Mijn vraag:
We gaan achterin de tuin een flinke overkapping laten plaatsen. Ik wil de ‘aftimmering’ van de binnenwanden en de houten vlonder zelf gaan doen. Omdat we daar veel geld mee besparen vind ik dat ik dan wel een goed stuk gereedschap mag aanschaffen
. Het werk bestaat uit het afkorten van planken douglas hout, dus ik zit te denken aan een zaag. Natuurlijk wil ik ook daarna gebruik blijven van die zaag. Ik denk dat ik bijvoorbeeld ook een loungeset ga bouwen van steigerhout, en een meubel om de barbecue in te zetten, enz. Verder ben ik me aan het verdiepen in meubelmaken mbv pen/gat verbindingen e.d., dus wellicht kan ik een te kopen zaag ook daarvoor gebruiken.
Welk type zaag raden jullie me aan?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal mogelijkheden voorbij zien komen:
Een handcirkelzaag
Een zaagtafel
Een invalzaag (nu niet persé nodig maar wellicht breder inzetbaar voor toekomstige klussen?)
Een afkortzaag
Een combizaag (zowel afkort- als zaagtafel)
Mijn budget is ongeveer 200 euro. Ik weet dat veel mensen zweren bij de veel duurdere merken, maar ik lees ook dat er >20 positieve recensies zijn bij een Einhell zaagtafel (tje) van 130 euro, dus ik denk dat ik toch gelukkig kan worden binnen mijn budget.
We gaan achterin de tuin een flinke overkapping laten plaatsen. Ik wil de ‘aftimmering’ van de binnenwanden en de houten vlonder zelf gaan doen. Omdat we daar veel geld mee besparen vind ik dat ik dan wel een goed stuk gereedschap mag aanschaffen
Welk type zaag raden jullie me aan?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb een aantal mogelijkheden voorbij zien komen:
Een handcirkelzaag
Een zaagtafel
Een invalzaag (nu niet persé nodig maar wellicht breder inzetbaar voor toekomstige klussen?)
Een afkortzaag
Een combizaag (zowel afkort- als zaagtafel)
Mijn budget is ongeveer 200 euro. Ik weet dat veel mensen zweren bij de veel duurdere merken, maar ik lees ook dat er >20 positieve recensies zijn bij een Einhell zaagtafel (tje) van 130 euro, dus ik denk dat ik toch gelukkig kan worden binnen mijn budget.