Fluctuaties in prijzen GTX 1080ti bij Azerty

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
Ik gebruikte enige tijd geleden de Tweakers Pricewatch om de goedkoopste leverancier voor een GTX 1080ti te vinden (pricewatch: MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X. Ik kwam toen uit op Azerty waar ik de kaart op 12 oktober bestelde voor 808,95 (incl. verzending naar BE + gratis game Shadow of War waarvan ik de key na het ontvangen van de kaart toegestuurd zou krijgen). Ik vermoedde toen al dat hun prijs lager was dan de concurrentie omdat er bij hen een wachttijd staat van 10+ werkdagen. Op het ogenblik van bestellen vond ik dat geen probleem.

Vandaag zijn we 24/10 en de levertijd is nog steeds 10+ werkdagen. Echter heb ik in de afgelopen week de prijs al zien schommelen naar +820 euro en vandaag staat 'ie weer op 759,45.

Ten eerste begrijp ik deze grote schommelingen niet maar ik vermoed dat ze de prijzen laag zetten omdat ze nu geen stock hebben en bestellingen willen vast zetten. De winkel die onmiddellijk deze kaart kan leveren is Megekko voor meer dan 100 euro meer! Waarom ze de prijs dan tijdelijk weer verhoogd hadden ontgaat me. Ten tweede vraag ik me af of ik deze huidige, lagere prijs kan vragen. De prijs waar ik 'em voor bestelde is namelijk ook enkele tientjes hoger dan de huidige prijs, en er is absoluut niets veranderd. (Nog steeds 10+ werkdagen wachten.)

100 euro verschil tegenover een directe levering is veel geld (zeker als je rekening houdt met die gratis game = +50 eur), maar aangezien 10+ werkdagen zoveel wil zeggen als 'onbekende levertijd' ben ik toch aan het overwegen om deze bestelling bij azerty af te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:35

TommieW

Numa numa.

Prijs is het simpele concept van vraag en aanbod. Op het moment dat een kaart niet/nauwelijks te koop is, zal de prijs natuurlijk stijgen. Naarmate de kaart beter leverbaar wordt, zal de prijs dalen. Op het moment dat je een product koopt dat (nog) niet leverbaar is, kan je dit verwachten.

Ik raad je aan om de bestelling te annuleren en gewoon te wachten tot de kaart een beetje fatsoenlijk leverbaar is.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Die kaart is waarschijnlijk EOL nu de variant met 3 fans uit is.
In het vervolg gewoon een kaart bestellen die direct uit voorraad leverbaar is.

[ Voor 38% gewijzigd door unfor op 24-10-2017 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zij zullen dat ding proberen in te kopen daar waar mogelijk, leverancier A tegen prijs X, leverancier B tegen prijs Y, plus wat winst/opslag is hun verkoopprijs. Ene moment hebben ze prijs X en kan die lager in de webshop, maar als die op is moeten ze naar Y en staat hij voor hogere prijs.

Als ze zien dat er veel vraag is, zal er logisch een hogere prijs komen, marktwerking 1.0 :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-08 12:47
@TommieW @SinergyX Dat zou willen zeggen dat de vraag op korte tijd veranderd is van hoog naar laag, terwijl dat bij de andere winkels niet veranderde? Allemaal wat gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Je bent vrij om dat te denken, maar dat is het niet.

[ Voor 5% gewijzigd door unfor op 24-10-2017 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:42
https://www.consuwijzer.n...oper-bezorgt-product-niet

"En als ik het product toch nog wil hebben?
Dan hoeft u de overeenkomst natuurlijk niet meteen te ontbinden. U hebt nog steeds het recht op levering van het product dat u besteld hebt. De verkoper moet de overeenkomst nakomen zoals u hebt afgesproken."

Volgens de wet moeten ze voor die prijs leveren zolang deze leverbaar is. Dit kan ook gewoon bij een andere winkel zijn. En dat die 100 euro duurder is een probleem voor de winkel. Niet die van jou. Je kan ook vragen voor een alternatief die wel leverbaar is. En uiteraard zonder bij betaling.

[ Voor 8% gewijzigd door loki504 op 24-10-2017 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:24
BramVroy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:20:
Ten tweede vraag ik me af of ik deze huidige, lagere prijs kan vragen. De prijs waar ik 'em voor bestelde is namelijk ook enkele tientjes hoger dan de huidige prijs, en er is absoluut niets veranderd. (Nog steeds 10+ werkdagen wachten.)
Vragen kan altijd. Je hebt er niet automatisch recht op, maar het alternatief is dat je ontbindt (koop op afstand) en vervolgens opnieuw bestelt voor de lagere prijs. Daarmee ben je wel je plek in de wachtrij kwijt, maar het is voor Azerty een beetje onzinnig om de lagere prijs te weigeren als je dat toch via een omweg kunt afdwingen.
Pagina: 1