Onbekend AOP aanwezig(Ziggo)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 17:16
Hallo mede-tweakers,

Een bekende van mij zit met zijn bedrijf sinds kort in een ander pand. Het nieuwe pand is een bedrijfsverzamelpand die allen dezelfde ingang delen(betreft allemaal huisnummertoevoegingen van 1 huisnummer). In dit pand zitten 2 meterkasten, 1 met alle aansluitingen voor het bedrijfsverzamelpand, waaronder een ISRA). 1 met een stroomverdeling voor o.a. ook andere bedrijfspanden die in hetzelfde gebouw zitten(overdekt winkelcentrum) maar niet dezelfde entree delen.

In deze laatste meterkast zit een Ziggo AOP dat niet in gebruik is. Daarnaast lopen hier een aantal dikkere Ziggo kabels(groen) en KPN kabels(blauw) die het pand via de bovenkant van de meterkast verlaten.

Het probleem is echter dat volgens de Ziggo postcodecheck er geen Ziggo AOP op de huisnummers zitten(met of zonder toevoeging).

Vermoedelijk zit er dus een AOP dat volgens de database van Ziggo bij een ander adres hoort. Nu missen er in deze straat flinke delen huisnummers. De directe buren hebben namelijk ten opzichte van dit pand het huisnummer+16.

Ik heb al geinformeerd bij Ziggo, maar die konden ook niks vinden. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe kunnen we dit AOP identificeren? En mochten we weten waar hij bij hoort en kunnen verifieren dat het enkel een foutje in de administratie is, is het dan mogelijk om hier een abonnement op af te sluiten dat op een ander adres wordt gefactureerd?

Doel is dus uiteindelijk om een werkende Ziggo aansluiting te krijgen, zonder dat daar eerst duizenden euro's onnodig in geinvesteerd moet worden.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ziggo offerte laten maken. Ziggo vergoedt de eerste 700 euro aanlegkosten. Grote kans dat het aansluiten van dit onbekende AOP nog net binnen de 700 euro valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42

BCC

Je kan ook een werkend ziggo modem tijdelijk aansluiten en kijken wat er gebeurd. Als hij werkt kan de helpdesk vast vinden waar hij aanhangt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

BCC schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:52:
Je kan ook een werkend ziggo modem tijdelijk aansluiten en kijken wat er gebeurd. Als hij werkt kan de helpdesk vast vinden waar hij aanhangt.
Zover ik weet kunnen ze dat op afstand niet zien, maar inderdaad: als er signaal op staat dan moet 'ie ergens administratief bestaan en kunnen ze wellicht een monteur 'm laten opsporen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42

BCC

Zit er tv signaal op?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Qlimaxxx schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:40:
Hallo mede-tweakers,

Een bekende van mij zit met zijn bedrijf sinds kort in een ander pand. Het nieuwe pand is een bedrijfsverzamelpand die allen dezelfde ingang delen(betreft allemaal huisnummertoevoegingen van 1 huisnummer). In dit pand zitten 2 meterkasten, 1 met alle aansluitingen voor het bedrijfsverzamelpand, waaronder een ISRA). 1 met een stroomverdeling voor o.a. ook andere bedrijfspanden die in hetzelfde gebouw zitten(overdekt winkelcentrum) maar niet dezelfde entree delen.
Begin eens met contact op te nemen met de verhuurder/beheerder. Die kan je precies vertellen wat er ligt, en wat er kan. Oh ja, en vooral: Wat je mag ! Want de medehuurders/winkeliers worden er waarschijnlijk niet vrolijk van als je kennis een ziggo-monteur bestelt, die voor/in hun kantoorruimte of winkel lukraak systeemplafonds er uit trekt...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Staat er signaal op? Kan ook zijn dat dit ooit een SOP geweest is (Signaal Overname Punt) en verder zelf over eigen infra gedistribueerd is.

Ik weet eigenlijk niet of een SOP ook in dezelfde database staat als een AOP bij ziggo. Je kan aan Ziggo vragen of ze kunnen zien welke huisnrs wel een AOP hebben en in overleg met hun een monteur laten komen om eea door te meten.

