Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-01 23:08

TechnoNoob

I'm just a noob.

Topicstarter
Hi medetweakers,

Ik werd door mijn vader gevraagd een nieuwe PC voor hem samen te stellen voor bij hem op het bedrijf. De voorkeur lag bij niet al te groot en duur.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal gebruikt worden voor uitsluitend office doeleinden als excel bestanden bewerken en aan de webshop te werken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de titel vermeld ongeveer €400.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige build, inclusief toetsenbord en muis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei, niet al te groot. Daarbij nog een beetje stil, maar dat is geen heel belangrijk punt.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb weinig ervaring met kleine PC's bouwen, dus vroeg mij af of bijvoorbeeld de bijgeleverde processorkoeler in deze behuizing past. Kan nergens de hoogte van deze standaard koeler vinden? :? Daarbij, zouden jullie mij nog andere componenten aanraden die vergelijkbare prestaties leveren voor minder geld?
Daarbij, ik zag dat de pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM niet meer voor +-€20 verkrijgbaar is? Iemand een idee of dit weer terugkomt?

Hier mijn opgestelde lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4600 Boxed€ 75,84€ 75,84
1Asus H110I-PLUS€ 69,37€ 69,37
1In Win Chopin Zilver€ 85,50€ 85,50
1Logitech MK120 (Qwerty)€ 16,87€ 16,87
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 70,95€ 70,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op de het gekozen moederbord misschien een bios-update nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bedrijfsmatig ben je veel beter af met zoiets:
http://www.dell.com/nl-nl...326x-series-small-desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:26
TechnoNoob schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:01:

Daarbij, ik zag dat de pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM niet meer voor +-€20 verkrijgbaar is? Iemand een idee of dit weer terugkomt?
De verschillende keysites hebben hier nog genoeg van. De taal kan je achteraf aanpassen. Let wel op, dit is niet helemaal de bedoeling volgens Microsoft. Zakelijk kan je er gezeik mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-01 23:08

TechnoNoob

I'm just a noob.

Topicstarter
sigmundfreund schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

De verschillende keysites hebben hier nog genoeg van. De taal kan je achteraf aanpassen. Let wel op, dit is niet helemaal de bedoeling volgens Microsoft. Zakelijk kan je er gezeik mee krijgen.
Hij is zzp'er, dus dus je weet wel hoe het dan gaat ;) Maar bedankt voor de waarschuwing!

Verder, een zoekopdracht geeft dat het moederbord de bios update voor Kaby Lake ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omega
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-08 01:28
Zoals andere al hebben gezegd; een h110 werk niet met een pentium g4560 als de BIOS niet up-to-date is.

Dus is raadt u aan een b250 moederbord te nemen, ik raadt de MSI B250I PRO aan. U wil natuurlijk niet voor het probleem komen te staan dat de CPU het niet doet in de h110.

En als u 4k video wil kijken of 3D applicaties wil draaien zou u better de G4600 in de plaats van de g4560 kunnen nemen gezien de G4600 een veel krachtigere I-GPU heeft.

U heeft geen voeding gelist; ik raadt u aan om een voeding te kopen van een van de volgende merken: Corsair, EVGA, Seasonic, XFX, Bequite of Superflower. Het is zeer onverstandig om een goedkope 20 euro voeding op te halen, die dingen zijn namelijk zeer onbetrouwbaar. Ander is het na 2 jaar ineens BAM! en dan is zowel je voeding en het moederbord stuk, beter om nu gewoon die 10-20 euro extra bij te leggen.
TechnoNoob schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:49:
[...]

Hij is zzp'er, dus dus je weet wel hoe het dan gaat ;) Maar bedankt voor de waarschuwing!

Verder, een zoekopdracht geeft dat het moederbord de bios update voor Kaby Lake ondersteunt.
Er is een verschil tussen de update ondersteunen en de update hebben. U kunt het moederbord niet updaten als die het niet doet (logic). Dus als het moederbord de update niet heeft out-of-the-box kunt u er nog steeds niks mee beginnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Omega op 24-10-2017 20:33 . Reden: Kleine flame ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:03
@Omega In win chopin behuizing komt met voeding. Prima voeding ook.

Je kunt de winkel waar je het moederbord aanschaft best even vragen of ze de bios voor je willen updaten, daar hebben winkels als azerty en megekko zeer weinig problemen mee.

Het verschil in I GPU is niet fantastisch groot. Bovendien zou het een office pc worden. Dus de G4560 is zat.

Stock koeler past altijd, ding is nauwelijks hoger dan een geinstalleerde ramstick. Toch zou ik kijken voor een aftermarket koeler zoals de Cryorig C7 of de Noctua NH L9i. Stuk stiller en kost niet heeeel erg veel.
Pagina: 1