Excel verwijzing naam veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 986901

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo,
İk heb een probleempje met Excel 2007. İk gebruik 2 Excel bestanden. Eerste gebruik ik om productie gegevens in te voeren, met de naam '2017 week 01'. En die bestand is natuurlijk tot en met week 52. Een ander bestand is een gemiddelde berekenaar, die waarden overneemt van '2017 week 01'. İn deze bestand zitten heel veel formules om waarden van wekelijkse bestand over te nemen. Mijn vraag is nu: We hebben bijna 2018, dus moet ik nieuwe bestandjes aanmaken, maar moet ik al die formules in de gemiddelde berekenaar bestand allemaal handmatig veranderen? Of is er een manier om formules om te zetten naar 2018?
Alvast bedankt!

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik Excel 2007

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Anoniem: 986901 op 25-10-2017 19:40)

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:17
Is een eenvoudige "Replace all" niet genoeg?
Met Formules -> Formules weergeven laat je alle verwijzingen/formules in het werkblad zien. Vervolgens kun je dan makkelijk op tekst zoeken/vervangen.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Zo voorkomen we ene herhaling van alles wat je zelf al gedaan hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door breew op 25-10-2017 09:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Meerdere wegen leiden naar Rome maar aangezien je 2017 of 2018 in x aantal verschillende "formaten" in een cel kan hebben gezet, is het zomaar mogelijk dat bij wijzigen er niets gebeurt.

Het is allicht een aanrader om zelf eens wat te proberen, vast te leggen wat je doet en bij issues/vragen even wat meer info te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:17
Is een eenvoudige "Replace all" niet genoeg?
Met Formules -> Formules weergeven laat je alle verwijzingen/formules in het werkblad zien. Vervolgens kun je dan makkelijk op tekst zoeken/vervangen.

Wat heb je zelf al geprobeerd? Zo voorkomen we ene herhaling van alles wat je zelf al gedaan hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door breew op 25-10-2017 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-05 16:00
En om dezelfde vraag voor 2019 te voorkomen: Zet in plaats van iedere formule '2017', ' & year(now()) & '
Of, om het toch nog een beetje zelf in te stellen te houden: year(A1) waarin je in A1 een datum vult in het jaar dat je wilt berekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 986901

Topicstarter
Bedankt voor snelle reacties. Replace all heeft inderdaad goed geholpen.