Toon posts:

Welke Excel Einstein kan mij helpen?!

Pagina: 1
Acties:
  • 579 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen bij een ingewikkelde formule. Voor het gemak heb ik een link toegevoegd naar het daadwerkelijke Excel blad in PDF formaat.

LAADOVERZICHT: http://gebroedersvaneijk.nl/images/LAADOVERZICHT.pdf
LAADOVERZICHT MAANDAG: http://gebroedersvaneijk....ADOVERZICHT%20MAANDAG.pdf

Vraag:

Ik wil graag een formule maken die bekijkt hoeveel "X" er is ingevuld uit kolom "D" van het "LAADOVERZICHT BLANCO" en het aantal van deze "X" bij de corresponderende lader plaatst van het "LAADOVERZICHT"

Het gaat dus om het aantal "X" per lader in een formule.

Wie o wie is de formule koning die mij kan helpen?!

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Doe jezelf een plezier en upload bestanden zonder volledige namen van personen, deze personen hebben er ook niet om gevraagd om hun naam over dit forum te zien spreiden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Slavy op 24-10-2017 13:49 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Slavy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:49:
Doe jezelf een plezier en upload links zonder namen van personen, deze personen hebben er ook niet om gevraagd om hun naam over dit forum te zien spreiden. :)
Je bent me net voor. :X

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Lukt dit niet gewoon met aantal.als?

dan krijg je =Aantal.Als(kolomD;"x")

dan krijg je de hoeveelheden x in kolom D (uiteraard schrijf je het bereik op een andere manier)

Edit, ik zie dat je iets complexers wilt dan ik dacht. ik ga eens wat proberen.....

[ Voor 19% gewijzigd door PaRaDoX4 op 24-10-2017 13:53 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou het niet veel handiger zijn om hier even een lokale developer in te huren?

Dit gaat om commercieel alles goed verwerken; dan wil je niet zometeen dat een weekend of een schrikkeljaar ineens roet in het eten gooit; zal je precies zien dat de fiscus iets wil hebben aan gegevens en je formules kloppen niet.

En zoals anderen zeggen: gooi dit eens niet zomaar online. Zal je werkgever op prijs stellen door direct te linken naar de website.

Nog een hint: als je pagina's met username/login ter beschikking stelt, hang er dan eens een SSL-slotje aan... Daar kan BenF vast bij helpen. Vraag meteen even of ze de opendir een consistente pagina laten zien; niet random wel/niet een melding.

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 24-10-2017 14:00 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:49:
Doe jezelf een plezier en upload bestanden zonder volledige namen van personen, deze personen hebben er ook niet om gevraagd om hun naam over dit forum te zien spreiden. :)
Inderdaad niet handig om de namen te vermelden. Per ongeluk het verkeerde pdfje geupload. Link is inmiddels veranderd naar onzichtbare namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PaRaDoX4 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:51:
Lukt dit niet gewoon met aantal.als?

dan krijg je =Aantal.Als(kolomD;"x")

dan krijg je de hoeveelheden x in kolom D (uiteraard schrijf je het bereik op een andere manier)

Edit, ik zie dat je iets complexers wilt dan ik dacht. ik ga eens wat proberen.....
Thanks, hoor graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:02:
[...]

Inderdaad niet handig om de namen te vermelden. Per ongeluk het verkeerde pdfje geupload. Link is inmiddels veranderd naar onzichtbare namen.
De 2e PDF bevat ook nog namen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zou het niet ontzettend handig zijn om, als je een Excel-vraag hebt, om ook daadwerkelijk XLS-bestanden ter beschikking te stellen alsmede je KOLOMMEN aan te geven?

Of verwacht je dat ook magisch we PDF's naar XLS om kunnen zetten incl. goede formules?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slavy schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:03:
[...]

De 2e PDF bevat ook nog namen.
Ook aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Zou het niet ontzettend handig zijn om, als je een Excel-vraag hebt, om ook daadwerkelijk XLS-bestanden ter beschikking te stellen alsmede je KOLOMMEN aan te geven?

Of verwacht je dat ook magisch we PDF's naar XLS om kunnen zetten incl. goede formules?
Helaas kan ik geen excel bestanden uploaden anders had ik daar voor gekozen ipv een pdf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:08:
[...]

Heb je toevallig wel een idee hoe deze formule eruit ziet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is X een getal, of een indicator? Je komt met een SUMIF/COUNTIF of een SUMIFS/COUNTIFS een heel eind. Ik vermoed echter dat er andere problemen zijn.

