Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Naar aanleiding van het nieuwsbericht van vandaag: een detachering mag maximaal 18 maanden duren (bron o.a.: https://www.europa-nu.nl/..._detacheringsrichtlijn#p6 ). Gaat dit ook voor detachering binnen landsgrenzen gelden? Ik werk voor een detacheerder en het komt regelmatig voor dat collega's en ikzelf voor langer dan anderhalf jaar bij een klant zitten.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Nee, de detacheringsrichtlijn regelt vooral dat personeel tijdelijk in een ander europees land kan werken, maar bv sociale premies, en ook pensioen-verplichtingen onder de wetgeving van het herkomstland blijven vallen.

Dit mag dus slechts voor een periode van 12 maanden, iets dat eenmalig verlengd kan worden voor 6 maanden.
Wordt hierna het tijdelijke detacheringscontract verlengd valt het wel gewoon onder de wetgevng van de lidstaat waar het werk daadwerkelijk verricht wordt.

Voorheen mochten ook lonen betaald worden die pasten bij de lonen in het herkomstland, maar in het huidige (afgelopen nacht) gesloten akoord voor een herziening zijn werkgevers verplicht zich aan de geldende voorwaarden en hoogte van lonen te houden zoals vastgelegd in bv de CAO's in het werkland.

Deze europese richtlijn staat los van de regels die in nederland zelf opgelegd worden voor detacheringswerk binnen de lidstaat.
Effectief betreft het vooral de werknemers in agrarische sector, bouwnijverheid, en transort (bij het huidige akoord is naar ik meen de transportsector voorlopig uitgesloten als speciaal geval, hiervoor moet nog een extra akkoord gesloten worden)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Vanwege het onderwerp van dit topic en de informerende insteek van TS lijkt me dit topic beter op zijn plaats in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. AWM -> PFSL dus.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Migrator schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:55:
[mbr]Vanwege het onderwerp van dit topic en de informerende insteek van TS lijkt me dit topic beter op zijn plaats in Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. AWM -> PFSL dus.[/]
Ik twijfelde al over het betreffende subforum.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk voor de Polen die nu na 18 maanden vervangen worden door verse, maar hoe zit dat nu als ik langdurig in bv. Duitsland werk? Bouw ik dan geen AOW rechten op na 18 maanden? Ik ben nu in dienst van een Nederlands bedrijf en betaal daar ook belasting, maar dat mag dan blijkbaar niet meer onbeperkt.