Ik heb getwijfeld tussen HA, GT en IT.... dit lijkt me de beste plek......
Ik ben op zoek naar een portofoon (LPD).
Ik heb een paar modelletjes op het oog:
Stabo XP 400
Stabo XP 400 II (Met CTCSS)
President Mini 430s
President Mini 430 (Met CTCSS)
Allemaal 10mW, frequentiebereik 433.075-434.775
Nou ben ik inmiddels op de hoogte van CTCSS... op zich wel handig (voor zover ik het begrijp), maar heeft het ook nadelen?
Het gaat me om het volgende:
Ik wil bijvoorbeeld gebruik maken van 2 kanalen. Het ene kanaal is ZONDER CTCSS en het andere kanaal wil ik dan WEL gebruik maken van CTCSS.
Het is me niet duidelijk (ik heb totaal geen kennis van het zend-gebeuren) of dat ook mogelijk is.... mogelijk helemaal niet, mogelijk wel, maar dan afhankelijk van het apparaat?
Iemand die me hier info over kan geven?
Iemand die ervaring heeft met 1 of meer van de genoemde porto's?
Iemand die mogelijk ervaring heeft met een andere LPD in dat frequentiegebied en een GROOT bereik en mogelijkheid om auto-antenne aan te sluiten?
Ik ben op zoek naar een portofoon (LPD).
Ik heb een paar modelletjes op het oog:
Stabo XP 400
Stabo XP 400 II (Met CTCSS)
President Mini 430s
President Mini 430 (Met CTCSS)
Allemaal 10mW, frequentiebereik 433.075-434.775
Nou ben ik inmiddels op de hoogte van CTCSS... op zich wel handig (voor zover ik het begrijp), maar heeft het ook nadelen?
Het gaat me om het volgende:
Ik wil bijvoorbeeld gebruik maken van 2 kanalen. Het ene kanaal is ZONDER CTCSS en het andere kanaal wil ik dan WEL gebruik maken van CTCSS.
Het is me niet duidelijk (ik heb totaal geen kennis van het zend-gebeuren) of dat ook mogelijk is.... mogelijk helemaal niet, mogelijk wel, maar dan afhankelijk van het apparaat?
Iemand die me hier info over kan geven?
Iemand die ervaring heeft met 1 of meer van de genoemde porto's?
Iemand die mogelijk ervaring heeft met een andere LPD in dat frequentiegebied en een GROOT bereik en mogelijkheid om auto-antenne aan te sluiten?