Ik heb een webserver maar wil graag bij bepaalde sites netjes werken met public_html en private_html. Bij sommige sites zijnd deze gelijk en bij een paar niet. Maar bij de sites die gelijk zijn kopieert men momentele hetzelfde in beide mappen. Beetje zonder van de ruimte. Ik wil dus een 'snelkoppeling'/'alias' maken.
Dus mijn vraag: "Hoe maak ik in Debian 9 (server) een alias aan?".
Ik dacht overigens dat ik het al gevonden had met dit commando alias mapnaam="/verwijzing/naar/de/goeie/map". Die werkt alleen niet zoals ik wil. Gezien ik dan alleen voor mijzelf een verwijzing maak. Die volgens mij weer weg is als ik de server herstart maar dat heb ik niet getest.
Tot nu toe snap ik niet veel van de uitleg die ik tegen kom als ik op Google zoek.
Update: Dit is dus iets wat ik gevonden heb maar niet werkt
Dus mijn vraag: "Hoe maak ik in Debian 9 (server) een alias aan?".
Ik dacht overigens dat ik het al gevonden had met dit commando alias mapnaam="/verwijzing/naar/de/goeie/map". Die werkt alleen niet zoals ik wil. Gezien ik dan alleen voor mijzelf een verwijzing maak. Die volgens mij weer weg is als ik de server herstart maar dat heb ik niet getest.
Tot nu toe snap ik niet veel van de uitleg die ik tegen kom als ik op Google zoek.
Update: Dit is dus iets wat ik gevonden heb maar niet werkt
You can create a symbolic link using ln, e.g.
ln -s foo/ bar
creates a link called "bar" to directory "foo". Read the man page for ln for more details.
[ Voor 13% gewijzigd door tom.cx op 24-10-2017 11:00 ]