Toon posts:

22" of 21" welke ????

Pagina: 1
Acties:
  • 251 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zal best nog een keer zijn geweest, maar tis kut dat die daysprune optie niet meer wrtk :(

nu hier mijn vraag.

ik wil dus een monitor kopen. Persoonlijk leek mij de Iiyama 22" triniton supergoed.

Maar nu wil ik vragen of er nog va die monitoren rondhangen die ventueel beter zijn. (het moet wel niet veel duurder :) (nederlands he ;) ))

Bedankt !

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:56
Iiyama RULEZ !!!!! ik wil er zelf ook 1 gaan kopen !

Verwijderd

Te zien aan je naam ga je em ook voor grafische vormgeving gebruiken... dan zou ik zeker niet voor die 22" Iiyama gaan...
zoek maar eens wat reviews op over dit scherm...

Sowieso is Iiyama nou niet bepaald een vormgevers' scherm gezien de relatief mindere beeldkwaliteit.

Verwijderd

Joshua: In vergelijking met wat? Ik heb nl. ook dat scherm, en ik ben nog geen betere tegengekomen, alles wat ik verder zie is bol, onscherp en klein.

Die Philips 21" is wel mooi, maar veel te bol, zou ik niet willen hebben als ontwerper, omdat de verhoudingen dan toch niet helemaal kloppen. (Dat zie je pas als je een plat scherm gewend bent).

Ik heb trouwens wel iets raars: in 1600x1200@85Hz is alles perfect mooi, maar 100Hz is het ietsjes vager. Zou dat ook aan de videokaart kunnen liggen?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:09
Ja, dat ie bij een heel hoge refreshrate vager wordt, is normaal. Dan gaan zaken als de monitorkabel en de grenzen van je monitor (specificaties dus) meetellen. Kijk maar eens op 75 Hz. het beeld knippert dan wel, maar het is wel superstrak.

Verwijderd

Ik vind 100Hz nou niet echt extreem hoog...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar reviews gelezen ja
en daar stond dat dit DE monitor was :)

maar als iemand een betere weet ?

en triniton lijkt me btw best fijn (en waarom is deze monitor niet voor grafisch gezeik ?

• Wild pigeon
  • Laatst online: 01-08 19:56
Ik ben het met Bart eens... waarom geen grafische shit ??

Verwijderd

Topicstarter
kom wel vaker bij iemand met een BARCO (zeg niet dat die niet voor grafische shit is :) )

en dat is niet eens triniton en mindere refresh rates

Aan joshua: EXPLAIN :)

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-08 18:16

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als bij hoger resoluties/refreshrate's het beeld onscherp word kan het helpen om gebruik te maken van de 5 BNC pluggen achterop de monitor
dan worden R, G, B, Hsync en Vsync door aparte , gescheiden kabels getransporteerd en treed er minder vervorming op.

O, ik heb zelf de Iiyama 19" (de PRO uiteraard) koop iig altijd de PRO versie, die andere versie is net als de meeste andere monitoren een vissekom vergeleken bij de versie met een plat scherm.

m.b.t. de beeldbuis, er zit geen trinitron in maar een ondersoort van de triniton, n.l. een diamondtron Natural Flat (NF).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

ik heb een 21' iiyama en het is echt super mooi, geweldig, bij 1024x768 kan ie op 130mhz refresh en normaal draait ie op 1283x1024 op 85mhz, en het beeld is super mooi en scherp en stabiel en er past me wat op zo'n schermpje hoor, kan Word en Excel naast elkaar zetten en goed mee werken, veel plezier ermee

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:33
Als je een 21" koopt om er 1280 op te draaien kan je volgens mij de eerste de beste kopen... Die resolutie kan iedere fatsoenlijke 17" monitor nog aan.... Dus om nou te zeggen dat een 21" op 1280 goed draait... tsja, nogal wiedes... Bovendien 130 Hz heb je ook geen zak aan.... boven de 85 a 100 Hz merk je toch geen verschil meer....

Zelf heb ik een 19" iiyama, ach ja, wel leuk schermpje, maar wel veel problemen mee gehad, dus moeilijk over te oordelen, persoonlijk koop ik never nooit meer een iiyama, maar dat is meer persoonlijk dan echt op objectiviteit berust...

De spec's zijn iig erg goed... Qua kwaliteit is het ook 100x beter dan een 19" Compaq monitor, maar ja, daar heb je ook weinig aan... Voor de rest weinig ervaringen met duurdere monitoren....

Oh ja, Philips monitoren, tsja, beeld is wel OK, maar vormgeving vind ik zo 'twingo achtig', dat vind ik niet echt geslaagd voor een monitor in die prijsklasse, kijk bij een monitor van 200,- is dat wat anders....

