Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:21
Zijn er nog degelijke alternatieven voor een smartphone? Ik doel dan niet op de onlangs uitgebrachte 'Nokia' 3310, want die is het na het zien van reviews nรจt niet, maar wel soortgelijke telefoons. Een gewoon mobieltje om mee te bellen en sms'en. Of is deze tak van telefonie, op de 3310 na, geheel uitgestorven?

Ik ben niet van plan om op een hutje op de hei te gaan wonen, maar wil graag van mijn smartphone af en een stap terug doen.

Dit alles naar aanleiding van onderstaand artikel:
https://decorrespondent.n...aat/953614707738-139d18dd

Ook ik wil mijn aandacht terug.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE ๐Ÿ’š๐ŸŒ๐Ÿ’š

Alle reacties

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je kan ook je telefoon uitzetten? Echt waar; electronische apparaten kunnen uitgezet en dan kan je je aandacht elders aan besteden.

En anders kan je vast bij de Kijkshop een prepaid GSM vinden met de aardappel-camera, een telefoonboek wat net zo snel scrollt als Windows 3.1 en maximaal 1GB opslag?

Of Marktplaats/eBay; zat verkopers met een oude Nokia / Ericsson / Alcatel. pricewatch: Alcatel 10.16 Zwart (Lebara-prepaid)

Of bel je telco; er zijn ook simkaarten zonder data! Alleen bel & sms.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 24-10-2017 20:04 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StopEcocide
Bedankt.

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: STOP ECOCIDE ๐Ÿ’š๐ŸŒ๐Ÿ’š

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 14:02
StopEcocide schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:
Zijn er nog degelijke alternatieven voor een smartphone? Ik doel dan niet op de onlangs uitgebrachte 'Nokia' 3310, want die is het na het zien van reviews nรจt niet, maar wel soortgelijke telefoons. Een gewoon mobieltje om mee te bellen en sms'en. Of is deze tak van telefonie, op de 3310 na, geheel uitgestorven?

Ik ben niet van plan om op een hutje op de hei te gaan wonen, maar wil graag van mijn smartphone af en een stap terug doen.

Dit alles naar aanleiding van onderstaand artikel:
https://decorrespondent.n...aat/953614707738-139d18dd

Ook ik wil mijn aandacht terug.
Maar waarom is die Nokia het net niet?
Voor bellen en SMS werkt het toch goed, of wil je er toch weer meer mee doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:02:
Je kan ook je telefoon uitzetten? Echt waar; electronische apparaten kunnen uitgezet en dan kan je je aandacht elders aan besteden.
Of je gebruikt je telefoon wanneer je moet wachten en echt niets beters te doen hebt. Verder hoeft ie natuurlijk ook niet mee naar de slaapkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Dit lijkt me dan een hele aardige:
Afbeeldingslocatie: https://www.medipoint.nl/producten/media/catalog/product/cache/image/700x700/e9c3970ab036de70892d86c6d221abfe/f/m/fm-9760zt_8712412577620_05.jpg
https://www.medipoint.nl/...fort-klap-gsm-fm9760.html

https://www.fysic.nl/prod...m-gps-health-monitor-5999

of deze https://www.fysic.nl/fm-7800-senioren-mobiele-telefoon#
Technische specificaties fm9760

Werkt op alle aanbieders (SIM-Lock vrij)
Dual band 900 / 1800Mhz
Spreektijd 4 uur / Stand-by 180 uur
Telefoonboek voor 250 geheugens
Camera (0.3 MP)
Ingebouwde zaklamp
Bluetooth
SMS en radio functie
Handenvrij telefoneren
Instelbaar gespreks- en belvolume

Belangrijke kenmerken

Inklapbaar toestel
Alarmtoets: tot 5 noodnummers bellen met 1 druk op de knop
3 direct snelkiestoetsen
Extra grote toetsen
Eenvoudig extra groot menu

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 24-10-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arjantje72 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:27:
[...]

