Redhat 7.2 installatie (system memory)

Pagina: 1
Acties:

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Luitjes,

Ik probeer op een oude P120 16 MB RAM RH 7.2 te installeren. Misschien een beetje krap maar toch maar geprobeerd. Krijg na 't booten van de CD de melding 'You don't have enough system memory to install Red Hat on this machine'. Nu kan ik met mijn gelimiteerde PC-kennis opmaken dat dit om de 16 MB RAM gaat waar RH niet blij mee is. Nu is de vraag: kan ik toch nog de installatie starten? Ik heb hier en daar gelezen dat 16 MB toch best te doen is?

Thanks!

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
Wil je me eerst eens vertellen waar je RH 7.2 vandaan haalt?? Volgens mij is de laatste versie namelijk 7.1.

Om terug te komen op je vraag (uit de FAQ)

- Ik heb een oude computer (486, 8Mb etc) en wil daar Linux op zetten.
Een kale Slackware of Debian is hier het meest geschikt voor. Let er wel op dat je geen XFree86 op deze machines kunt draaien. Alles is CLI (Command Line Interface), wat af en toe pittig is om
mee te werken. Zeker is wel dat je hier veel meer van leert dan van alleen met een GUI werken.

• MrData
excuses, ik bedoelde idd 7.1. Al die versienummers ook :)

Bedankt voor je hulp, ik dacht dat 't nog wel een redelijk systeempje was maar kennelijk toch te oud.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op dinsdag 10 juli 2001 14:17 schreef mrdata het volgende:
excuses, ik bedoelde idd 7.1. Al die versienummers ook :)

Bedankt voor je hulp, ik dacht dat 't nog wel een redelijk systeempje was maar kennelijk toch te oud.
Op zich zou je wel met bijvoorbeeld redhat 6.1 eens kunnen beginnen. als je d'r geen X-windows opzet gaat dat nog best wel goed.

Verwijderd

Probeer 6.2 eens...

edit:

dennis_LU was mij voor :)

• MrData
zal ik dan proberen, bedankt.

Het ging meer om 't feit dat ie zelfs weigert te installeren en meteen met de foutmelding komt. 6.2 gaat dan hoop ik niet zeuren om de 16 MB RAM?

• Myrdhin
Bedenk wel dat 6.1 en lager niet meer gesupport worden. Je kunt er geen updates meer voor krijgen. RedHat 6.2 gaat er binnenkort ook uit qua updates. Als het om een test servertje gaat is dit natuurlijk geen probleem.

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 14:24 schreef Myrdhin het volgende:
Bedenk wel dat 6.1 en lager niet meer gesupport worden. Je kunt er geen updates meer voor krijgen. RedHat 6.2 gaat er binnenkort ook uit qua updates. Als het om een test servertje gaat is dit natuurlijk geen probleem.
Geen updates meer te krijgen voor RH 6.2???
Dat slaat dus echt nergens op... RPM updates zullen altijd doorgaan voor de packages en kernel updates spreken natuurlijk voorzichzelf :)

• Myrdhin
Op dinsdag 10 juli 2001 14:33 schreef paniek_ het volgende:

[..]

Geen updates meer te krijgen voor RH 6.2???
Dat slaat dus echt nergens op... RPM updates zullen altijd doorgaan voor de packages en kernel updates spreken natuurlijk voorzichzelf :)
Volgens mij zei ik hierboven dat RH 6.1 en lager niet meer te krijgen is en RH 6.2 er binnenkort uitgaat. RH 7 en hoger zijn drastisch veranderd qua indeling op de schijf en die moet je niet gaan installeren op een RH6 of lager systeem. Verder werkt een RPM voor RH7 niet op een RH6 systeem zonder eerst rpm zelf te updaten.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:14
Volgens mij selecteer jij bij de setup de grafische setup. Maar ik denk dat als je de bash-setup draait, hij het wel moet doen...

Of ik heb eht mis natuurlijk :)

Verwijderd

Op dinsdag 10 juli 2001 14:58 schreef Myrdhin het volgende:

[..]

