Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 17:21
Sinds een paar versies terug van de iOS 'Google Home' app, MOET ik ineens inloggen om m'n Chromecasts te bedienen. Ik heb/wil zelf geen Google account, en nu kan ik ze dus in eens niet meer bedienen. Ze functioneren wel op zich goed.
...

Ik ben in het bezit van een Chomecast eerste en tweede editie (dus het stickje en het schijfje)
...

De app zelf kan ik niets mee, want zo'n beetje het eerste wat ik moet doen is inloggen. Ik heb al her-en-der gezocht, en er werd op een gegeven moment een verwijzing gemaakt naar de website https://www.google.com/chromecast/setup/ (met de Google Chrome Browser. Ik heb voor dit doel versie 62.0.3202.62 (64 bit) geïnstalleerd). Hier kan ik 'zoeken' naar Chomecast devices, maar die vinden dus niks. Ik kan wel diezelfde webpagina casten naar beide Chromecasts via de relevant optie in de browser)
...

Heeft iemand nog suggesties??

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:26
Is het aanmaken van een bogus-account geen optie?
Ik vond na wat Googelen het volgende, misschien heb je er wat aan:
https://superuser.com/que...logging-in-to-google-home

Edit: sorry, ik zie dat je dat waarschijnlijk al hebt gevonden. Hoewel, er staat nog wel de suggestie om een oude versie van de Google Home app de sideloaden en die vervolgens niet te updaten. Dat is wellicht een poging waard.

[ Voor 34% gewijzigd door Tuktop op 27-10-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-05 17:21
Die had ik inderdaad al gevonden :)
Dat werkt dus niet. Toen ik zelf een beetje was gaan hobbyen met die link, bleek dat hij ze wel vindt als je alleen: chrome://cast/ gebruikt. Je kan dan in elk geval de wifi-instellingen veranderen, en de telemetry aan- en uitzetten. Je kan hier niet de gast optie mee aan- en uitzetten.

Sideloaden is helaas niet echt een optie. (ik ben een iOS gebruiker)

In elk geval bedankt voor de genomen moeite!! :)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...