Kan je heel precies uitleggen hoe je excel file eruit ziet? Heb je een xls-file met een aantal tabbladen (LAADOVERZICHT, LAADOVERZICHT MAANDAG, LAADOVERXICHT DINSDAG, etc)? Of heb je verschillende xls-files? Is je probleem dat je niet weet hoe je moet tellen of sommeren? Of is je probleem dat je dynamisch naar andere tabbladen of bestanden wil verwijzen?

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KabouterSuper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:38:
Is X een getal, of een indicator? Je komt met een SUMIF/COUNTIF of een SUMIFS/COUNTIFS een heel eind. Ik vermoed echter dat er andere problemen zijn.

Kan je heel precies uitleggen hoe je excel file eruit ziet? Heb je een xls-file met een aantal tabbladen (LAADOVERZICHT, LAADOVERZICHT MAANDAG, LAADOVERXICHT DINSDAG, etc)? Of heb je verschillende xls-files? Is je probleem dat je niet weet hoe je moet tellen of sommeren? Of is je probleem dat je dynamisch naar andere tabbladen of bestanden wil verwijzen?
Het Excel bestand bestaat uit 6 tabbladen. 1x Voorblad en 1x Maandag, 1x Dinsdag, 1x Woensdag, 1x Donderdag en 1x Vrijdag.

Het verwijzen van de formule naar een ander tabblad is geen probleem (Naamtablad!) Aantal.als is ook geen probleem. Maar hoe ziet de formule eruit waarbij het aantal "X" wordt geteld en deze bij de desbetreffende lader op het voorblad noteert is voor mij althans een hele kriem.

Hoop dat je hier iets mee kunt, je hebt me in het verleden namelijk super geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KabouterSuper schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:38:

Het "LAADOVERZICHT" is het voorblad en "LAADOVERZICHT MAANDAG" een van de tabbladen.
Zoals je in het voorblad ziet telt hij hoeveel auto's lader 1 geladen heeft aan de hand van het aantal "1" dat geplaatst is in het tabblad maandag.

De formule die ik zoek kijkt naar of NGAV ingevuld is als een "X" en vervolgens welke lader dit was om deze uiteindelijk bij elkaar op te tellen in het voorblad bij die betreffende lader.

In dit geval is bij rij 4 NGAV als "X" ingevuld, welke lader 1 is waardoor op het voorblad het getal 1 moet komen te staan. Mocht dit ook hetzelfde zijn op bijvoorbeeld rij 36 dan moet er het getal 2 op het voorblad komen te staan. Etc.

Als bij rij 4 NGAV ingevuld is en het betreft lader 6 dan moet op het voorblad het getal 1 bij lader 6 verschijnen.

Hoop dat het zo duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Voor je NGAV, is dat altijd dezelfde lader voor 1 dag?

Het is nu allemaal beetje gokwerk op basis van 2 Pdf's, een excel bestand zelf zegt al zoveel meer.

Mijn gok is met een som.als met als voorwaarde de lader (haal je uit je 'weekoverzicht'), mochten er meerdere laders zijn op 1 dag, zou ik een som.als (lader) delen door aantal.als (lader).

Zou je bv 5 x lader 8 hebben opgeschreven, geeft som.als 40, via aantal.als deel je dat door 5 en weet je dat het lader 8 is. Als er in datzelfde overzicht ook nog 3 x lader 6 staat, heb je 18 / 3.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic is mij te gortig.
- de titel gaat nergens over, en geeft absoluut geen informatie over het topic
- het gepruts met privacygevoelige uploads. Doe je even zelf een melding bij je werkgever dat hij dit datalek aan moet melden bij de autoriteit Persoonsgegevens of moeten wij dat voor je doen? O-)
- niet de moeite nemen om het probleem in de startpost zelf uiteen te zetten
- het weghalen van twee belangrijke kopjes in het sjabloon: relevante software en 'wat heb je zelf geprobeer', waar loop je op vast.
- dubbel en driedubbele posts waar de editknop beter had gepast.
- na een heleboel verdiepingsvragen nog steeds gokwerk wat de bedoeling zou moeten zijn.
- een opzet die misschien wel beter in V&A past.

We willen je graag helpen, maar verdiep je ook even in de mores van het forum. Wat we verwachten van een topicstart lees je hier: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Lees dat even door en plaats gerust een nieuw topic om met een schone lei te beginnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 24-10-2017 19:37 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.