De monteur kan 'm dan ook terugleiden naar een tappoort in de straatkast. Ziggo kan adhv daarvan zien welk adres erbij hoort in hun administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan inderdaad een werkend en geactiveerd modem en/of tv op het punt aansluiten. Dan heb je een antwoord.
Volgens mij kon je ook een onderzoek laten instellen maar je kan ook via een andere weg de aanvraag inschieten en dat is niet via Ziggo maar via een derde bedrijf dat ook Ziggo levert want die hebben eigen wegen om dit uit te zoeken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Hoe zit t nu precies met dat pand, als ik het goed begrijp heb je het bedrijfsverzamelpand (meterkast 1, huisnr's 1A-B-C-etc.) met 1 gezamelijke entree en een winkelcentrum onder hetzelfde dak, met ieder een eigen entree, waar wss meterkast 2 bij hoort met die groene/blauwe kabels die daar doorheen lopen.

Misschien even uitzoeken welke adressen die winkels hebben, want de kans zit er natuurlijk dik in dat die huisnummers 2-15 hebben. Kan je die huisnummers wel vinden bij de Ziggo postcodecheck?

Over die 2de meterkast: die stroomverdeling die daar ligt is voor het hele gebouw, dus ook voor het bedrijfsverzamelpand? En over meterkast 1: daar zit alleen een ISRA van KPN, niets van Ziggo?

Dan lijkt het opzich de situatie dat Ziggo er itt tot KPN voor gekozen heeft hun kabels in 1 meterkast binnen te laten komen en die ongebruikte AOP voor dat bedrijfsverzamelpand bedoeld is. Misschien kabels tellen en vergelijken met het aantal winkels in dat winkelcentrum?

Ziggo heeft overigens ook een zakelijke postcodecheck, geen idee of die andere resulaten geeft. Ik zou proberen wat extra info te verzamelen en dan toch gewoon contact op te nemen met Ziggo. Eventueel met foto van die meterkast erbij, maakt meteen een hoop duidelijk.

Verder gewoon voor de nieuwsgierigheid: waarom Ziggo, en niet KPN als dat er al ligt? En die andere bedrijfjes in dat bedrijfsverzamelpand, hoe hebben die t geregeld en hebben ze daar geen idee hoe dat precies zit en wat er mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:30
BCC schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:52:
Nee, dit kunnen ze niet zien. Er is wel een technisch pad naar een modem uit te lezen, maar dat is een theoretisch pad waar het modem dan zou moeten zijn. Je kunt een modem op een compleet andere plaats in het netwerk plaatsen (achter dezelfde CMTS) en dan nog zal het technische meetbare pad gelijk blijven. Omdat taps en versterkers als het op uitlezen aankomt passieve onderdelen zijn kun je de route van een modem slechts nagaan door signaal af en op te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlimaxxx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 17:16
Trommelrem schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:48:
Ziggo offerte laten maken. Ziggo vergoedt de eerste 700 euro aanlegkosten. Grote kans dat het aansluiten van dit onbekende AOP nog net binnen de 700 euro valt.
Na contact met de klantenservice wordt er inderdaad een offerte opgemaakt. Deze is gelukkig vrijblijvend, dus dat is nog even afwachten.
CyBeR schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:53:
[...]

Zover ik weet kunnen ze dat op afstand niet zien, maar inderdaad: als er signaal op staat dan moet 'ie ergens administratief bestaan en kunnen ze wellicht een monteur 'm laten opsporen.
Het probleem is dat er nog geen abonnement is. Een monteur willen ze dan ook niet laten komen.
Nog niet kunnen testen(geen TV aanwezig daar). Ik wacht de offerte even af!
Oekiejoekie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:56:
[...]

Begin eens met contact op te nemen met de verhuurder/beheerder. Die kan je precies vertellen wat er ligt, en wat er kan. Oh ja, en vooral: Wat je mag ! Want de medehuurders/winkeliers worden er waarschijnlijk niet vrolijk van als je kennis een ziggo-monteur bestelt, die voor/in hun kantoorruimte of winkel lukraak systeemplafonds er uit trekt...
De verhuurder/beheerder zit zelf ook in dit pand. Die was niet eens op de hoogte van deze aansluiting en waren ook zeer geïnteresseerd in de informatie.
DJSmiley schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:19:
Staat er signaal op? Kan ook zijn dat dit ooit een SOP geweest is (Signaal Overname Punt) en verder zelf over eigen infra gedistribueerd is.