Maar waarom is die Nokia het net niet?
Voor bellen en SMS werkt het toch goed, of wil je er toch weer meer mee doen? ;)
Ik zou er niet meer mee kunnen sms'en.

Maar @TS zoek op BCC.nl eens op gsm dan krijg je dergelijke toestellen.

โ˜ป/ Please consider the environment before printing this signature
/โ–Œ
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@StopEcocide volgens mij betreft dit aankoopadvies en ik geef het topic dan ook een schopje van BEO naar de MAA. Lees dan wel even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt in dit forum.

Echter ben je volgens mij gewoon opzoek naar een dumbphone en die bestaan er nog genoeg: Pricewatch.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 25-10-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rens-br schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:26:
[mbr]@StopEcocide volgens mij betreft dit aankoopadvies en ik geef het topic dan ook een schopje van BEO naar de MAA. Lees dan wel even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt in dit forum.[/]

Echter ben je volgens mij gewoon opzoek naar een dump-phone en die bestaan er nog genoeg: categorie: Prepaid telefoons.
Dat valt nogal tegen. De titel van de categorie is verwarrend (al is dat wellicht meer iets voor een ander topic), en als je die categorie doorkijkt, zie je alsnog vrij veel schermen. Als ik de schermgrootte terugschroef naar < 3", hou ik er nog maar 7 over. Er bestaan er dus vast meer, maar ik kan me voorstellen dat TS ze niet zo makkelijk kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

gwystyl schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:30:
Dat valt nogal tegen. De titel van de categorie is verwarrend (al is dat wellicht meer iets voor een ander topic), en als je die categorie doorkijkt, zie je alsnog vrij veel schermen.
Klopt inderdaad. Ik had nog even verrder gekeken en het blijkt dat Dumbphones ook gewoon onder smartphones vallen in de Pricewatch, heb de link aangepast. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
rens-br schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:26:
[mbr]@StopEcocide volgens mij betreft dit aankoopadvies en ik geef het topic dan ook een schopje van BEO naar de MAA. Lees dan wel even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door, zodat je weet wat er van je verwacht wordt in dit forum.[/]

Echter ben je volgens mij gewoon opzoek naar een dump-phone en die bestaan er nog genoeg: Pricewatch.
dumbphone, niet dump-phone :>

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

offtopic:
@Ramon dat klinkt een stuk logischer :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Lekker lullen met zijn schrijversberoep..
Deze week probeerde ik een nieuwe scรจne te schrijven voor de roman waaraan ik werk
Ik weet dat ik lang niet de enige ben. Wanneer ik lezingen geef over burn-out en stress, stel ik vaak een vraag aan de zaal: ‘Voor wie van jullie was het allereerste dat je vanochtend deed, je smartphone grijpen?’ Een haag van armen schiet omhoog. ‘En wie van jullie keek gisteravond laat nog naar werkmail?’ Opnieuw gaan nagenoeg alle handen omhoog, onder ongemakkelijk gelach. Ze weten het wel, ze hebben zich allemaal al meermaals voorgenomen minder met hun telefoon vergroeid te zijn. Het lukt alleen niet.

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 07:32

Daniel36

vernieuwde formule

Gister bij de MediaMarkt zo'n klappertje met bellen en sms gezien in de bakken met aanbiedingen.
Nog even open geklapt uit nostalgische gevoelens.
d:)b

Edit: die verhalen over dat smartphones en sociale media de duivel zijn en iedereen dan wel burned out of bored out is is even een hype op dit moment.

Herken het wel. Als je gestresst wordt van je foon is het tijd het ding een poosje uit te zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Daniel36 op 25-10-2017 08:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

461943

Nokia Asha ofzo? Daar zit ten minste een keyboard op. Maar je kan ook gewoon Facebook verwijderen, makkelijk zat. Geloof me, je zal het niet missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ramon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

Nou, bij criminelen staan ze wel bekend als dump phone hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ramon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

Dan moet je er ook 'dumb phone' van maken, want in het Engels schrijven ze het los. Gek genoeg schrijven we smartphone dan weer aan elkaar, terwijl je overal in de taal ziet dat we dingen los gaan schrijven.

