Bezulba schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:22:
[...]
je kan het misschien niet meer doorverkopen, maar als de pc game 40 euro is en de console variant 60 dan is die 20 euro winst zo'n beetje de prijs die je krijgt voor het doorverkopen van je game. Zeker als de je tijd er nog bij gaat rekenen die het kost om dat te verkopen.
Met wat goed zoeken op cd key websites kan je idd de meeste nieuwe pc games oppikken voor een kleine 40 euro maar dan nog hangen ze vast aan Steam of Blizzard app of Uplay of Origins, wat uiteraard de nature is van pc gaming tegenwoordig.
Console variant krijg ik toch vaak 35-40 euro voor terug, depending hoe snel ik het na release doorverkoop, een single player story driven game ga ik gewoon dooruit en dan heb je het wel gezien, gooi ik gewoon op een Belgisch gameforum en verzend ik in een bubble enveloppe voor 3 euro naar de koper in zo een pakjesautomaat die 24/7 beschikbaar is hier, dus is eigenlijk weinig moeite voor mij.
Als ik langer wacht krijg je uiteraard maar 20 of 25 ervoor terug maar dan is het retail ook al gezakt in prijs tegen dan, iets met een deftige MP hou ik vaak wel bij, zelfs op console.
Heb dan toch nog liever iets van een 30 euro ervoor terug op console dan helemaal niets op pc omdat het aan steam of dergelijke vast hangt.
Digital koop ik zelden tenzij het in sale staat of de prijs verschilt weinig van retail, of je kan het niet retail krijgen zoals Cuphead bv.
Ook is Amazon UK soms een goede plek voor console games om de 1ste aanschaf prijs ook te drukken, soms zijn nieuwe console games daar maar 42 GBP afhankelijk van het spel terwijl die hier 59.99 zijn als goedkoopste, met verzending van Amazon bijgeteld is dat nog steeds een tientje.