Als je een 21" koopt om er 1280 op te draaien kan je volgens mij de eerste de beste kopen... Die resolutie kan iedere fatsoenlijke 17" monitor nog aan.... Dus om nou te zeggen dat een 21" op 1280 goed draait... tsja, nogal wiedes... Bovendien 130 Hz heb je ook geen zak aan.... boven de 85 a 100 Hz merk je toch geen verschil meer....
Zelf heb ik een 19" iiyama, ach ja, wel leuk schermpje, maar wel veel problemen mee gehad, dus moeilijk over te oordelen, persoonlijk koop ik never nooit meer een iiyama, maar dat is meer persoonlijk dan echt op objectiviteit berust...
De spec's zijn iig erg goed... Qua kwaliteit is het ook 100x beter dan een 19" Compaq monitor, maar ja, daar heb je ook weinig aan... Voor de rest weinig ervaringen met duurdere monitoren....
Oh ja, Philips monitoren, tsja, beeld is wel OK, maar vormgeving vind ik zo 'twingo achtig', dat vind ik niet echt geslaagd voor een monitor in die prijsklasse, kijk bij een monitor van 200,- is dat wat anders....
En Samsung, minder dan de Philips...
(beiden 17" monitoren op de faculteit)
Biobak: He, bedankt. Ik zat me het ook al af te vragen waarom 1600x1200@60Hz scherper was dan 1600x1200@85Hz, maar aangezien m'n videokaart (ATI Rage Fury) een RAMDAC van 230 MHz heeft is het antwoord nu redelijk duidelijk -> hmm, toch maar eens een nieuwe videokaart kopen...

60Hz is ook niet echt een optie...