Waarom een andere telefoon zoeken trouwens? Kun je niet bewust omgaan met je huidige? De gewoonte die je nu hebt aanpassen. Voor je gevoel misschien ook beter.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-04 16:03

MsG

Forumzwerver

Ex Nunc schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Dan moet je er ook 'dumb phone' van maken, want in het Engels schrijven ze het los. Gek genoeg schrijven we smartphone dan weer aan elkaar, terwijl je overal in de taal ziet dat we dingen los gaan schrijven.

Waarom een andere telefoon zoeken trouwens? Kun je niet bewust omgaan met je huidige? De gewoonte die je nu hebt aanpassen. Voor je gevoel misschien ook beter.
offtopic:
Dat is de Engelse ziekte. Niet per se correct Nederlands. Er bestaan amper Nederlandse woorden die daadwerkelijk met een spatie ertussen geschreven dienen te worden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geรฏnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Hoe interessant de discussie over de correcte schrijfwijze ook is, het is behoorlijk offtopic. Graag verder ontopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MsG schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:02:
[...]

offtopic:
Dat is de Engelse ziekte. Niet per se correct Nederlands. Er bestaan amper Nederlandse woorden die daadwerkelijk met een spatie ertussen geschreven dienen te worden.
Elk woord heeft een spatie ertussen (in deze zin dus totaal 12 spaties) :>

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-04 11:08
Ik zou van je smartphone een dumbphone maken door gewoon whatsapp en facebook eraf te gooien.

Ik herken het probleem maar al te goed. Vooral facebook is erg. Je kijkt even en voordat je het weet zit je er een uur naar te staren. Ben je wijzer geworden na dat uur ? Nee.

Ik heb dit soort apps allemaal van mijn telefoon gegooid. Scheelt ook een hoop battery drain.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CUnknown
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04 16:58
Wat ik nu gedaan heb om te voorkomen dat ik te snel mijn telefoon erbij pak en weer alles om mij heen mis: Ik heb nu een hele kleine smartphone. De Unihertz Jelly. Deze is net zo snel als een mid range smartphone, maar heeft een minuscuul scherm. Dit vereist een enorm doorzettingsvermogen om iets op te zoeken op deze telefoon of om iemand een uitgebreid antwoord te whatsappen, maar het kan wel. Ook spotify en google maps draait er prima op. Dus in noodgevallen kan ik hier prima mee communiceren, maar ik heb het voor mij wat minder handig gemaakt om er veel mee te doen. En het werkt uitstekend, want ik merk dat ik veel minder afgeleid ben door mijn telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/produits/2415/38961/unihertz-jelly_706b2e94fd2f1cc3_450x400.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door CUnknown op 25-10-2017 10:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Van iedere smartphone is een telefoon voor uitsluitend bellen en sms'en te maken. Uiteindelijk draait het gewoon om het hebben of ontbreken van zelfdiscipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:44

Yucon

*broem*

Seth_Chaos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:19:
Van iedere smartphone is een telefoon voor uitsluitend bellen en sms'en te maken. Uiteindelijk draait het gewoon om het hebben of ontbreken van zelfdiscipline.
dat, en niet voor alles en nog wat notifications aanzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

Mx. Alba

hen/die/zij

Daniel36 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:39:
Gister bij de MediaMarkt zo'n klappertje met bellen en sms gezien in de bakken met aanbiedingen.
Nog even open geklapt uit nostalgische gevoelens.
d:)b

Edit: die verhalen over dat smartphones en sociale media de duivel zijn en iedereen dan wel burned out of bored out is is even een hype op dit moment.

