Vragen kostenspecificatie garage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vanochtend voor het eerste mijn tweedehands auto naar de garage gebracht nadat ik hem heb gekocht. De auto moest op voor een apk, waaruit een aantal zaken zijn gekomen waarbij ik mijn vraagtekens heb. Dit is mijn eerste auto, dus ik heb totaal geen ervaring en ik zou graag aan jullie willen vragen of dit een redelijke kosten specificatie is.

Auto
Renault Twingo II
November 2011
Kilometerstand: 65.000

Kosten specificatie
KLIK!

Airco geeft laatste tijd wel af en toe een vervelend geurtje af, dus de reining is op aanvraag. Voor de rest vraag ik het me af of dit redelijk is.

Beste antwoord (via eXtink op 24-10-2017 11:18)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Rannasha schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:08:
Ik lees her en der dat voor de Twingo vervanging wordt aangeraden na 120K km of 6 jaar. Dat laatste is hier van toepassing. In hoeverre dat daadwerkelijk nodig is, weet ik niet.
Tsja; de garage kan natuurlijk ook alleen uit gaan van dit soort adviezen; bij een distributieriem kun je überhaupt niet zien of het nodig is zonder uren aan het sleutelen te zijn.

Dan is het enige mogelijke antwoord:
- Er staat hier niets wat uit een APK keuring zou komen
- Er staat echter ook niets raars

Dus gewoon laten uitvoeren, zou dan mijn conclusie zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Ik kan me niet voorstellen dat na 65'000 km het al nodig is om de distributieriem te vervangen.... Dit zou bij mij in de categorie "second opinion" terecht komen. Met een grote kans dat die het met me eens zijn dat die distributieriem nog niet aan de beurt is....

Overigens zie ik hier helemaal niets wat uit de APK gekomen zou kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Croga op 24-10-2017 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-05 23:15

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Laat ik vooropstellen dat ik al meer dan 15 jaar geen eigen auto meer heb en hier dus geen ervaring (meer) mee heb.

Los van of het redelijk is, dit is simpelweg wat deze garage voor deze werkzaamheden vraagt. Daar ga je geen significante korting op krijgen want in hun optiek heb je al een korting gehad. De enige manier om te weten of het economisch een gunstige optie is, is om een offerte voor dezelfde werkzaamheden op te vragen bij een andere garage, zodat je kan vergelijken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:38
Als ik jou was dan was ik even naar een andere garage gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
Croga schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:05:
Ik kan me niet voorstellen dat na 65'000 km het al nodig is om de distributieriem te vervangen.... Dit zou bij mij in de categorie "second opinion" terecht komen. Met een grote kans dat die het met me eens zijn dat die distributieriem nog niet aan de beurt is....

Google gaf wel vaker aan dat een distributie riem bij een Twingo bij 5 jaar of 120.000 km vervangen moeten worden, welke als eerste komt. Dus op zich is dat wel volgens de verwachting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

Ik lees her en der dat voor de Twingo vervanging wordt aangeraden na 120K km of 6 jaar. Dat laatste is hier van toepassing. In hoeverre dat daadwerkelijk nodig is, weet ik niet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Tsja; de garage kan natuurlijk ook alleen uit gaan van dit soort adviezen; bij een distributieriem kun je überhaupt niet zien of het nodig is zonder uren aan het sleutelen te zijn.

Dan is het enige mogelijke antwoord:
- Er staat hier niets wat uit een APK keuring zou komen
- Er staat echter ook niets raars

Dus gewoon laten uitvoeren, zou dan mijn conclusie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

https://www.renault.nl/on...vice/distributieriem.html distributieset is op renault advies
De distributieriem slijt niet alleen door het aantal kilometers, óók door ouderdom. In de meeste gevallen is het aan te raden om de distributieriem eens per 120.000 km of iedere zes jaar te vervangen.
Of het nodig is/was tjah, dat weet je pas als je cylinder je kleppen ramt

Je kostenoverzicht lijkt op dat het een renault garage is ofniet?

Die injectorcleaner meuk zou ik sowieso skippen zeker als ie fatsoenlijk loopt.

[ Voor 16% gewijzigd door Rmg op 24-10-2017 11:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik zie niets vreemds aan deze kostenspecificatie hoor.
Ja, het is een hoop geld. Maar er wordt ook een hoop voor gesleuteld aan je auto.

