Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Online games kopen of "echte" games?

Pagina: 1
Acties:
  • 8.063 views

Vraag

• ingerrr
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-10-2017
Hoi allemaal,
Onze zoon van 10 heeft een Switch en tot nu kopen wij de games in de winkel met hoesje.
Nu wil hij de Ninjago game online kopen. Ik ben hier eigenlijk op tegen want dit is duurder en je hebt geen game om na een paar maanden weer te verkopen als je hem niet meer leuk vindt. Toch?
Een gedownloade game kan je toch niet verkopen? Of zie ik dit verkeerd?

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een gedownloade game kun je niet doorverkopen, maar dat is met fysieke games tegenwoordig vaak ook niet meer (want die dingen zijn gekoppeld aan je account in een aantal gevallen).

Ik weet de prijsverschillen niet zo van Nintendo games, maar het verschil is voor mij echt groot genoeg om 't ding gewoon online te hebben, in plaats een fysiek schijfje.

30" monitor te koop vanaf €10

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09:55
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:37:
Een gedownloade game kun je niet doorverkopen, maar dat is met fysieke games tegenwoordig vaak ook niet meer (want die dingen zijn gekoppeld aan je account in een aantal gevallen).

Ik weet de prijsverschillen niet zo van Nintendo games, maar het verschil is voor mij echt groot genoeg om 't ding gewoon online te hebben, in plaats een fysiek schijfje.
Geen idee waar je precies op doelt, maar al mijn fysieke console games kan ik allemaal kopen en verkopen. Hier is dan ook een levendige handel in. Dat geldt dan voor de Xbox en Playstation, maar bij Nintendo geldt - volgens mij - exact hetzelfde.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-07 21:48
TERW_DAN schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:37:

Wat een onzin zeg, kan me geen game herinneren die ik niet weer kan verkopen.

• ingerrr
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 24-10-2017
Nou het stomme is hier Terw_dan dat de online game duurder is dan de fysieke.
Dank jullie wel, ik ga mijn zoon overtuigen de "echte" game te kopen.
Nog een vraagje, ik zie enorme prijsverschillen en een winkel als Coolshop biedt de game aan voor 39,95 (ipv de 54 die de gemiddelde winkel vraagt). Is dit dan wel safe?

• Rossi46
ingerrr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:05:
Nog een vraagje, ik zie enorme prijsverschillen en een winkel als Coolshop biedt de game aan voor 39,95 (ipv de 54 die de gemiddelde winkel vraagt). Is dit dan wel safe?
Coolshop is sowieso geen Nederlandse onderneming, ondanks dat de website anders doet vermoeden.

Kijk anders op budgetgaming.com voor betrouwbare Nederlandse deals

https://www.budgetgaming....vie+videogame_switch.html

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 21:36
Ik koop altijd fysieke games tenzij het om een titel gaat die enkel en alleen op de store te krijgen zijn, want op de store zijn ze vaak duurder en kan je idd niet doorverkopen, of soms heeft de PS4/Xbox store ook sales die je dan weer retail niet hebt dus dan pik ik soms ook iets digitaal op.

Als je dan een game kunt kopen en erna nog door verkopen voor -40/50% van de nieuwprijs is dat leuk meegenomen, is ook 1 van de redenen dat ik niet veel games meer op pc koop, hangt allemaal vast aan je persoonlijke Steam of Blizzard app en krijg je niet meer doorverkocht.

[Voor 11% gewijzigd door Katmi op 24-10-2017 22:06]

• greyfox1987
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 13:59
NotSoSteady schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

Zo'n beetje elke PC game valt niet meer door te verkopen aangezien ze 9,9/10 aan een platform gekoppeld moeten worden.

X360 en PS3 games hebben ook een tijdje zoiets gehad waarbij je 15-20 euro moest dokken om online te kunnen spelen met een 2e hands game.

Nintendo Switch, DS, XB1 en PS4 games hebben hier 100% geen last van.

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:34

Bezulba

Formerly known as Eendje

NotSoSteady schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

World of Warcraft. en al z'n 200000 varianten.
Katmi schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:05:
Ik koop altijd fysieke games tenzij het om een titel gaat die enkel en alleen op de store te krijgen zijn, want op de store zijn ze vaak duurder en kan je idd niet doorverkopen, of soms heeft de PS4/Xbox store ook sales die je dan weer retail niet hebt dus dan pik ik soms ook iets digitaal op.

Als je dan een game kunt kopen en erna nog door verkopen voor -40/50% van de nieuwprijs is dat leuk meegenomen, is ook 1 van de redenen dat ik niet veel games meer op pc koop, hangt allemaal vast aan je persoonlijke Steam of Blizzard app en krijg je niet meer doorverkocht.
je kan het misschien niet meer doorverkopen, maar als de pc game 40 euro is en de console variant 60 dan is die 20 euro winst zo'n beetje de prijs die je krijgt voor het doorverkopen van je game. Zeker als de je tijd er nog bij gaat rekenen die het kost om dat te verkopen.

[Voor 65% gewijzigd door Bezulba op 25-10-2017 08:23]

blup

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 27-07 21:48
greyfox1987 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:15:
[...]

Zo'n beetje elke PC game valt niet meer door te verkopen aangezien ze 9,9/10 aan een platform gekoppeld moeten worden.

X360 en PS3 games hebben ook een tijdje zoiets gehad waarbij je 15-20 euro moest dokken om online te kunnen spelen met een 2e hands game.

Nintendo Switch, DS, XB1 en PS4 games hebben hier 100% geen last van.
Ik heb het hier natuurlijk alleen over games voor de Nintendo Switch en niet over de pc. De games voor de pc worden al steeds vaker alleen online aangeboden.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Nu online

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bezulba schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:22:
[...]