Herken het wel. Als je gestresst wordt van je foon is het tijd het ding een poosje uit te zetten.
Ik heb van bijna alle apps de meldingen uitgezet, en in WhatsApp de delivery notification uit. Scheelt een heleboel!

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Een goed streven, maar ik wil net als @Mx. Alba ook even de light-variant benoemen.

Ik heb zelf voor alles wat onbelangrijk is meldingen, of iig meldingen met geluid, uitgezet. In whatsapp staan sommige gesprekken aan, andere staan uit en die zie ik wel zodra ik in de trein of thuis op de bank even rustig m'n telefoon erbij pak. Facebook heb ik, omdat ik die als webversie gebruik, helaas nog geluid van, maar ik kan het tegenwoordig makkelijk negeren. Van de 1 of 2 notificaties die ik per dag echt wat mee doe, is de andere 50 voornamelijk niet nuttig om verder mee te gaan. Daarvan is het korte bericht wat ze geven het enige wat ik nodig heb, en kan de rest weg.

Het is heel goed mogelijk om je Smartphone te bewaren zonder slachtoffer te worden van de notificatieverslaving. Zelf begon ik de verslaving, toen het opkwam, steeds irritanter te vinden, en ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen een hoop notificaties uit te zetten of als stille notities te zien in plaats van actiepunten (het helpt als ze stil zijn voor mij). Een geluidje is bij mij 9/10 x een echt belangrijk bericht. De rest is me weinig tot niets waard en die dump ik zo naar links of rechts de vergetelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32

Mx. Alba

hen/die/zij

Stoelpoot schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:23:
Een goed streven, maar ik wil net als @Mx. Alba ook even de light-variant benoemen.

Ik heb zelf voor alles wat onbelangrijk is meldingen, of iig meldingen met geluid, uitgezet. In whatsapp staan sommige gesprekken aan, andere staan uit en die zie ik wel zodra ik in de trein of thuis op de bank even rustig m'n telefoon erbij pak. Facebook heb ik, omdat ik die als webversie gebruik, helaas nog geluid van, maar ik kan het tegenwoordig makkelijk negeren. Van de 1 of 2 notificaties die ik per dag echt wat mee doe, is de andere 50 voornamelijk niet nuttig om verder mee te gaan. Daarvan is het korte bericht wat ze geven het enige wat ik nodig heb, en kan de rest weg.

Het is heel goed mogelijk om je Smartphone te bewaren zonder slachtoffer te worden van de notificatieverslaving. Zelf begon ik de verslaving, toen het opkwam, steeds irritanter te vinden, en ben ik uiteindelijk tot de conclusie gekomen een hoop notificaties uit te zetten of als stille notities te zien in plaats van actiepunten (het helpt als ze stil zijn voor mij). Een geluidje is bij mij 9/10 x een echt belangrijk bericht. De rest is me weinig tot niets waard en die dump ik zo naar links of rechts de vergetelheid in.
En niet alleen de geluiden uitzetten - ook die rode bolletjes uitzetten. Ik zat continu op Facebook. Sinds ik meldingen heb uitgezet en ook dat rode notificatiebolletje uit, is dat een stuk verminderd. Ik ga nu bewust even Facebooken wanneer mij dat uitkomt in plaats van steeds weer naar die app "getrokken" te worden vanwege dat opdringerige rode bolletje dat er tig meldingen zijn!

En voor email gebruik ik de Google Inbox app. Die filtert het overgrote deel van de onbelangrijke zooi er automatisch al tussenuit en geeft daar geen meldingen voor. WhatsApp gebruik ik niet veel anders dan SMS. Ik zit maar in twee app-groepen, รฉรฉn van de band waar ik bij speel en รฉรฉn familie-app maar die zijn beide ook heel rustig tenzij er echt iets te melden is. In het verleden speelde ik ook spelletjes zoals Wordfeud enzo maar daar ben ik ook mee gestopt.