Je kunt natuurlijk nog eens bij een andere (merkloze) garage vragen wat het kost en dan kun je misschien nog een paar tientjes besparen, maar verwacht niet opeens de helft ofzo.
[...]

Ja het is nodig!

Dit soort onderhoudsadvies niet opvolgen betekent een keer een gebroken distributie-riem en dat betekent (zeker bij dit soort auto's) een total-loss.

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Als ik naar de offerte kijk zie ik geen gekke bedragen. Het lijkt een offerte van de officiële Renault dealer dus die houden zich sowieso aan het voorgeschreven onderhoud, vandaar de distributieriem.
Als je dat weg laat is het een normale prijs voor dealer onderhoud aan een auto van 6 jaar oud.

Het enige wat ik gek vind is airco servicebeurt en airco reinigen als losse onderdelen. Reinigen lijkt mij toch onderdeel van de servicebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
@The_Ghost16 Die 'servicebeurt' is als ik de prijs zo zie alleen het opnieuw vullen en afpersen van het airco systeem. Het reinigen is het daadwerkelijk het reinigen van de condensor onder het dashboard, wat waarschijnlijk de oplossing is voor het stinken.

Wat ik vreemd vind is het advies injectorreiniger, gasklepservice en emissieservice. Ik wil wel eens weten wat vooral die laatste 2 exact inhouden.

Verder zie ik geen gekke dingen, is allemaal regulier onderhoud. Al is het natuurlijk van de pot gerukt dat zo'n distririem maar 5 jaar mee gaat. Dat is bij de meeste auto's al sinds jaar en dag 10/12 jaar of 120/150.000km. Maar ja, daar rij je Renooit voor.

[ Voor 45% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
FastFred schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:14:
@The_Ghost16 Die 'servicebeurt' is als ik de prijs zo zie alleen het opnieuw vullen en afpersen van het airco systeem. Het reinigen is het daadwerkelijk het reinigen van de condensor onder het dashboard, wat waarschijnlijk de oplossing is voor het stinken.
Ah oke dat verklaart het :) Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtink
  • Niet online
The_Ghost16 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:15:
[...]

Ah oke dat verklaart het :) Thanks voor de info.
Samengevat geen rare specificatie, behalve de airco service beurt en reiniging? Misschien dat ik dat dan even navraag bij de garage

[ Voor 40% gewijzigd door eXtink op 24-10-2017 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:38
De "Advies" punten kan je nog even naar kijken. € 90,- voor een gasklephuis-service is veel geld voor 5 min poetsen, "Emissieservice" lijkt me niet heel erg nodig na 65000 km en injectorcleaner koop je voor 14,95 bij de autohandel. Plus, hoe weet je of de cleaner ook echt in de tank zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoe ik destijds mijn 206 behandeld heb: alle beurten mag je overslaan, gewoon doen wat moet volgens de APK.

Als ik zo eens naar jouw lijstje kijk dan kun je de "adviezen" al wegstrepen. De "budgetbeurt" kun je (naar mijn idee) ook wegstrepen, een kleine of grote beurt kan altijd later nog wanneer je er geld voor aan de kant hebt gezet.

De "All-in airco servicebeurt" zou ik ook de reiniging bij in willen drukken, scheelt je weer €39.

Interieurfilters = geld verdienen.

Bougies= geld verdienen, tenzij je motorische problemen ondervindt van slachtwerkende bougies.

Distributieriem+waterpomp kost niet zoveel Uiteraard moet het er dan nog in gesleuteld worden, maar dat lijkt me ook geen halve dag werk.

Kortom, ik stel nogal wat vragen bij deze berekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
sypie schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:18:
Hoe ik destijds mijn 206 behandeld heb: alle beurten mag je overslaan, gewoon doen wat moet volgens de APK.
Dus je doet geen onderhoud behalve dat wat nodig is voor de APK, geen verse olie, geen bougies, geen filters? Dat maakt voor een ouwe 206 natuurlijk geen drol uit, maar voor een auto van net 6 jaar is dat redelijk zonde.

Met goed onderhoud kan iedere auto een eeuw mee, maar niet als je er zo mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je de auto weggebracht voor een APK of voor een (grote) beurt met gratis APK? Dat zou kunnen verklaren waarom de rekening zo hoog is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is vooral de distributieriem wat het duur maakt. Dit is echter wel nodig. Als die knapt loopt de motor in de soep en heb je duizenden euro's schade. Daarom moet die periodiek vervangen worden.