En Samsung, minder dan de Philips...

(beiden 17" monitoren op de faculteit)

Biobak: He, bedankt. Ik zat me het ook al af te vragen waarom 1600x1200@60Hz scherper was dan 1600x1200@85Hz, maar aangezien m'n videokaart (ATI Rage Fury) een RAMDAC van 230 MHz heeft is het antwoord nu redelijk duidelijk -> hmm, toch maar eens een nieuwe videokaart kopen... :) 60Hz is ook niet echt een optie... :)

Verwijderd

Ik heb hier 4 monitoren staan (2 sony's, een ViewSonic en een Iiyama). De Sony's waren welliswaar het duurste, maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad, het beeld is superscherp, de kleuren uitstekend, kortom niets over te klagen. De ViewSonic was veel goedkoper, maar ook dit beeld is behoorlijk goed. Alleen met de Iiyama niets dan ge-emmer (de 510 overigens). We hebben em al 3 keer omgeruild, en het beeld haalt het gewoon niet bij dat van de anderen qua scherpte, uniformiteit van de kleuren en geometrie. De kleursaturatie is wel goed, maar daar tegenover is de moire klote en de misconvergentie en 'ghosting' om te janken.
Thuis heb ik ook al een Iiyama (450Pro) gehad die ik na 2 maal ruilen maar heb ingeruild voor een Sony.
Mijn ervaring is (ook van andere vormgevers e.d.) dat als het op kwaliteit aankomt de Iiyama het aflegt tegenover merken zoals NEC, Eizo, Sony e.d. Ook tegenover de Mitsubishi trouwens. Vergeet niet, dat de beeldbuis hetzelfde is, betekent niet dat de kwaliteit dat ook is.
Wel is het natuurlijk zo dat de prijs van de Iiyama veel lager ligt, en het is dan ook een afweging of die extra kwaliteit dat extra geld waard is. Maar goed, dat is een persoonlijke keuze. Derhave mijn opmerking dat als je grafisch vormgever bent je beter voor de extra kwaliteit kunt gaan, dan voor de 'grootte' en/of lagere prijs.
Maar wat je ook kiest, plug er een BNC kabel in ipv van die standaard 15 pins.

voor een alternatieve review van de 510
http://computers.cnet.com/hardware/0-1045-404-1545378.html?st.co.1045_402.txt.pdtl

maar hecht niet te veel waarde aan reviews, want die blijven behoorlijk subjectief.

Verwijderd

Bijna iedereen zeikt die Iiyama af, maar wat is dan WEL een goeie, in min of meer dezelfde prijsklasse? Dat een Sony van bijna 2 mille beter is lijkt mij nogal weides. Ik wil binnenkort ook een 21" kopen, was al helemaal zeker dat het de Iiyama 510 werd, maar nu..... Ik wil niet (veel) meer als 2500 eraan uitgeven, en die Iiyama is 2100. Geef eens wat alternatieven dan?

(ps. Ik gebruik hem niet voor professioneel gebruik als vormgever ofzo)

Verwijderd

Het is geen kwestie van 'afzeiken' zoals jij het noemt. Ik noem gewoon feiten. Voor grafische vormgeving komt een Iiyama gewoon te kort. Maar voor SOHO gebruik zal een Iiyama best voldoende zijn.
Het beste kan je gewoon in de winkel kijken en beoordelen of jij de kwaliteit goed genoeg vindt. Kijk, het zal altijd een afweging blijven: kies ik voor kwaliteit, grootte of een gemiddelde daarvan.

Andere budgetmerken met een (redelijk) goede reputatie: Hitachi, LG en ViewSonic is volgens mij ook niet zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is nou een goeie monitor

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 18:20
Wat dacht je van Eizo ? Jaren lang mee gewerkt, ik onderhield ("deed de automatisering er ff bij...") er een stuk of 9, sommige wel problemen mee gehad, maar strak, weinig straling en verbruik in standby. Heb nu 21" en 17" Iijama en bevalt ook prima. De 21 " hapert soms, maar die is ook al 5 jaar oud, toch geen vissekom, en draait reuze goed mee (hoger dan 1280 x 1024 ga ik toch nie). Dus Eizo is goed, maar waarom geen pyama?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op een normale Piyama kun je heel goed vormgeven. Piyama's zijn scherper dan veel Mac monitoren en Macs zijn zogenaamd ideaal voor grafische vormgeving (om maar meteen weer eens een ouwe koei uit de sloot te vissen).

De Pro 510 is alleen geen normale Piyama. Je kunt er op zich prima op merken, het beeld is alleen wat minder dan van de normale Piyama's.