Stop de meldingterreur! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mx. Alba op 25-10-2017 13:30 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

En niet alleen de geluiden uitzetten - ook die rode bolletjes uitzetten. Ik zat continu op Facebook. Sinds ik meldingen heb uitgezet en ook dat rode notificatiebolletje uit, is dat een stuk verminderd. Ik ga nu bewust even Facebooken wanneer mij dat uitkomt in plaats van steeds weer naar die app "getrokken" te worden vanwege dat opdringerige rode bolletje dat er tig meldingen zijn!
Ohh, iPhone.

En dan zeggen mensen dat Android slecht is omdat iPhone zo veel meer kan hรฉ ;) Het enige rode bolletje dat ik ken is van m'n opa als ie te lang in de zon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:55:
[...]

Ik heb van bijna alle apps de meldingen uitgezet, en in WhatsApp de delivery notification uit. Scheelt een heleboel!
De notificatieled ging bij mij ook heel snel uit voor vrijwel alles behalve laden. Werd echt compleet gek van dat ding. Handige feature natuurlijk, maar ook heel irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 13:07
Helemaal mee eens!

Ik heb twee iPhones, werk en privรฉ, en sinds een jaar heb ik daar ALLE meldingen van uitgezet, op bellen na.
Heerlijk, eindelijk ben ik weer baas van mijn eigen tijd. Heb je me NU nodig? Bel me maar, en anders zie ik het op het moment dat ik er tijd voor maak.
Oh en Facebook heb ik er in 2012 uitgegooid. Wat mij betreft onzin.

Hier ook nog wat motivatie-voer: https://www.wired.com/sto...-your-push-notifications/

[ Voor 6% gewijzigd door bas-r op 25-10-2017 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

bas-r schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:36:
[...]

Helemaal mee eens!

Ik heb twee iPhones, werk en privรฉ, en sinds een jaar heb ik daar ALLE meldingen van uitgezet, op bellen na.
Heerlijk, eindelijk ben ik weer baas van mijn eigen tijd. Heb je me NU nodig? Bel me maar, en anders zie ik het op het moment dat ik er tijd voor maak.
Oh en Facebook heb ik er in 2012 uitgegooid. Wat mij betreft onzin.

Hier ook nog wat motivatie-voer: https://www.wired.com/sto...-your-push-notifications/
Zelfs bellen heb ik het geluid EN trillen van uitgezet. Je kunt zelfs uitzonderingen maken voor belangrijke personen (je partner etc)

This space is occupied

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Seth_Chaos schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:19:
Beetje scheef om iemand af te rekenen op zijn (of gebrek aan) zelfdicipline, als hij blijkbaar z'n zwak toegeeft en een oplossing zoekt buiten een smartphone, tegenstelling tot de rest van mobiel volk die dat ding toch niet weglegt, maar ook nooit zal zeggen dat er een probleem is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:03:
[...]

Beetje scheef om iemand af te rekenen op zijn (of gebrek aan) zelfdicipline, als hij blijkbaar z'n zwak toegeeft en een oplossing zoekt buiten een smartphone, .
Het klinkt misschien niet leuk, maar hij heeft wel een goed punt. Er word nu gezocht naar een technische oplossing voor een niet technisch probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PilatuS schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Het klinkt misschien niet leuk, maar hij heeft wel een goed punt. Er word nu gezocht naar een technische oplossing voor een niet technisch probleem.
Een alcoholslot, tijdschakelaar of restrictie op internet is dat ook niet, maar zijn stuk efficiรซnter dan poging enige vorm van discipline.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:15:
[...]