Je zou nog kunnen kijken of het verwisselen van de distributieriem bij een andere garage goedkoper kan. Voor zo'n klein motortje moet dat denk ik ook wel voor 300-400 euro kunnen.

Verder emissieservice en gasklepservice is misschien ook wat overdreven als hij verder goed loopt. Dat kun je ook wel eens laten doen als er problemen optreden (bijv. onregelmatig stationair toerental).
Airco servicebeurt is ook best wel duur. Je kunt ook eerst alleen laten reinigen. Misschien lost dat de geur ook al op.

Zo bespaar je wat, maar bestaat ook de kans dat spul voortijdig kapot gaat (door gebrek aan onderhoud) en je alsnog hoge kosten hebt. Je moet dat zelf maar inschatten. Ik heb zelf altijd zoiets dat ik nooit teveel preventief ga laten doen aan een auto, omdat je er dan helemaal op leegloopt terwijl je de auto misschien over een jaar al weer wegdoet of dat er zich een echt mankement voordoet waar je dan eigenlijk geen geld voor (over) hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door Palomar op 24-10-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar

Als ik zo eens naar jouw lijstje kijk dan kun je de "adviezen" al wegstrepen. De "budgetbeurt" kun je (naar mijn idee) ook wegstrepen, een kleine of grote beurt kan altijd later nog wanneer je er geld voor aan de kant hebt gezet.

De "All-in airco servicebeurt" zou ik ook de reiniging bij in willen drukken, scheelt je weer €39.

Bougies= geld verdienen, tenzij je motorische problemen ondervindt van slachtwerkende bougies.
Een 206 koop je nu ook voor € 500,-, een Twingo uit 2011 niet.

Interieurfilters gaan na verloop van tijd gewoon schimmelen, en dan gaat de airco weer stinken. Bougies hebben gewoon een verwachte levensduur/km-stand. Dat het bij een 206 niet uitmaakt wil niet zeggen dat een Twingo hetzelfde is. Als je tussen beurten door geen gedoe wilt kan je ze dus beter laten vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
@evjatar idd, als zo'n 206 4 nieuwe banden en een tank benzine moet hebben is ie al total loss. Als je op die manier zoals sypie beschrijft omgaat met een 6 jaar oude auto is dat gewoon zonde van je geld i.v.m. inruilwaarde van die auto

[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 24-10-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:20

Typhone

Who Dares Wins

Hoe lang kun en wil je hierna nog met de auto doen vs wat kost het om dit niet te laten doen om een andere te halen.
Die vraag staat centraal. Dat geneuzel over een flesje Wynn's injectorcleaner van 22.95 voor 14.95 waarbij probably de betere variant WEPP gebruikt wordt is rommelen in de marge waar je niks mee opschiet.

Hoe rijdt en bevalt de auto? Is dat prima en goed en kun je er nog wat jaren mee vooruit dan gewoon inplannen. Is dat antwoord nee, dan APK erop en weg met dat ding. Je weet nu wat je hebt; koop je wat anders dan begin je op 0 met het risico eenzelfde rekening gepresenteerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Zo'n wagentje moet toch zeker wel 6 jaar mee kunnen hierna. Doe je 'm na 5 jaar weg zodat je niet weer met de relatief hoge kosten van de distributieriem zit en heb je tot die tijd alleen ieder jaar regulier onderhoud zoals olie, filtertjes, setje banden en wat remblokjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:52
Voor een officiële Renault zijn die prijzen normaal.
Skip die advies dingen, die zijn totaal overbodig.

Als die riem binnen een jaar knapt, dan vervloek je jezelf, want dan is je motor total loss.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Geen enkele monteur zal zeggen dat het niet nodig is. Dat valt bijna niet in te schatten en als hij toch knapt weet men zich je advies prima te herinneren.

Het moet zoals gezegd wel veel goedkoper kunnen dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15:49
Dealeronderhoud bij de merkdealer helpt nog iets bij je inruilwaarde wanneer de auto een jaar of 6/7 oud is. Daarna is het gewoon een oude bak, waarbij een verlies aan inruilwaarde lager is dan de besparing op onderhoudskosten door de lagere rekening van de universele dealer. Dus wanneer je van plan bent de auto langer te rijden, zou ik overschakelen naar een universele garage.

