Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Beste tweakers,

Ik kon geen geschikt topic vinden voor mijn probleem en naar mijn idee kwam dit het dichtst in de buurt. Ik bezit een Asus N551JK, gekocht in januari 2015. Helaas heeft mijn spatiebalk het begeven. Er is geen sprake van vuil onder de spatiebalk. Hij deed het al een paar dagen wat minder en sinds vandaag is het helemaal voorbij. Nu zou ik graag van jullie advies willen wat ik het beste kan doen. Een extern toetsenbord is een tijdelijke oplossing, maar ik wil uiteraard graag terug naar een werkende spatiebalk. Ik ga ervan uit dat heel de mechanica vervangen moet worden en het niet mogelijk is om alleen de spatiebalk te vervangen? Of heb ik nog andere opties?

Mocht ik het helemaal moeten laten vervangen; wie of wat raden jullie aan om dat te laten doen? Ik heb een flinke studieschuld opgebouwd en had geen rekening gehouden dat ik nu al onderdelen van mijn laptop moet laten reparen. Een niet al te dure oplossing/reparatie is dus gewenst...

Alvast bedankt voor jullie input :)

Ludo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Soms is het goedkoper om tweedehands dezelfde laptoo te kopen, je schijf om te prikken en klaar.

Een defect kan alles zijn; echt kapotte contacten maar ook een simpel "veertje". Aangezien mijn browser jouw laptop niet kan benaderen; kan ik niet zien wat er defect is.

Al bij een computerboer in de buurt geweest voor een opinie over het (mogelijke) defect? Zo ja, wat was hun advies en kostenschatting?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
Als hij rond de 1500 euro heeft gekost mag je verwachten dat hij langer mee gaat als 3 jaar... Dus volgens de Nederlandse wet gewoon recht op reparatie. Even de winkel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr StrangeLove
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-11-2023
Hij kostte onder de 800 euro bij de Mediamarkt. Ten tijden van de BTW dagen gekocht. Ik vrees zelf voor het contact. Gisteren deed ie het alleen nog in het midden bij goed aanklikken. Nu dus helemaal niets meer. De garantie is niet langer dan 2 jaar hierop dus dat kan ik wel vergeten. Plaatselijke computerboer nog niet geweest. Die zal em ook moeten openmaken om te zien waar het defect zit... Ik ben een leek en heb twee linker handen. Ik doe er vast niet verstandig aan om hem zelf open te maken, of wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:45
https://www.amazon.com/Re...K-Backlight/dp/B01M3VA3A0

Meestal zijn het maar een paar schroeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
https://www.consuwijzer.n...cht-op-deugdelijk-product

800 is alsnog een flink bedrag. En mag je verwachten dat hij langer mee mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
loki504 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:36:
Als hij rond de 1500 euro heeft gekost mag je verwachten dat hij langer mee gaat als 3 jaar... Dus volgens de Nederlandse wet gewoon recht op reparatie. Even de winkel bellen.
Garantie is iets heel anders als recht op een conform product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
WEBGAMING schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:08:
[...]

Garantie is iets heel anders als recht op een conform product.
Wat is het verschil dan? Buiten dat dat euro minimaal 2 jaar is. En in Nederland per product verschilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
loki504 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:30:
[...]

Wat is het verschil dan? Buiten dat dat euro minimaal 2 jaar is. En in Nederland per product verschilt?
Als je het niet weet, moet je misschien ook de termen niet gebruiken.
Garantie is in nederland ook gewoon minimaal 2 jaar. Nogmaals, recht op een conform product is GEEN garantie.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Een groot verschil is bijvoorbeeld dat je bij garantie recht hebt op gratis reparatie of vervangend product.
Bij een zaak over een conform product kan er gevraagd worden voor een bijdrage, omdat het product al een tijd gebruikt is.
Voor de rest moet je die link maar lezen.

[ Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 24-10-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
WEBGAMING schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:36:
[...]

Als je het niet weet, moet je misschien ook de termen niet gebruiken.
Garantie is in nederland ook gewoon minimaal 2 jaar. Nogmaals, recht op een conform product is GEEN garantie.
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Een groot verschil is bijvoorbeeld dat je bij garantie recht hebt op gratis reparatie of vervangend product.
Bij een zaak over een conform product kan er gevraagd worden voor een bijdrage, omdat het product al een tijd gebruikt is.
Voor de rest moet je die link maar lezen.
https://www.rijksoverheid...ies-heb-ik-op-een-product

Welke garanties heb ik op een product?

Bij de aankoop van een product heeft u altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat u recht heeft op een goed product. Daarnaast kunt u een fabrieksgarantie of verkopersgarantie hebben. Soms kunt u ook een extra garantie bijkopen.

Recht op een deugdelijk product is onze vorm van garantie. Tevens is de waarde mindering bv NOOIT mogelijk binnen de 2 waar. Dan wel gestelde fabrieksgarantie.

Ik weet prima waar ik het over heb. Maar misschien kan @Verwijderd een duidelijk antwoord geven of recht of een deugdelijk product wel of niet onze vorm van garantie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
loki504 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 03:15:
[...]