Een alcoholslot, tijdschakelaar of restrictie op internet is dat ook niet, maar zijn stuk efficiรซnter dan poging enige vorm van discipline.
Klopt. Tot dat je die zelfde discipline ergens anders voor nodig hebt, zit je weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bauknecht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-04 22:33
Ikzelf heb een Swisstone SC1560: https://www.selexion.be/n...k/swisstone/1449644439515

Dit is echt een heel basic toestel: je kan bellen en berichten versturen. Batterij gaat een week mee. Heeft zelfs FM-radio, chronometer, mediaspeler en - crappy - fototoestel aan boord. Is al tientallen keren op de grond geknald, nog steeds werkt hij perfect. En dat voor โ‚ฌ40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.rothengatter
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
wellicht staat hier iets leuks tussen.
gewoon simpele goede betrouwbare telefoons.
https://www.profoon.nl/producten/gsm-telefoons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StopEcocide
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties! Ik wist niet dat er nog zo'n hoeveelheid aan alternatieven was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankmulder
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-04 17:37
Ik heb zelf deze telefoon: https://www.banggood.com/...1072076.html?rmmds=search. Werkt als een tierelier, kost maar โ‚ฌ 14 en neemt haast geen ruimte in in je broekzak.

En hiervoor had ik de Soyes H1 (lijkt er sterk op alleen dan met tiptoetsen). Die deed het ook prima (hoewel ik fysieke toetsen toch iets fijner vind). Na 2 jaar begon hij kuren te vertonen dus toen heb ik de bovenstaande telefoon gekocht; geen probleem voor die โ‚ฌ 14. :)

Sms'en doe je niet echt voor de lol met zo'n telefoon (hoewel het wel kan), maar de gesprekskwaliteit is verrassend goed. Het gaat wel over 2G maar dat geldt voorlopig voor alle "dumbphones".

Je kunt ook nog dit soort Nokia-telefoons krijgen: https://www.mobiel.nl/smartphone/nokia/130. Twee keer zo goedkoop als die nieuwe 3310, en werkt ook gewoon prima. Mijn moeder heeft een paar jaar zo eentje gebruikt. Wat groter dan bovengenoemde telefoons maar wel wat vertrouwder. (De AIEK E1 is wat mij betreft prima te gebruiken, alleen de firmware voelt af en toe wat "Chinees" aan, als je snapt wat ik bedoel. :) Op die Nokia 130 draait de vertrouwde Nokia-firmware.)

[ Voor 25% gewijzigd door frankmulder op 25-10-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-04 18:25
MAX3400 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:02:
En anders kan je vast bij de Kijkshop een prepaid GSM vinden met de aardappel-camera, een telefoonboek wat net zo snel scrollt als Windows 3.1 en maximaal 1GB opslag?
Bij Kijkshop kan je vanaf 10 euro inderdaad diverse telefoons vinden, en de batterij gaat ook nog eens weken mee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-04 00:07
Smartphonegebruik kun je leren. Ik erger me er vooral aan als mensen aan het trutten zijn dat ik niet snel genoeg antwoord geef. Ondertussen weet iedereen dat ik met bellen praktisch altijd bereikbaar ben voor als ik nodig ben, en anders krijg je antwoord wanneer je antwoord krijgt. Zeker 's avonds kan ik gerust niet op mn telefoon zitten vanaf t koken tot aan dat ik bed lig. En praktisch geen enkele app mag mij nog iets van een notificatie sturen, en whatsapp groepen zijn allemaal gemute. Zo kan ik er prima mee leven.

En nee, ik ben niet iemand van het pre-smartphone tijdperk, ik ben begin twintig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Nog niet alles gelezen. Maar het zal hier wel vloeken in de kerk zijn (zeker na de fipo van de bekende zure reaguurder die daar w.s. 70 duimpjes voor krijgt...). Ik vind het Correspondent artikel zeer goed.

Ik heb het ding 3 jaar geleden weggedaan. Gaf teveel onrust en verkeerde afleiding. Ik vind wat je 's morgens in de trein ziet erg triest. Men doet alsof men "communiceert". Maar de aanblik van werkelijk iedereen verdiept in zijn monster wijst op het tegendeel. Iedereen communiceert. Maar niet met de directe omgeving.

