Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer geeft een lange 'piep' na installeren van RAM

Pagina: 1
Acties:

• Alanson
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05 13:11
Ik heb zojuist een nieuwe geheugen kaart gekocht (Crucial 4GB DDR4-2400 UDIMM CT4G4DFS824A). Mijn pc is Acer Aspire TC-780 (I6610 NL). Er staat letterlijk overal dat deze kaart in mijn moederbord past, maar telkens als ik hem erin zet krijg ik een raar piepend geluid dat blijft doorgaan. Ik snap niet waarom dit is... Heeft dit misschien te maken met de snelheid van de kaart, dat is namelijk 2400MHz en mijn andere kaart heeft 2133MHz. Als ik alleen de nieuwe kaart (de 4GB dus) erin zet, dan piept mijn PC ook... De kaart die er altijd al in zit heeft 8GB ram en de nieuwe zoals je kan zien 4GB.

Op de 4GB kaart staat: CL17 en op de 8GB: CL15. Ik heb geen flauw idee wat het betekent maar heeft dat er iets mee te maken. Is dat iets met de latency?

De chipset van mijn PC is: Intel H110.

Beide ram kaarten zijn DDR4.

Als ik alleen de 8GB erin zet is er niks aan de hand (ik typ dit bericht op dezelfde PC)

Ik kan trouwens ook niet eens de pc opstarten. dus in de bios kan ik niet...
Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Alanson op 24-10-2017 19:43 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:21

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

CL17 en CL15 : CAS Latency.
Verder zou je geheugen zich automatisch kunnen aanpassen op de snelheid van je andere module. Je kan beter het boekje van je moederbord erbij pakken om te zien wat die lange piep inhoudt. Wel kan het zijn dat de module die je wil gebruiken defect is, maar dat is uit te wijzen dmv de bios beep / memtest

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Alanson
Kan het dus liggen aan de CAS Latency?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

Exacte typenummers van de geheugenlatjes is veel meer informatie uit te halen dan alleen "Crucial 4GB DDR4-2400 UDIMM" en een "8GB module".

Cas latency, en of het aantal Mhz is vaak de minste van je zorgen, veel andere specs van het geheugen maken het of het wel of niet wil werken in een PC (vandaar dat exacte typenummers belangrijk zijn).

Vaak zitten op de modules zelf wel een stickers met een hele riddeltje getallen (modelnummers meestal, maar soms ook de snelheid, dichtheid, cas, voltage, enz).

• Alanson
Nemesizz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 18:28:
Exacte typenummers van de geheugenlatjes is veel meer informatie uit te halen dan alleen "Crucial 4GB DDR4-2400 UDIMM" en een "8GB module".
Ik heb het aangepast, ik dacht dat dat niet zo belangrijk was. en voltage is hetzelfde (1.2V)

[ Voor 15% gewijzigd door Alanson op 24-10-2017 19:42 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

Alanson schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 19:39:
[...]

Ik heb het aangepast, ik dacht dat dat niet zo belangrijk was. en voltage is hetzelfde (1.2V)
Heb je misschien ook het typenummer van de module die al in je PC zit? ;)

*EDIT* Heb nog wat zitten zoeken (lastig met die OEM bakkies), maar er zit schijnbaar Kingston geheugen in, ook single rank 1R8x net als de Crucial, dus dat zal het probleem niet zijn (verschillende rank soorten door elkaar werkt meestal niet).

In theorie had het inderdaad moeten werken, en omdat je aangeeft dat alleen die nieuwe module ook alleen maar een pieptoon geeft (BIOS foutcode) kan het misschien zijn dat de module defect is. Enige manier om dat uit te sluiten is de module in een andere PC (die DDR4 ondersteunt) te testen, of de module terug sturen waar je hem gekocht hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door Nemesizz op 24-10-2017 21:24 . Reden: toevoeging ]

• Alanson
Nemesizz schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 20:41:
[...]

Heb je misschien ook het typenummer van de module die al in je PC zit? ;)

*EDIT* Heb nog wat zitten zoeken (lastig met die OEM bakkies), maar er zit schijnbaar Kingston geheugen in, ook single rank 1R8x net als de Crucial, dus dat zal het probleem niet zijn (verschillende rank soorten door elkaar werkt meestal niet).
Het is eigenlijk een crucial geheugen, maar ik heb de exacte type er niet bij staan omdat hij nu in deze pc zit waar ik dit bericht op typ, dus heb geen zin om hem weer helemaal uit elkaar te halen... maar het is wel een Crucial 8GB DDR4-2133 PC17000 288-pin terwijl de andere DDR4-2400 PC19200 288-pin is.

Ik heb bedacht dat ik hem ga terug sturen en een nieuwe vragen.
Maar bedankt voor het helpen!
Pagina: 1