World of Warcraft. en al z'n 200000 varianten.

[...]

je kan het misschien niet meer doorverkopen, maar als de pc game 40 euro is en de console variant 60 dan is die 20 euro winst zo'n beetje de prijs die je krijgt voor het doorverkopen van je game. Zeker als de je tijd er nog bij gaat rekenen die het kost om dat te verkopen.
Buiten dat, een jaar na uitgave kosten ze vaak nog 10-20 euro en met nog wat meer geduld komen ze in een Steam Sale of Humble Bundle langs voor een fractie van de prijs (tot soms zelfs gratis, maar dan zijn ze wel 5+ jaar oud).

Ik heb ook een Switch, maar ik vind het nou al irritant dat ik fysiek tussen Mario Kart en Zelda moet wisselen. Ben dat helemaal niet meer gewend. :P Daarentegen is fysiek kopen op consoles wel beter als je wil doorverkopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 21:36
Bezulba schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 08:22:
[...]
Met wat goed zoeken op cd key websites kan je idd de meeste nieuwe pc games oppikken voor een kleine 40 euro maar dan nog hangen ze vast aan Steam of Blizzard app of Uplay of Origins, wat uiteraard de nature is van pc gaming tegenwoordig.

Console variant krijg ik toch vaak 35-40 euro voor terug, depending hoe snel ik het na release doorverkoop, een single player story driven game ga ik gewoon dooruit en dan heb je het wel gezien, gooi ik gewoon op een Belgisch gameforum en verzend ik in een bubble enveloppe voor 3 euro naar de koper in zo een pakjesautomaat die 24/7 beschikbaar is hier, dus is eigenlijk weinig moeite voor mij.

Als ik langer wacht krijg je uiteraard maar 20 of 25 ervoor terug maar dan is het retail ook al gezakt in prijs tegen dan, iets met een deftige MP hou ik vaak wel bij, zelfs op console.
Heb dan toch nog liever iets van een 30 euro ervoor terug op console dan helemaal niets op pc omdat het aan steam of dergelijke vast hangt.

Digital koop ik zelden tenzij het in sale staat of de prijs verschilt weinig van retail, of je kan het niet retail krijgen zoals Cuphead bv.

Ook is Amazon UK soms een goede plek voor console games om de 1ste aanschaf prijs ook te drukken, soms zijn nieuwe console games daar maar 42 GBP afhankelijk van het spel terwijl die hier 59.99 zijn als goedkoopste, met verzending van Amazon bijgeteld is dat nog steeds een tientje.

• Mikos92
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 28-05-2018
Ik heb met mezelf afgesproken voor de Switch games boven de 20 euro fysiek te kopen, tenzij het echt niet anders kan!
Op de PC heb ik een gigantische bibliotheek aan games online staan, en afentoe baal ik er dan toch van dat ik een game niet meer kan verkopen.

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 25-07 13:14

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik koop liever online in store. Voor PS4 op PSN store
PC Steam etc.
Om simple reden dat al die doosjes al je er veel hebt ook de nodige ruimte innemen en CD zoek kan raken.

Tja doorverkopen doe ik niet.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 27-07 18:51

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Gezien de jeugd snel veranderd van gedachten, zo van dit wil ik perse hebben en 2 weken later voor dood in de kast. Koop ik de games voor mijn kids allemaal met doosje.

Dan kan ik ze weer doorverkopen of inruilen bij GM. Dan maar af en toe wat meer betalen. Voor mij zelf koop ik de meeste digitaal..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willempje1990e
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 31-05-2020
Ik heb ook ff een vraag Als ik digitaal een spel koop kan je nog altijd downloaden bijvoorbeeld naar 4 jaar dit hou mij namelijk altijd tegen om ze niet Digitaal maar fysiek te kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rossi46
Willempje1990e schreef op zondag 31 mei 2020 @ 06:55:
Ik heb ook ff een vraag Als ik digitaal een spel koop kan je nog altijd downloaden bijvoorbeeld naar 4 jaar dit hou mij namelijk altijd tegen om ze niet Digitaal maar fysiek te kopen
Ja hoor, je kunt de game gewoon blijven downloaden. Op een paar zeer zeldzame uitzonderingen na (als de game bijvoorbeeld uit de handel gehaald zou worden).

Off topic: let een beetje op je spelling/grammatica op Tweakers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 27-07 18:02
ingerrr schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:05:
Coolshop is safe.... Ik koop er ook wel eens.
Wel soms uitkijken met meerdere varianten voor wellicht taaloptie (soms alleen uk of Scandinavische varianten)

Ook goede service.. Kocht een keer een limited variant, kreeg de standaard, geld terug en mocht spel houden.

BTW. Ik Koop alleen fysiek indien mogelijk.... Te verkopen, ruilen, uit te lenen en ik vertrouw die eshops niet qua houdbaarheid

[Voor 8% gewijzigd door LaFleche op 31-05-2020 11:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Volgens mij als je een beperkt game budget hebt kan je het beste fysiek kopen ivm doorverkopen.

Ben je van het gemak en is budget geen beperking dan lekker digitaal.

Ik wil maar een beperkt aantal games spelen waardoor budget geen belemmering is dus koop ik alles digitaal.

Maar mensen die een backlog kunnen creeeren van 30 games en eigenlijk alle genres en games wel leuk vinden kan ik me voorstellen dat het de spuigaten uit kan lopen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:23

Geronimous

Moderator Spielerij
Over de voor- en nadelen van digitaal vs fysiek games kopen is genoeg geschreven en te vinden :) Daar is het niet voor nodig een oud topic voor uit de sloot te halen @Willempje1990e ;) Vandaar het slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True