[ Voor 45% gewijzigd door Bart2005 op 26-10-2017 00:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• selena81
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
(overleden)
@Bart
Er wordt iig een stuk meer gecommuniceerd dan 50 jaar geleden
https://m.imgur.com/gallery/WkHHpZ1

Mensen zijn goed in zich mentaal afsluiten voor elkaar: dat is gewoon nodig om samen in een stad te wonen.
Ik heb medelijden met de sociaal-gehandicapten die niet mee kunnen komen in die verstedelijkte wereld. Ik heb geen medelijden met idioten (vroeger hippies, tegenwoordig nieuw-rechts) die het idee propaganderen dat geestesziekte in de stad onstaat en op het platteland geneest: die mentaliteit zorgt voor misstanden als Den Dolder (veel te lang onzichtbaar en genegeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Laat maar.

[ Voor 97% gewijzigd door Ebayzo op 26-10-2017 08:52 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Yucon schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:48:
[...]

dat, en niet voor alles en nog wat notifications aanzetten.
Bij Android doen veel, zo niet de meeste apps dat zelf automatisch helaas.
Ik heb er veel uitgezet idd. en als ik naar bed ga, zet ik de telefoon op volledig stil.
Brand, moord en doodslag komt dan wel binnen op de vaste lijn als dat mocht gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-04 09:16

Wailing_Banshee

You're Next

Bart2005 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 23:55:
[...]

Nog niet alles gelezen. Maar het zal hier wel vloeken in de kerk zijn (zeker na de fipo van de bekende zure reaguurder die daar w.s. 70 duimpjes voor krijgt...). Ik vind het Correspondent artikel zeer goed.

Ik heb het ding 3 jaar geleden weggedaan. Gaf teveel onrust en verkeerde afleiding. Ik vind wat je 's morgens in de trein ziet erg triest. Men doet alsof men "communiceert". Maar de aanblik van werkelijk iedereen verdiept in zijn monster wijst op het tegendeel. Iedereen communiceert. Maar niet met de directe omgeving.
Ik zou niet zonder kunnen. Niet vanwege het communicatie-met-anderen deel, maar vanwege de andere functies die erop zitten. Zoals een klok. En een audio(boek) speler. En de mogelijkheid om m'n bankrekening te controleren.
Bellen doe ik er practisch nooit mee. Facebook heb ik nooit gehad, Twitter gebruik ik niet. En ik heb maar liefst 5 mensen in m'n whatsapp staan (mijn moeder, mijn broertje, mijn man en onze buren, die passen altijd op onze katten als wij op vakantie zijn). En geluidjes staan per definitie uit. Ik heb zelfs altijd het geluid voor SMS'jes uit gehad (sinds dat ik die eerste Nokia 5110 had).

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaltheseFalcon
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
StopEcocide schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:57:

Ik zie dat er een vraag is achter je vraag. Gaat het nu om de dumb phone of om de continue afleiding waar je van af wil? Zelf maak ik geen gebruik van facebook en gebruik ik nauwelijks whatsapp (tot ergernis van mijn familie), maar ik zou voor geen goud af willen van mijn smart phone. Al is het maar om tijdens vakantie een hotel te zoeken of mijn contacten automatisch te synchroniseren.
Zoals anderen al hebben voorgesteld, waarom schakel je niet al die prikkels uit op je telefoon als je er last van hebt?

The stuff that dreams are made of

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb een zoon(tje) van negen die mijn telefoon mag gebruiken voor spelletjes...ik krijg dus heel de dag meldingen van Clash of clans e.d.
Die zal ik ook maar eens uitzetten.

FB heb ik al uitstaan, is toch alleen boeiend als ik er tijd voor heb.

Dumbphone heeft trouwens sowieso 1 groot nadeel schiet me zo te binnen: je kunt geen app downloaden om te betalen met Yellowbrick oid als dat nodig is. In Sneek bijvoorbeeld kan je uitsluitend online je parkeerplekje betalen 8)7
Pagina: 1