Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 21:55

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Ik zoek een?
Mobiele telefoon ter vervanging van mijn Microsoft Lumia 950 XL. Deze telefoon heb ik na mijn Nokia Lumia 1020 met veel plezier gebruikt, vooral omdat ik Windows Phone/Mobile (RIP :'() altijd erg fijn en vlot vond werken, plus dat de cameraprestaties een groot pluspunt waren. Helaas begint mijn Lumia nu steeds meer kuren te vertonen na lichte schade.

Wat is je budget?
Niet heel vastomlijnd, maar ik heb geen zin enorme sommen neer te tellen. De Note 8 is mij bijvoorbeeld te duur, maar de LG V30 en de Nokia 8 ontlopen elkaar niet veel qua prijs.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de komende twee jaar het alledaagse moderne leven te leiden met een smartphone: games niet of nauwelijks, maar opzoeken van informatie, kijken van filmpjes, luisteren naar muziek, opzoeken van informatie, maken van foto's. Hierbij is vooral van belang dat de software vlot loopt en regelmatig van updates voorzien wordt. Van Touchwiz ben ik als UI niet zo gecharmeerd.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Nokia 8 en de LG V30. Ik heb al heel wat reviews afgestruind en ik blijf eerlijk gezegd twijfelen, dus wellicht dat hier nog mensen andere inbreng hebben of een goede review weten die ik wellicht gemist heb. Voor zover ik heb kunnen nagaan en afwegen, zijn dit een beetje de relevante kenmerken.

Pluspunten Nokia 8
  • Bijna stock Android (hopelijk snel updates en lang vlot blijven lopen)
  • Camera biedt mogelijkheid tot mooie portretfoto's met bokeh
  • Wat goedkoper
  • Vermoedelijk wat slijtvaster (maar ben geen lompe boer)
  • Betere frontcamera (maar maak niet zo heel veel selfies)
Pluspunten LG V30
  • Aansprekender design (persoonlijk natuurlijk)
  • Groothoekcamera
  • Lichtsterke lens
  • Geluidskwaliteit wordt geroemd (al ben ik geen purist)
Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel nog vooral over twee zaken, te weten de fotokwaliteit – al lijken er geen wereldschokkende verschillen te zijn – en de kwestie van software en updates.

Ik weet dat LG met zijn LG UX het nodige vertimmert aan Android, maar ik heb op het Oktobertestfest van Tweakers kunnen zien dat het allemaal vlotjes draait en er bepaald niet onverzorgd uitziet. HMD gaat met de Nokia 8 meer voor stock Android – wat zeer vlot draaide toen ik het probeerde in de winkel – en wellicht dat er daarom langer en sneller updates uitkomen voor de Nokia 8. Aan de andere kant is de V30 wel een topmodel van een fors bedrijf, dus zou je daar ook updates blijven verwachten.

Ik heb natuurlijk gezocht op de trackrecord van LG waar het op updates aankomt, maar ik hoor hier nogal wisselende geluiden over. Sommigen zijn zeer te spreken, terwijl anderen hun twijfels hebben of ontevreden zijn. Ook is het lastig betrouwbare informatie te krijgen hoe de software op een toestel na een jaar of anderhalf jaar draait in de praktijk. Dat doet mij dus weer meer neiging richting de kleinere onbekende factor, te weten stock Android.

Samenvattend:
  • Welk merk raden jullie aan qua software en trackrecord van updates?
  • Welk toestel raden jullie aan qua camera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind € 550 en € 899 nogal een verschil... ben je niet in de war met een ander LG toestel?

Een vriend van me heeft de LG G2 gehad, en toen was het updatebeleid inderdaad nog om te huilen, maar ik heb het idee dat dit de laatste tijd beter gaat. Nokia heeft wat dit betreft niet echt een track record, maar zegt wel snel met updates te komen.

Als je zoekt naar een mooi design, goede camera en prijs rond € 550 - 600, is de Galaxy S8 inmiddels ook een optie. Is er een reden dat die niet in je shortlist staat? De Samsung UX schil is lang niet meer zo invasief als Touchwiz was, maar het verandert net als LG wel behoorlijk wat aan stock Android.

Heb je nog voorkeur voor een bepaalde scherm- of toestelgrootte? De Xiaomi Mi6 heeft ook een Snapdragon 835, maar een 5,15" scherm ipv de 5,3 en 6,0" van de Nokia en LG. Je moet dan wel tegen MIUI kunnen of een andere launcher installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 24-10-2017 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
gwystyl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:22:
Ik vind € 550 en € 899 nogal een verschil... ben je niet in de war met een ander LG toestel?

Een vriend van me heeft de LG G2 gehad, en toen was het updatebeleid inderdaad nog om te huilen, maar ik heb het idee dat dit de laatste tijd beter gaat. Nokia heeft wat dit betreft niet echt een track record, maar zegt wel snel met updates te komen.
De prijzen schelen nogal als je kijkt naar de huidige prijs van de Nokia 8 en de preorderprijs van de LG V30 in de Pricewatch, maar de laatstgenoemde is bij T-Mobile al goedkoper dan die preorderprijs.
Als je zoekt naar een mooi design, goede camera en prijs rond € 550 - 600, is de Galaxy S8 inmiddels ook een optie. Is er een reden dat die niet in je shortlist staat? De Samsung UX schil is lang niet meer zo invasief als Touchwiz was, maar het verandert net als LG wel behoorlijk wat aan stock Android.
Hij staat niet in mijn shortlist vanwege de UX, maar wellicht dat ik daar te vroeg oordeelde. Van wat ik gezien heb van de S8 is er af en toe een lichte stotter in de interface.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ah, € 636 klinkt inderdaad al een stuk vriendelijker :). Lastige keuze.... ik zou dan waarschijnlijk voor de LG gaan, al is die wel erg breed. Ik heb nu zelf een Blackberry Priv, en die is met 77mm eigenlijk vervelend breed. Ik ga voor een volgend toestel dus zeker even proberen in een paar winkels (de Priv heb ik blind besteld omdat hij nergens in de winkel lag) voor ik een toestel uitzoek.