Recht op een deugdelijk product is onze vorm van garantie. Tevens is de waarde mindering bv NOOIT mogelijk binnen de 2 waar. Dan wel gestelde fabrieksgarantie.
Dat zeg ik dan ook niet.
Ik zeg wel dat je bij garantie NOOIT hoeft bij te betalen bij een probleem. (niet door eigen toedoen natuurlijk)
Bij een conform product kan het zijn dat je de wasmachine bijvoorbeeld al 5 jaar gebruikt hebt.
Dan kan er gevraagd worden om een bijdrage bij reparatie, of als de machine echt helemaal kapot is, krijg je niet de volledige waarde terug, daar word dan de tijd dat je hem wel hebt kunnen gebruiken in mindering gebracht.

Dat is al een heel groot verschil, en laat dus zien dat het gewoon 2 verschillende zaken zijn.

Je hebt recht op een deugdelijk product, en je hebt garantie, en dat zijn gewoon 2 verschillende dingen.

[ Voor 48% gewijzigd door WEBGAMING op 25-10-2017 03:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:13
Kan je niet gewoon een nieuw toetsenbord kopen en erin zetten?

Heb bij mn eigen laptop al een paar keer het toetsenbord vervangen (weliswaar geen Asus). Dan ben je met een paar euro en 5 minuten werk klaar en ben je je laptop ook niet meteen een paar weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Snowdog schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 03:43:
Kan je niet gewoon een nieuw toetsenbord kopen en erin zetten?

Heb bij mn eigen laptop al een paar keer het toetsenbord vervangen (weliswaar geen Asus). Dan ben je met een paar euro en 5 minuten werk klaar en ben je je laptop ook niet meteen een paar weken kwijt.
Dat dus. Ik heb het bij mijn Dell Latitude XPS M1210 een paar jaar geleden gedaan.
Toetsenbord kostte nog geen tientje, er in zetten was een paar minuten werk.

Was ik er eerder achter gekomen dat het zó goedkoop was, had ik me de frustratie van 2 jaar typen op een gaar toetsenbord kunnen besparen. :)

Voor een tientje, of misschien 2 tientjes, zou ik niet eens de moeite nemen te kijken of dit onder garantie valt. Even de disclaimer dat het technisch zou kunnen dat ze vinden dat het een user-replacable part is en je dus bij een laptop die nog volle garantie heeft een risico loopt. Maar het is vaak een dusdanig simpel klusje (kijk even op Youtube naar wat howto's) dat ik me moeilijk kan voorstellen dat het werkelijk een warranty breach is. (Daarbij, de vraag is of ze het zien. Hooguit als ze met gemarkeerde schroeven werken. Het is niet bepaald een mainboard replacement.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
WEBGAMING schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 03:32:
[...]

Dat zeg ik dan ook niet.
Ik zeg wel dat je bij garantie NOOIT hoeft bij te betalen bij een probleem. (niet door eigen toedoen natuurlijk)
Bij een conform product kan het zijn dat je de wasmachine bijvoorbeeld al 5 jaar gebruikt hebt.
Dan kan er gevraagd worden om een bijdrage bij reparatie, of als de machine echt helemaal kapot is, krijg je niet de volledige waarde terug, daar word dan de tijd dat je hem wel hebt kunnen gebruiken in mindering gebracht.

Dat is al een heel groot verschil, en laat dus zien dat het gewoon 2 verschillende zaken zijn.

Je hebt recht op een deugdelijk product, en je hebt garantie, en dat zijn gewoon 2 verschillende dingen.
Laten we het er op houden dat we elkaar verkeerd begrepen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is meer een vraag over rechten en garantie; dus Shopping Forum
>> SF

De sticky hier geeft veel info over rechten en garantie:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2017 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of nog weken doormodderen, proberen je gelijk te halen (al dan niet terecht).
Of, zoals anderen al vermelden, online een vervangend keyboard bestellen, en erin zetten. Ben je voor een paar tientjes klaar. Dit is immers tweakers... >:)

Been there, done that. De afgelopen jaren van diverse laptops (de welbekende -ik-heb-niks-gedaan-de-koffie-viel-vanzelf-over-het-keyboard gevalletjes) keyboardje eruit, nieuwe erin, klaar. :)
Zelfs Duitse/Belgische layouts overgezet naar standaard US.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2017 12:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:14
Hoewel ik zeer voor consumentenrechten ben, ga je toch tegen een puntje aan lopen, of eigenlijk 2;

1. Mediamarkt, veel plezier na je garantietermijn. Waarschijnlijk mag je gaan dagvaarden
2. Omkering van de bewijsplicht na 6 maanden. Je gaat niet kunnen bewijzen dat het gebrek bij aankoop al aanwezig was.

Doe niet moeilijk, voor 4 tientjes heb je een nieuw keyboard. Qua vervangen is het wat meer werk dan bij de meeste laptops, maar erg moeilijk kan t nooit zijn.

http://www.ebay.de/itm/La...54b994:g:NkIAAOSw~e5ZS-DJ

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de titel een kleine fix gegeven, zodat het duidelijker is dat het om een laptop gaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb dezelfde laptop, ook van MM BTW actie. Spatiebalk blijft bij mij ook wel eens een beetje haken als het ware, maar voor de rest doet ie het nog.

Ps4/switch gamer

Pagina: 1