Bij mijn overstap van Renaultdealer naar universeel scheelde dat zo'n 20%-30%, doordat het uurtarief lager was en doordat er met een andere insteek werd gekeken naar welk onderhoud nodig was:
- Een merkdealer die volgens het boekje werkt, doet veel preventief onderhoud tegen vaste en voorspelbare prijzen. Preventief onderhoud is verstandig bij essentiële onderdelen (zoals distributieriem of remschijf).
- De universele dealer zette meer in op correctief onderhoud, door bij niet-essentiële onderdelen pas in te grijpen als er klachten zijn. (voorbeeld: verversen rem- of koelvloeistof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:59
Leuke beginnersauto :) . Als ik de prijsopgaaf bekijk zie ik er geen gekke dingen tussen staan. Gezien het relatief lage aantal kilometers wat er jaarlijks mee is gereden zou ik de cleaners niet over slaan. Een auto waar vaak korte stukken mee wordt gereden komt niet volledig op bedrijfstemperatuur en zorgt voor interne vervuiling.

Het enige waar ik over zou vallen is dat de airco reinigingsbeurt niet binnen de airco servicebeurt valt. Omdat het een dealer is, vragen ze wel bovengemiddelde bedragen voor alle genoemde zaken. Wellicht helpt een zoekactie op Google naar universele garage in je eigen woonplaats. Kijk naar de reviews en zoek een garage waar je een goed gevoel bij hebt.

Het advies van de 206 hierboven is leuk als je een auto uit het ramsj-segment hebt, maar zonde van een auto van 6 jaar oud. Onderhoud kan een hoop ellende voorkomen (mits goed uitgevoerd).

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Niks mis mee. Als je wil besparen dan de adviespunten overslaan, indien je geen problemen met de performance en stabiliteit van je motor hebt.
Ik denk dat de adviespunten voortkomen uit bekende zwakke punten van de motor.
Bij veel auto's is het vervangen van de riem een crime en kost een paar centen aan man-uren. Weinig aan te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 23:56
Als ik alleen al de All-in distributie &multiriemset kijk, staat er op jouw lijst 656 eur inc.
Op de renault site staat -voor een twingo uit 2011- dat dit 385 inclusief is.

Dit is wat Renault opgeeft:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0GJ2UJf.png

Bij die adviespunten heb ik wat vraagtekens.. en ook het feit dat airco service en airco reinigen elkaar niet overlappen is op zijn minst curieus te noemen

[ Voor 42% gewijzigd door stfn345 op 24-10-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05 14:57
razorhead schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:12:
Als ik alleen al de All-in distributie &multiriemset kijk, staat er op jouw lijst 656 eur inc.

[afbeelding]

Bij die adviespunten heb ik wat vraagtekens.. en ook het feit dat airco service en airco reinigen elkaar niet overlappen is op zijn minst curieus te noemen
Dit is wel iets om de dealer mee te confronteren. Waarom rekent ie ondere prijzen dan online vermeld staan voor hetzelfde onderhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
koektrommeltje schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Dit is wel iets om de dealer mee te confronteren. Waarom rekent ie ondere prijzen dan online vermeld staan voor hetzelfde onderhoud?
idd, of het moet al een diesel zijn, dan is het volgens mij vaak wat duurder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik weet dat veel tweakers dit niet graag willen geloven maar de meeste dealers zijn er echt niet op uit om je te naaien. De prijzen zijn duurder dan bij een universele garage maar dat is niet omdat ze graag geld over de ruggen van hun klanten willen verdienen. Een dealer heeft originele onderdelen, service bulletins van de importeur/fabrikant, monteurstrainingen van de importeur/fabrikant en 100% het juiste gereedschap voor de beurten. Bij een oude wagen allemaal niet interessant, voor een twingo uit 2011 wel.

Vandaar dat ik die adviespunten ook niet zomaar zou negeren. Flesje injectorreiniger kost bij een dealer nu eenmaal dat bedrag, niks geks aan, en het kan goed dat in de ervaring van de dealergroep de injectoren bij deze autos na een x aantal kilometers of jaren gaan vervuilen. Net als die gasklep service. Die vervuilt misschien, en omdat voor te zijn word ie gedemonteerd en schoongemaakt. En aangezien die waarschijnlijk verstopt zit achter een hoop plastic is 90 euro dan ook niet heel gek. Zelfde met die 'emissieservice' ik weet niet wat het inhoud, maar als het te maken heeft met bijv. reinigen van de EGR dan is dat een uitgave die zichzelf wel terugbetaald als je emissie systeem langer blijft werken.
Kijk misschien is dat wel helemaal niet aan de hand, maar om te zeggen dat die advies punten bij voorbaat nutteloos zijn?