Hier staan ze naast elkaar, en daar zit ook een knopje: compare camera samples. Volgens mij zit daar inderdaad weinig schokkend verschil tussen, al vind ik de LG scherpere plaatjes en mooiere kleuren geven.

[ Voor 11% gewijzigd door gwystyl op 24-10-2017 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
gwystyl schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:37:
Ah, € 636 klinkt inderdaad al een stuk vriendelijker :). Lastige keuze.... ik zou dan waarschijnlijk voor de LG gaan, al is die wel erg breed. Ik heb nu zelf een Blackberry Priv, en die is met 77mm eigenlijk vervelend breed. Ik ga voor een volgend toestel dus zeker even proberen in een paar winkels (de Priv heb ik blind besteld omdat hij nergens in de winkel lag) voor ik een toestel uitzoek.

Hier staan ze naast elkaar, en daar zit ook een knopje: compare camera samples. Volgens mij zit daar inderdaad weinig schokkend verschil tussen, al vind ik de LG scherpere plaatjes en mooiere kleuren geven.
De grootte maak ik mij geen zorgen om: ik gebruik nu al een Microsoft Lumia 950 XL en de LG V30 is ondanks het formaat van het scherm zowaar kleiner.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w6wIqhWrZQKUFyNrlzmTUprL/full.png

Ik zal je linkje nog even raadplegen, maar bedankt voor het meedenken tot op heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

P_Tingen

omdat het KAN

How about de nieuwe Sony's dan? Goede camera, beperkte aanpassing in Android.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
P_Tingen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:33:
How about de nieuwe Sony's dan? Goede camera, beperkte aanpassing in Android.
Heb goede verhalen gehoord over de camera, maar het design spreekt me minder aan. Zal er desalniettemin nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallyriana
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 21:31
Ik heb hem zelf niet, maar van wat ik weet was de enige kleine stotter op de s8 van een US versie.
Wij hebben een andere cpu en daar heb ik nog niets slecht van gehoord, zelfs na 4 maanden is hij nog altijd even vlot volgens meerdere personen.
Zelf ben ik dus ook aan het denken om de s8 te kopen, want ie is zo mooi :3
En de schil van samsung is nu ook niet meer zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik11
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:27
Ik zit met hezelfde dillemma... Door mijn gebrek aan geduld (ben al 1,5 maand aan het twiijfelen) neig ik steeds meer naar de nokia, maar de V30 heeft als grote voordeel het grote scherm.

Grootste nadeel is dat de V30 nog nergens concreet leverbaar is (t-mobile heeft de verwachte levering net weer uitgesteld tot december) en de negatieve geluiden over LG scherm van de Pixel 2 XL. Kunnen we dergelijke problemen dan ook bij de V30 verwachten?

Nokia is goedkoper en direct leverbaar, maar heeft een kleiner scherm en een mindere camera (hoop dat dat iig met een update wordt opgelost)

Keuzes keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11

Wailing_Banshee

You're Next

Erik11 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 12:53:
Ik zit met hezelfde dillemma... Door mijn gebrek aan geduld (ben al 1,5 maand aan het twiijfelen) neig ik steeds meer naar de nokia, maar de V30 heeft als grote voordeel het grote scherm.

Grootste nadeel is dat de V30 nog nergens concreet leverbaar is (t-mobile heeft de verwachte levering net weer uitgesteld tot december) en de negatieve geluiden over LG scherm van de Pixel 2 XL. Kunnen we dergelijke problemen dan ook bij de V30 verwachten?

Nokia is goedkoper en direct leverbaar, maar heeft een kleiner scherm en een mindere camera (hoop dat dat iig met een update wordt opgelost)

Keuzes keuzes
Inderdaad, keuzes, keuzes. Ik heb serieus overwogen om de Nokia 8 te kopen, maar er is gewoon 1 ding waar ik absoluut niet zonder wil: Qi. Ik wil alleen nog maar telefoons die je draadloos kunt laden. Dus valt de Nokia af. Gelukkig werkt mijn Lumia nog perfect, dus ik heb de tijd totdat er een ander bedrijf op staat die een telefoon maakt die wel al mijn minimale eisen heeft. De V30 heeft tot nu toe de beste papieren, behalve dan dat hij nog niet uit is, en ik 900 euro gewoon zo'n 200-300 euro te duur vind...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Ga dan gewoon voor de Samsung S8, het is een beetje een 13 in dozijn toestel dat iedereen heeft, maar in hetzelfde budget en met Qi, goed hoesje er omheen en klaar met een 5,8 inch scherm. En vind je Touchwizz toch niets, andere launcher er op uit de Play store, zelfs de bloatware kun je grotendeels verwijderen.
Pagina: 1