Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephandeman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-06 10:24
Goedemorgen,

Op het werk zit ik met een probleem. Wij hebben een beamer, die via een coax verlengkabel was aangesloten op een dvd-speler, zodat we daar usb-sticks in konden doen om promo filmpjes e.d. af te spelen.
Nou is de verlengkabel óf het verloopstukje aan het einde kapot. Reeds getest, want met de dvd-speler rechtstreeks met coax op de beamer, zonder de verlengkabel, krijg ik wel beeld. Met de verlengkabel ertussen niet.

Echter de DVD speler die we hebben functioneert zelf ook niet goed, is ca. half jaar oud. Als ik de USB erin doe, verbind met de beamer en aanzet, dan doet hij het de ene keer wel en de andere keer krijg ik geen beeld (ook geen opstartscherm van de dvd-speler). Tevens speelt hij opeens de filmpjes niet meer af (.mp4), getest met USB op NTFS en FAT32.
Het nadeel is ook dat de Beamer op zo'n kabelgoot zit, dus ca. 2-3 meter in de lucht en de verlengkabel is ca. 10-15 meter naar de meterkast, waar de dvd-speler staat. Tevens ook een versterker om de audio op aan te sluiten, echter is dat niet de noodzaak. Zolang er maar beeld is.

De beamer heeft een VGA / HDMI en COAX aansluiting, maar helaas geen rechtstreekse USB poort om iets van USB af te spelen.

Nou dacht ik. Kan ik bijv. een kabel kopen de van HDMI naar USB gaat, zodat daar de usb in komt. Of een HDMI switch ertussen. Of misschien een KVM switch.

Ik heb namelijk al even lopen zoeken, struinen op het internet, maar heb geen 100% oplossing gevonden. Een KVM switch lijkt mij het beste, maar geen idee of zo'n ding wel werkt als ik daar dan een HDMI kabel van de KVM switch naar de beamer doe en een usb stick in de KVM switch om het af te spelen.

Kan iemand mij met dit probleem helpen? Alvast hartelijk dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 14:50

WCA

Nee, dat kan niet. Je hebt een mediaspeler nodig.

https://nl.hardware.info/...iaspelers-met-kodi-review

Zoiets bijvoorbeeld (artikel is al wat ouder, dus koop een iets recentere, maar iets in die richting iig)

[ Voor 72% gewijzigd door WCA op 24-10-2017 09:55 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 22:19
Zie ook dit topic:
Purehz in "Externe harde schijf afspelen op beamer"

Heb zelf de Tanix TX3 Mini:
https://www.gearbest.com/tv-box/pp_698084.html?wid=21

Box is op basis van Android. Met Kodi of de app MX player speel je praktisch alle bestandformaten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Waarom niet een pc/laptop gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephandeman
Bedankt voor de input.
Een pc erop aansluiten is ook mogelijk, ik heb nog een aantal netbox nt330i liggen die ik hiervoor kan gebruiken. Het nadeel is dus dat de beamer op 2-3 meter hoogte zit in een kabelgoot. Een lange HDMI kabel van beamer naar pc, die dan op de grond/bureau staat, is uiteraard mogelijk, maar zorgt voor meer werk.

De makkelijkste oplossing was als er een mogelijkheid was om een usb rechtstreeks op de beamer te laten werken zodat je er geen omkijken meer naar hebt. Een pc e.d. moet je opstarten, updaten etc.

Maar ik begrijp dus uit de reacties dat deze wens niet mogelijk is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

flikker de netbox in de goot en een draadloos toesenbordje er op

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Stephandeman schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:27:
Bedankt voor de input.
Een pc erop aansluiten is ook mogelijk, ik heb nog een aantal netbox nt330i liggen die ik hiervoor kan gebruiken. Het nadeel is dus dat de beamer op 2-3 meter hoogte zit in een kabelgoot. Een lange HDMI kabel van beamer naar pc, die dan op de grond/bureau staat, is uiteraard mogelijk, maar zorgt voor meer werk.

De makkelijkste oplossing was als er een mogelijkheid was om een usb rechtstreeks op de beamer te laten werken zodat je er geen omkijken meer naar hebt. Een pc e.d. moet je opstarten, updaten etc.

Maar ik begrijp dus uit de reacties dat deze wens niet mogelijk is ;(
Een usb stick is alleen opslag. HDMI is een audio-videoverbinding. Hoe dacht je dat dat ging werken? Er moet wel iets tussen dat de media afspeelt. Die DVD speler (hoewel een zeer slechte oplossing) stond daar niet voor niets.

Goedkoop android boxje eraan en gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephandeman
Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Een usb stick is alleen opslag. HDMI is een audio-videoverbinding. Hoe dacht je dat dat ging werken? Er moet wel iets tussen dat de media afspeelt. Die DVD speler (hoewel een zeer slechte oplossing) stond daar niet voor niets.

Goedkoop android boxje eraan en gaan
Haha ja dat klopt, maar ik dacht heel misschien is er een oplossing in de vorm van een switch ofzo die je ertussen hangt. Maar dat kan dus helaas niet..
De DVD speler is inderdaad een shit oplossing. Dit was destijds echter de makkelijkste oplossing. Er stond al jaren een DVD speler, dus waarom een andere oplossing verzinnen als het werkt :)
Nu is dan de tijd daar om es mee te gaan met de technologie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[quote]Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Een usb stick is alleen opslag. HDMI is een audio-videoverbinding. Hoe dacht je dat dat ging werken?

nop usb is ook video (niet snel) maar er zijn gewoon usb video kaarten/monitors. maar toegeven, dat dat ingebouwd is in de beamer is hoogst twijfelachtig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Fish schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:40:
[quote]Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Een usb stick is alleen opslag. HDMI is een audio-videoverbinding. Hoe dacht je dat dat ging werken?

nop usb is ook video (niet snel) maar er zijn gewoon usb video kaarten/monitors. maar toegeven, dat dat ingebouwd is in de beamer is hoogst twijfelachtig
Een usb stick voor dataopslag met VGA/HDMI? Stuur maar een linkje ;) Die bestaan namelijk niet.
Een usb video-adapter kan dus wel met HDMI/VGA beeld uitzenden maar dat is dan ook iets anders.
Daarbij heb je ook in dat geval een host nodig (computer/mediaspeler) die de data verwerkt tussen de USB stick met mediabestanden en de USB video-adapter...

[ Voor 10% gewijzigd door RGAT op 25-10-2017 14:46 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een usb stick voor dataopslag met VGA/HDMI? Stuur maar een linkje ;) Die bestaan namelijk niet.
Een usb video-adapter kan dus wel met HDMI/VGA beeld uitzenden maar dat is dan ook iets anders.
Daarbij heb je ook in dat geval een host nodig (computer/mediaspeler) die de data verwerkt tussen de USB stick met mediabestanden en de USB video-adapter...
mja beter lezen :P (voor mij)

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 25-10-2017 19:19 ]

Iperf

Pagina: 1