iPhone 6S waterschade, scherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:40
Een kennis van mij heeft haar telefoon in de wc laten vallen en daarna in de rijst gelegd. |:(
Nu werkt de telefoon niet meer en was de vraag aan mij of ik er naar wil kijken.

Ik heb de iPhone vanbinnen helemaal schoongemaakt met isopropyl alcohol (er zat redelijk wat aanslag)

Nu zijn er de volgende symptomen:
De telefoon wordt herkent in iTunes maar is niet benaderbaar omdat er een toegangscode op zit.
Het scherm knippert soms even heel kort aan en gelijk weer uit bij het indrukken van de Aanknop.
Het touch screen reageert wel: als ik op de home button druk en dan tik op de plek waar je de toegangscode invoert “trilt” de iPhone naar 4 tekens (het zelfde als wanneer je een foutieve code invoert)

Hoe kan ik testen of het aan de printplaat ligt of aan het scherm? Denken jullie dat het scherm defect is?

Zelf je warmtepomp geïnstalleerd en toch ISDE subsidie? DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rb0wag
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-11-2023
In rijst leggen is een fabeltje wat echt niet werkt en als je pech hebt meer schade aanricht dan nodig.

Waterschade is een vervelend iets, er gaat bij elke telefoon altijd wat anders kapot, dus nooit dezelfde schade.
Je kan mazzel hebben en door even een ander scherm te plaatsen weer een werkende telefoon te hebben, maar kan toch ook zijn dat er wat met de aansturing van het scherm mis en dan wordt het lastiger.

Conclusie: kijken of ander scherm werkt en anders naar een reparateur brengen.
Mocht je ander scherm erop zetten en het werkt let dan goed op de juiste plaats van de schroejes waar het afdekschild over de connectors mee vast zit anders alsnog een defecte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zsm naar reparateur gaan. En als je zelf gaat repareren zsm de batterij afkoppelen. Heb je het LogicBoard ook gedemonteerd en in trilbadje met IPA (gereinigd) ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 820529

Om je vraag te beantwoorden: als je er een goed werkend scherm op doet en hij doet het nog steeds niet dan ligt het aan de printplaat. Bij waterschade gaat heel vaak de backlight defect, omdat dat de hoogste spanning in de iPhone is (22V) en voor water is het makkelijk te bereiken.

Zoals rb0wag zei, rijst is een fabeltje.Op zich zal de rijst zelf niet heel veel doen. Wat het erge er aan is isdat mensen dan denken dat hun telefoon het weer zal gaan doen en vervolgens de telefoon proberen aan te krijgen. Dat constant electriciteit door je telefoon jagen terwijl er nog waterschade is maakt de boel alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Mijn waterdichte telefoon is ook ooit in de wasmachine beland, kunnen ze niet tegen? :?

Gelukkig was alleen de accu defect. Geen idee wat een nieuwe accu kost, maar misschien kun je die gok wagen?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 820529

PD2JK schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:40:
Mijn waterdichte telefoon is ook ooit in de wasmachine beland, kunnen ze niet tegen? :?

Gelukkig was alleen de accu defect. Geen idee wat een nieuwe accu kost, maar misschien kun je die gok wagen?
Geen enkele telefoon is waterdicht, hooguit bieden ze tot op een zeker hoogte weerstand tegen water ;)

Waterdicht is trouwens een misleidende term die de fabrikanten gebruiken, zou dus eerder waterresistant moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:03

TommieW

Numa numa.

Het YouTube kanaal iPad Rehab heeft een flinke hoeveelheid filmpjes over hoe je een kapotte iPhone misschien weer zou kunnen herstellen. Je zei zelf al dat er veel corrosie aanwezig was. Dit heeft ongetwijfeld niet alleen connectors aangetast, maar ook verbindingen met componenten op de printplaat.

Ik betwijfel of je zelf dit nog kan herstellen. Naast de defecte componenten, heb je ook redelijk wat (micro soldering) apparatuur nodig. En de skills uiteraard. Als er data op het toestel staat die je echt niet kwijt wil raken, zal je 'm waarschijnlijk moeten opsturen.

Als je gewoon weer een werkend toestel wil, denk ik dat je het beste ermee gewoon naar Apple kan gaan.
PD2JK schreef op donderdag 2 november 2017 @ 12:40:

Ik weet 99% zeker dat het niet de accu is. Hier een accu voor kopen is een verspilling van geld.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11

BCC

Bij sommige verzekeringen valt dit trouwens onder de inboedel verzekering - ff checken

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS geeft zichzelf uit als reparateur, dus neem ik aan dat hij wel een ander scherm heeft liggen om te testen.
Je ziet bij het openen ook welke indicatoren rood zijn, dus in die hoek is het meeste vocht(schade)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Maar wat als je naar apple store gaat en je kapotte iphone inlevert? Dan kan je tegen een betaling een refurbished iphone aanschaffen.

Apple

Pagina: 1