Ik weet eigenlijk niet of een SOP ook in dezelfde database staat als een AOP bij ziggo. Je kan aan Ziggo vragen of ze kunnen zien welke huisnrs wel een AOP hebben en in overleg met hun een monteur laten komen om eea door te meten.

De monteur kan 'm dan ook terugleiden naar een tappoort in de straatkast. Ziggo kan adhv daarvan zien welk adres erbij hoort in hun administratie.
Ze willen geen monteur laten komen zonder abonnement.
itsalex schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:00:
Je kan inderdaad een werkend en geactiveerd modem en/of tv op het punt aansluiten. Dan heb je een antwoord.
Volgens mij kon je ook een onderzoek laten instellen maar je kan ook via een andere weg de aanvraag inschieten en dat is niet via Ziggo maar via een derde bedrijf dat ook Ziggo levert want die hebben eigen wegen om dit uit te zoeken.
Ik heb dus ook geen modem die ik hier kan aansluiten. Mijn modem thuis gaat ervan uit op een hele andere aansluiting te zitten(te ver ervandaan).
Pieter van Ras schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 13:54:
Hoe zit t nu precies met dat pand, als ik het goed begrijp heb je het bedrijfsverzamelpand (meterkast 1, huisnr's 1A-B-C-etc.) met 1 gezamelijke entree en een winkelcentrum onder hetzelfde dak, met ieder een eigen entree, waar wss meterkast 2 bij hoort met die groene/blauwe kabels die daar doorheen lopen.

Misschien even uitzoeken welke adressen die winkels hebben, want de kans zit er natuurlijk dik in dat die huisnummers 2-15 hebben. Kan je die huisnummers wel vinden bij de Ziggo postcodecheck?

Over die 2de meterkast: die stroomverdeling die daar ligt is voor het hele gebouw, dus ook voor het bedrijfsverzamelpand? En over meterkast 1: daar zit alleen een ISRA van KPN, niets van Ziggo?

Dan lijkt het opzich de situatie dat Ziggo er itt tot KPN voor gekozen heeft hun kabels in 1 meterkast binnen te laten komen en die ongebruikte AOP voor dat bedrijfsverzamelpand bedoeld is. Misschien kabels tellen en vergelijken met het aantal winkels in dat winkelcentrum?

Ziggo heeft overigens ook een zakelijke postcodecheck, geen idee of die andere resulaten geeft. Ik zou proberen wat extra info te verzamelen en dan toch gewoon contact op te nemen met Ziggo. Eventueel met foto van die meterkast erbij, maakt meteen een hoop duidelijk.

Verder gewoon voor de nieuwsgierigheid: waarom Ziggo, en niet KPN als dat er al ligt? En die andere bedrijfjes in dat bedrijfsverzamelpand, hoe hebben die t geregeld en hebben ze daar geen idee hoe dat precies zit en wat er mogelijk is?
toon volledige bericht
Het bedrijfsverzamelband is onderdeel van 1 van de gebouwen van een overdekt winkelcentrum. Het is een van de weinige panden op deze plek met een kantoorbestemming. De meterkast met het AOP is een onderverdeling voor de elektriciteit van dit pand en naastgelegen winkelpanden.

De zakelijke postcodecheck geeft geen andere resultaten. Ik heb zelfs al even een monteur van Ziggo in de database laten kijken en die vond hier niks.

Ik denk dat er niks anders op zit dan een monteur dit uit laten meten, echter moet je dan een actief abonnement hebben heb ik begrepen.

De reden dat Ziggo de voorkeur heeft is omdat KPN niet de gewenste snelheid kan leveren. Ze willen graag 200Mbit down minimaal, en dat kan KPN in de verste verten niet leveren.

De rest zit dus noodgedwongen op DSL, voor de meeste bedrijven is dit ook toereikend. Dit is een mediabedrijf, dus die doen wat intensievere zaken via het internet.
MediaZoo schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Nee, dit kunnen ze niet zien. Er is wel een technisch pad naar een modem uit te lezen, maar dat is een theoretisch pad waar het modem dan zou moeten zijn. Je kunt een modem op een compleet andere plaats in het netwerk plaatsen (achter dezelfde CMTS) en dan nog zal het technische meetbare pad gelijk blijven. Omdat taps en versterkers als het op uitlezen aankomt passieve onderdelen zijn kun je de route van een modem slechts nagaan door signaal af en op te schakelen.
Bedankt voor de verduidelijking!
Pagina: 1