Volgens mij zei ik hierboven dat RH 6.1 en lager niet meer te krijgen is en RH 6.2 er binnenkort uitgaat. RH 7 en hoger zijn drastisch veranderd qua indeling op de schijf en die moet je niet gaan installeren op een RH6 of lager systeem. Verder werkt een RPM voor RH7 niet op een RH6 systeem zonder eerst rpm zelf te updaten.
Nee, jij zei dat er geen UPDATES meer zouden uitkomen voor RH6.2...
Ik quote jou:

Bedenk wel dat 6.1 en lager niet meer gesupport worden. Je kunt er geen updates meer voor krijgen. RedHat 6.2 gaat er binnenkort ook uit qua updates

Dat zou dus volgens jou betekenen dat er voor elke RH6.2 server geen updates meer uitkomen. Zou wel een chaos opleveren he :)

• MrData
bash-setup? Hoe krijg ik dat aan de gang? Ik heb wel de text en expert setups geprobeerd, krijg steeds dezelfde melding..

• Myrdhin
Op dinsdag 10 juli 2001 15:23 schreef paniek_ het volgende:

[..]

Nee, jij zei dat er geen UPDATES meer zouden uitkomen voor RH6.2...
Ik quote jou:

Bedenk wel dat 6.1 en lager niet meer gesupport worden. Je kunt er geen updates meer voor krijgen. RedHat 6.2 gaat er binnenkort ook uit qua updates

Dat zou dus volgens jou betekenen dat er voor elke RH6.2 server geen updates meer uitkomen. Zou wel een chaos opleveren he :)
[Diepe ademhaling]
Even mijn eigen zin nog duidelijker maken:
Bedenk wel dat 6.1 en lager niet meer gesupport worden. Je kunt er geen updates meer voor krijgen [voor 6.1 en lager dus].
RedHat 6.2 gaat er binnenkort ook uit qua updates. [en hiermee zeg ik dus dat er nu nog wel updates zijn. Maar zogauw er een nieuwe versie uitkomt (7.2 ofzo) zal de support van 6.2 ook stoppen. Je kunt ook echt geen update meer downloaden voor 5.2 of 4.1.

Novell brengt ook geen nieuwe updates meer uit voor versie 3.2. Microsoft doet ook niets meer aan Windows 3.1. Dit is volkomen normaal in de software wereld.

Nog een laatste tip: Lees toch eens de tekst goed door voordat je gelijk zo fel reageert in de trand van:
Dat slaat dus echt nergens op...

Verwijderd

Dus als ik een RH 5.2 webserver heb, dan kan ik deze niet upgraden naar apache 3.20 dmv rpm -Uvh? Of mijn BIND naar 8.2.3?
Dat bedoelde ik dus...

En ik snap best dat jij bedoelt dat er in de ftp.redhat.com/../6.2/ dir geen ge-update rpms meer bij komen.

Mijn excuses btw als ik fel overkwam ;) Maar je snapt nu hopelijk waar ik op doelde? :)

• Myrdhin
Ik snap nu inderdaad waar je op doelde. Ik zat inderdaad met de update directory in gedachten terwijl jij aan losse RPM's dacht. Je ziet wat er van de verschillende gedachtengang kan komen. :)

Maar goed het is nu gelukkig duidelijk.

Nog een tip:
Losse RPM's kun je inderdaad altijd wel updaten mits ze gemaakt zijn met een RPM versie die op je systeem staat. Je zult veelal eerst RPM zelf moeten updaten wil je een nieuwere versie van Apache als RPM installeren. Een RPM van apache installeren die met versie 3.0 van RPM gemaakt is lukt je namelijk niet op een RH6.2 systeem omdat daar een oudere versie van RPM op staat. Gelukkig kun je altijd nog je RPM los compileren als er geen RPM versie meer verkrijgbaar is.

[Raadsel: hoeveel keer is het woord RPM gebruikt in bovenstaande tekst? Antwoord: te vaak om nog enigzins duidelijk te zijn denk ik. Maar het is een beetje moeilijk om er een andere zin van te maken op dit moment ;) ]

• igmar
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik probeer op een oude P120 16 MB RAM RH 7.2 te installeren. Misschien een beetje krap maar toch maar geprobeerd. Krijg na 't booten van de CD de melding 'You don't have enough system memory to install Red Hat on this machine'.
Niet raar aangezien de installer X probeert te starten. Als je de installer start met text moet ie minder gaan zeuren. Met 6.2 kun je gewoon een swap aanmaken en was de installer ook happy :)

• MrData
heb ik geprobeerd, maar op een of andere manier krijg ik maar niet de text installer aan de praat..mandrake 8 en RH 7.1 komen vrolijk met 't grafische ding aanzetten terwijl ik toch echt de text installer kies
:(

Pagina: 1