer in een paar seconden uit.
Het kleine lampje op mijn videokaart brandt wel als de voeding aanstaat.

Wat ik al geprobeerd heb:
Oneindig veel keer aan en uit
Stekkers eruit (usb, beeldschermen)
Andere voedingskabel
Stof verwijderd

Ik ben niet goed met computers maar hebben mensen tips? Ik kan hem natuurlijk RMA sturen maar dat vind ik een gedoe en ik heb het nagevraagd, ik mag het zelf proberen te fixen.

De pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 200,95€ 200,95
1MSI B350 PC Mate€ 79,95€ 79,95
1Asus Phoenix GeForce GTX 1060 3GB GDDR5€ 242,45€ 242,45
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,75€ 45,75
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 65,95€ 65,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 166,95€ 166,95
1Corsair CX450M€ 48,-€ 48,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 93,-€ 93,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 943,-

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:09

QinX

Shai-Hulud

Even het tweede noodzakelijke buiten de specs.

Foto's van de binnenkant posten.
Geen hosting? www.imgur.com

Wat je al zou kunnen proberen is de BIOS resetten.
Dit kan door de stekker uit de PC te halen en op het moederbord de grote zilveren knoopcel batterij te verwijderen voor een 20 seconde.
Let wel dat hiermee de BIOS naar default wordt gezet en instellingen die jij of 4launch heeft gedaan worden verwijderd.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesjagerman
QinX schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:44:
Even het tweede noodzakelijke buiten de specs.

Foto's van de binnenkant posten.
Geen hosting? www.imgur.com

Wat je al zou kunnen proberen is de BIOS resetten.
Dit kan door de stekker uit de PC te halen en op het moederbord de grote zilveren knoopcel batterij te verwijderen voor een 20 seconde.
Let wel dat hiermee de BIOS naar default wordt gezet en instellingen die jij of 4launch heeft gedaan worden verwijderd.
Ik ga morgen als ik tijd heb wat foto's maken en de batterij resetten. Wordt dan ook mijn windows verwijderd (aangezien ik een eenmalige licentie heb) en mijn bestanden verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCricketer25
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 12:28
Nee geen zorgen, alleen de BIOS wordt naar "standaard" instellingen terug gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesjagerman
Update: Ik kwam vandaag terug uit school en toen probeerde ik mijn pc op te starten. Hij werkte gewoon, ik heb helemaal niks gereset. Hij staat sindsdien de hele middag en avond al aan zonder uit te vallen...
Best vreemd.

Ik zal het de komende tijd even in de gaten houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTremble
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09 17:15
Controleer de eventlog nog even rond de tijd dat de pc uit ging of je nog rare meldingen ziet.
windows logo+ r (of start -> run) typ in eventvwr enter en kijk naar system onder windows logs.

[ Voor 4% gewijzigd door iTremble op 25-10-2017 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 19:06
meesjagerman schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:53:
Update: Ik kwam vandaag terug uit school en toen probeerde ik mijn pc op te starten. Hij werkte gewoon, ik heb helemaal niks gereset. Hij staat sindsdien de hele middag en avond al aan zonder uit te vallen...
Best vreemd.

Ik zal het de komende tijd even in de gaten houden
Het zou dan te maken kunnen hebben met de koeling. Wanneer de computer te heet wordt, zal deze automatisch uitgezet worden om schade te voorkomen. Wanneer je de computer vervolgens aan blijft zetten krijgt deze niet de kans af te koelen.

Installeer eens een tool die de temperatuur kan meten en opslaan in een logbestand. Ik geloof dat SpeedFan hiertoe in staat is. Als mijn theorie klopt, zou je de temperatuur moeten zien stijgen alvorens de computer uitvalt.

In dit geval zal er gekeken moeten worden of de koeler nog goed functioneert, en de koelpasta vervangen moeten worden. Laat dit door iemand doen die er verstand van heeft.
Pagina: 1