Het probleem is dat er in dezelfde prijsklasse als de 510 in feite geen alternatief is. Voor een beetje leuke 21" met goede specs (min 85Hz op 1600 * 1200) ben je al snel 3000 piek kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het dat alleen de 22" best "slecht " is

Maar is een CTX dan niks ?

Verwijderd

er wordt daarom ook gezegd dat een MAC de ideale computer is voor vormgeving, niemand heeft het over de monitor :)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:09
Op een Mac kan je prima elke willekeurige andere monitor aansluiten natuurlijk :) Moet wel ff een stekkertje tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Die BARCO wat ik zei is ook voor pc en mac

en je hoeft voor (de duurdere) helemaal geen apapter

Verwijderd

Nec is zeer goed.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mac en monitor zijn vaak 1 ding :).

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*

:)

kut apparaat is dat gewoon

Verwijderd

:7

SONY G500 21" lekker scherp en een mooie
platte beeldbuis!

Er naast een Philips 109MP Brilliance , zo bol als het maar kan ;)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb zelf ervaring met de 17" IIyama met daimontron beeldbuis en ik vind het een perfect ding ! geen gezeik mee gehad en gaf perfect strak beeld.
Ik wil binnenkort een 19" gaan kopen en ik zit toch echt weer te denken aan de IIyama...
Ik vind het gewoon de monitor !

Verwijderd

HIJ IS BINNEN!

Mijn NEC Multisync FP1370 (22")

Wel een bakbeest hoor :9~ :9~ Moet echt gaan zoeken op het beeldscherm om te kijken waar ik zit met mijn muis >:)

Superstrak beeld en tsja......wat moet ik verder nog zeggen. Het heeft even geduurd maar het resultaat is S U P E R !!8-)

• knutsel smurf
  • Laatst online: 19-08 14:08

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

ik heb zelf een IIyama Pro 501 21"
is al een iets ouder beeldscherm maar heerlijk beeld op 1600X1200 8-)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Wat is dat nou weer voor geneuzel dat de Pro510 minder scherp zou zijn dan de overige Iiyama's :? 't is hun 'flagship' monitor, en uit eigen ervaring kan ik zeggen dat 't ding vlijmscherp is; hij doet niets onder voor een 21" Sony Trinitron NF is mijn ervaring, en ik werk elke dag achter diverse 21" Sony's op m'n werk. Heb mijn Pro510 al anderhalf jaar en nooit gedonder mee gehad, altijd perfect beeld. Heb een vriend met eigen webdesign bedrijf, en die is ook dol op zijn Pro510 (hoezo slecht voor design). Anyway, dit zijn persoonlijke ervaringen. Maar om nou met de botte bijl te hakken en uitspraken te doen dat dit scherm er niet voor geschikt is nonsens; alsof alleen een 21" bak van 5 mille zou voldoen, dáááág.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

een 510 heeft wel gewoon ghosting en dat is gewoon kut. dan mag ie voor een 22" wel goedkoop zijn maar het is wel ff 2000 piek wat je neerteld.

• Wallie
  • Laatst online: 12:33

Wallie

Herr

Philips 21P10 is helemaal plat...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb net een kleine week mijn IIyama A201HT (22") Ik gebruik een BNC monitor kabel en draai op 1600 x 1200 op 100Hz. Ik ben er ZEER tevreden mee en doe veel grafisch werk.

Counter-Strike draaid er ook heerlijk op! :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:57
Op donderdag 07 juni 2001 18:19 schreef SuB het volgende:
een 510 heeft wel gewoon ghosting en dat is gewoon kut. dan mag ie voor een 22" wel goedkoop zijn maar het is wel ff 2000 piek wat je neerteld.
Hmm, wellicht is de videokaart van invloed? Ik moet bekennen dat mijn Pro510 voorzien is van een Matrox G400, en de even scherpe Sony's op m'n werk (.24dp Trinitron NF) het met vrij simpele ATi kaarten moeten doen. Gerede kans dat deze het met een G400 nog beter doen dan de Pro510. Maar voor 2 mille vindt ik het toch een te gekke monitor die Pro510 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GibMaster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 10:35
Ik zelf ben heel tevreden met mijn Iiama vision master pro 502, mooi scherp beeld, en en een 100hz op 1600x1200 is netjes vind ik. Kortom: pracht dingetjuh

Verwijderd

Ik heb zelf die Iiyama 22" VMPRO510 en ik kan alleen maar zeggen dat het een super fijne monitor is.. Ik heb hem twee jaar geleden gekocht voor 2150 bij norrod en hij was al z'n geld waard.

