Ben als PhD veel bezig met text mining en NLP. Ik werk nu op een 21,5" iMac (late 2015), maar merk dat bijvoorbeeld het creëren van grote sparse matrices veel tijd kost, laat staan de analyse ervan met random forests en neural networks. Werk vooral in R en een beetje Python.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat internetten en tekstverwerken dus vooral text mining en een beetje machine learning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000,- .
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral veel cores en RAM. Is een krachtige GPU nu wel of niet nodig?
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vragen: is een krachtige GPU nu wel of niet wenselijk? Machine learning wordt vaak gelijkgesteld aan het nodig hebben van veel GPU power. Alleen: volgens mij werken de R en python packages die ik gebruik nauwelijks op de GPU. En verder: Zijn bijv. 8 CPU-cores geen overkill? Samenvattend: ik ben er vooral nog niet over uit welke combinatie CPU/GPU ik moet nemen. Neig nu naar Ryzen met 8 cores en 16GB RAM.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast wat internetten en tekstverwerken dus vooral text mining en een beetje machine learning.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1000,- .
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral veel cores en RAM. Is een krachtige GPU nu wel of niet nodig?
Wat verwacht je van ons?
Antwoord op de vragen: is een krachtige GPU nu wel of niet wenselijk? Machine learning wordt vaak gelijkgesteld aan het nodig hebben van veel GPU power. Alleen: volgens mij werken de R en python packages die ik gebruik nauwelijks op de GPU. En verder: Zijn bijv. 8 CPU-cores geen overkill? Samenvattend: ik ben er vooral nog niet over uit welke combinatie CPU/GPU ik moet nemen. Neig nu naar Ryzen met 8 cores en 16GB RAM.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2017 11:11 ]