Ik vind het echt geen gekke prijs, maar het is wel vreemd dat de eigen renault site iets anders aangeeft dan de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
Typhone schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 11:45:
Hoe lang kun en wil je hierna nog met de auto doen vs wat kost het om dit niet te laten doen om een andere te halen.
Die vraag staat centraal. Dat geneuzel over een flesje Wynn's injectorcleaner van 22.95 voor 14.95 waarbij probably de betere variant WEPP gebruikt wordt is rommelen in de marge waar je niks mee opschiet.

Hoe rijdt en bevalt de auto? Is dat prima en goed en kun je er nog wat jaren mee vooruit dan gewoon inplannen. Is dat antwoord nee, dan APK erop en weg met dat ding. Je weet nu wat je hebt; koop je wat anders dan begin je op 0 met het risico eenzelfde rekening gepresenteerd te krijgen.
Dat is zeker niet de vraag die hier centraal staat. De TS vraagt simpelweg onze mening over de geschatte onderhoudskosten en de noodzaak hiervan. Die kosten van het onderhoud staan ter discussie, dus ook het flesje injectorreiniger.

Persoonlijk vind ik meer dan €160,- aan adviespunten niet "geneuzel in de marge". Al helemaal niet als een distributiewissel voor €141,- boven de Renault standaard prijs wordt aangeboden.

Even op een rijtje:

Distributie, laten doen voor adviesprijs in dit topic (€385,-)
Onderhoudsbeurt inclusief bougies, filters & standaard werkzaamheden, laten uitvoeren.
Adviespunten, in mijn ogen kan je deze overslaan.
Airco beurt, ik zou in eerste instantie allereerst de beurt van € 39,- laten uitvoeren (onderaan de lijst). Je kan altijd nog teruggaan voor de uitgebreide behandeling.

Kom je in eerste instantie uit op € 685,01,- exclusief leenauto/fiets. Scheelt toch weer € 441,65,-, mooi spaarpotje voor de volgende distributieriem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:21
razorhead schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 14:12:

Bij de prijs van de dealer zit zo te zien een waterpomp bij. Deze vervangen zal waarschijnlijk nog niet nodig zijn, maar stel dat hij over een paar jaar kapot gaat kost het een hoop arbeidskosten om te vervangen. Tijdens het vervangen van de distributie ligt alles al open en zou dit in arbeidskosten moeten schelen.

Vind het verschil alsnog wel heel groot. Zo'n waterpomp kost misschien €100 via de dealer?

edit:
Wie zegt trouwens dat die specificatie van Renault wel voor dezelfde motor is? Misschien moet @eXtink het eens met zijn eigen kenteken invullen. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 24-10-2017 17:36 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 632581

Vindt het nog best goedkoop voor een officiële Renault dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-05 20:35

Distributieriem+waterpomp kost niet zoveel Uiteraard moet het er dan nog in gesleuteld worden, maar dat lijkt me ook geen halve dag werk.

Kortom, ik stel nogal wat vragen bij deze berekening.
een distributieriem vervangen kan wel een paar uur duren en vaak gaat het met z'n tweeën een stuk makkelijker dan alleen dus daardoor is het ook al duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 17:20

Typhone

Who Dares Wins

Deels wel, deels niet. De standaardprijs van Renault schijnt niet zo standaard te zijn maar ik ben daar verder niet mee bekend. Met een Twingo na 6 jaar nog bij een dealer komen acht ik niet heel verstandig want genoeg enthousiaste specialisten op dat gebied. De besparing van 160 euro op adviespunten kan relatief ten opzichte van dit totaal groot zijn maar ook daar ken ik de motoren niet goed genoeg voor. Kapotte injectoren (dat had mijn oom op zijn Captur) gaan je 1500 euro kosten bij een 4-cilinder. Dat zegt de autoliefhebber in mij.

De realist zegt echter dat de garage die dingen gewoon als een 'makkelijke marge' erop pleurt dus in dat geval zou ik het zeker niet laten doen. Zitten de werkplaatsuurtarieven overal bij inbegrepen trouwens? Dat kunnen jullie wellicht zien in de app maar dat zie ik nergens terug. Zou het verschil kunnen verklaren tussen de 385 en de 661 als ik reken met een uurtarief van 80 euro per uur bij een dealer.
Pagina: 1