Super scherp, ontzettende mooie kleuren. En voor webdesign e.d. is het ook heel erg fijn. Lekker veel werkruimte voor photoshop bijvoorbeeld. En jah gamen wordt wel 10x zo tof, vandaag nog Red Alert 2 gespeelt op 1600x1200 echt superfijn.

Als ik jouw was zou ik echt voor die Iiyama gaan vergeleken met andere merken heef ie de beste prijs kwaliteit verhouding.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 07 juni 2001 18:23 schreef Tefflar het volgende:
Ik heb net een kleine week mijn IIyama A201HT (22") Ik gebruik een BNC monitor kabel en draai op 1600 x 1200 op 100Hz. Ik ben er ZEER tevreden mee en doe veel grafisch werk.

Counter-Strike draaid er ook heerlijk op! :)
Das dus de VisionMasterPro 510 met 0,25 dotpinch en een 4talig menu :)

Ik heb hier een product overzicht van iIyama liggen, en ik zou voor de VM Pro 510 dus gaan, 2048X1536 op 80hz, en 1600x1200 op 104Hz, D-sub & 5x BNC aansluiting, DiamondTron NF beeldbuis / 100% plat, weegt 33 kilo en is vergeleken met andere 22" monitoren vrij goedkoop.

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Dell P1110 (=Sony G450) Supermooi strak plat. Echter wel 2 van die lijntjes in het scherm zoals de meest triniton schermen.

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

yep kut os ook |:(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 07 juni 2001 20:40 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Das dus de VisionMasterPro 510 met 0,25 dotpinch en een 4talig menu :)

Ik heb hier een product overzicht van iIyama liggen, en ik zou voor de VM Pro 510 dus gaan, 2048X1536 op 80hz, en 1600x1200 op 104Hz, D-sub & 5x BNC aansluiting, DiamondTron NF beeldbuis / 100% plat, weegt 33 kilo en is vergeleken met andere 22" monitoren vrij goedkoop.
Ehm, ik heb een Iiyama A201HT VMPro 510 en die heeft precies de specificaties die jij daar opnoemt.
Wat een klote kwarwei om dat ding boven te krijgen >:)
Maar hij is z'n geld dubbel en dwars waard, voor dat geld haal je echt niks beters van dat formaat!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:14
Op donderdag 07 juni 2001 22:13 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Ehm, ik heb een Iiyama A201HT VMPro 510 en die heeft precies de specificaties die jij daar opnoemt.
Wat een klote kwarwei om dat ding boven te krijgen >:)
Maar hij is z'n geld dubbel en dwars waard, voor dat geld haal je echt niks beters van dat formaat!
Affirmative :P
I agree :P

Verwijderd

KUTTEKUTTEKUT...op 1600x1200 slaat m'n videokaart vast. :(:( Kom niet verder dan 1024 x nogiets. Anders dan kan ik na 5 minuten resetten. Overclocken is ook een vak..........

Maar blijft een mooi beeld :) :) :)

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Op dinsdag 29 februari 2000 15:29 schreef Bavaria het volgende:
Ik vind 100Hz nou niet echt extreem hoog...
Meer dan 85Hz heeft weinig nut, dus het is onzin om hoger te gaan. Het klinkt misschien wel heel stoer dat je monitor wel op 160Hz kan, maar je heb er geen reet aan.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 08:46

ddZ

Gewoon voor de Iiyama vmp 510 gaan. Dan zit je gewoon goed..

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op vrijdag 03 maart 2000 19:35 schreef denhis het volgende:
[url="http://i/s/loveit.gif"][afbeelding][/url] <P>SONY G500 21" lekker scherp en een mooie<BR>platte beeldbuis!<P>Er naast een Philips 109MP Brilliance , zo bol als het maar kan [url="http://i/s/wink.gif"][afbeelding][/url]<P>
die sony G500 ga ik kopen deze zomer. nu is mijn vraag deze heeft toch ook BNC. ik krijg hem voor een prijs van E500 anderz had ik ook niet de G gekocht.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Bart als je je nick eer aan doet kun je beter een simpel PCI kaartje in je PC frutten en dan een extra monitor aan sluiten. Dat is namelijk nog prettiger met paketten als pshop/dreamweaver/fireworks e.d. al je extra paletjes etc op de tweede monitor en je hoofd monitor alleen voor je beeld/hoofdonderwerp. Stamt een beetje van de Mac waar je altijd die mogelijkheid al had. Ik zit hier zelf nu achter een 17" en 14" maar heb een nieuwe 19" en 17" besteld. Deze heb ik besteld. En waarschijnlijk kom je qua geld ongeveer net zo uit.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1