Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-08 18:17
Mijn vraag

Een spelletje beerpong die je met balletje gooit naar een bekertje.
En mijn vraag gaat over als je balletje gooit en dan soort van tracking van balletje dat het zo mooi volgt als lijn bal boog. Hoe kun je dat voor elkaar krijgen?

Gooit als ware naar beker en je ziet maar 1 bal over gaat, maar door het tracking gaat het zo dat een soort lijn met dubbel balletje dat het mooi lijn wordt , soort achtergelaten spoor.

Wie kan mij dat uitleggen , zodat ik deze effect zelf kan nabootsen.

Dat moet haast wel met een software te maken, of een instelling die ik moet denken aan camera zelf.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Toevallig zelf een stevige beerpong sessie achter de rug?

Als ik het "goed" begrijp;
Je wilt een potje beerpong filmen om middels motion tracking een lijn te trekken op de afgelegde route van het balletje?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Haha nee, ik ben gewoon vroeg wakker!!

En ja die motion tracking , om zo lijn te trekken op die afgelegd route ja! Dat is precies wat ik bedoel!
Dat wil ik dus binnenkort gaan doen met balletje en beker.
Het gaat mij alleen om het plezier, en ik zelf drink geen alcohol.
Maar deze techniek wil ik graag kunnen doen, precies hoe je omschreef.
Blij met jou snelle antwoord! Hopelijk kun je iets meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
Je kan dat met adobe after effects doen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Alternative op 24-10-2017 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Als het goed is zelfs met Blender (gratis)
https://www.blender.org/download/

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
GoPro had ook dat soort motion tracking software geloof ik, wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kpomp33 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:56:
GoPro had ook dat soort motion tracking software geloof ik, wie kan dit bevestigen?
Als het al zo is (kan er zo 1,2,3 niets over vinden) dan zou ik er niet teveel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Je kunt het met software doen, maar het effect is mooier en echter door de juiste instellingen te gebruiken. Het is geen speciale instelling maar het kan zijn dat de instelling bij sommige compact camera's niet in te stellen is.
Het is namelijk de sluitertijd. Deze moet omhoog, daarnaast zal het diafragma kleiner moeten om niet een overbelichte foto te krijgen. Door te spelen met de instellingen kan je mooie foto's maken. Gewoon gaan spelen ermee, statief is hiervoor een plus punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik heb hier weleens wat mee gespeelt.. werkte opzich wel aardig:

https://www.pyimagesearch...all-tracking-with-opencv/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Top! Nu heb ik weer aantal nieuwe informatie erbij gekregen, dankzij jullie.
En ik heb ook iets anders gevonden;

YouTube: Motion Tracking in HitFilm Express Tutorial

Geschikt? Of gaat dat met Adobe After Effects nog makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 12:32

BLACKfm

o_O

YouTube: Tracing the path of a Bowling Ball with After Effects by Jon Barrie

Dit lijkt me wel een goede uitleg voor After Effects. Het betreft hier een bowlingbal, maar het principe lijkt me hetzelfde.

Edit: al heb ik het idee met je post hierboven dat het niet helemaal is wat je zocht :P. Maarja, het is ook vroeg/laat :P.

[ Voor 19% gewijzigd door BLACKfm op 25-10-2017 05:27 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Kpomp33 Als je een spoor van het balletje wilt zien, gebruik je in de camera een langere sluitertijd.

Advies is dan wel om het camera op een statief te zetten en een sluitertijd van een paar seconde te gebruiken.

Als de balletjes (neon) licht geven krijg je het mooiste effect, net als bijvoorbeeld bij car trails.

Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/e31Kp.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Dan moet balletje zeker voorzien van licht! Wat ik hier dus ziet met sluiter is het effect door autolampen, en het betreffende balletje is maar gewoon een tafeltennis balletje wit. Dus met dat effect bereik ik eigenlijk niks mee. Tenzij ik lichtgevend balletje ga kopen, maar dat vind ik niet zo snel. Maar deze tip neem ik toch eigenlijk ook wel serieus want ik vind het effect ook wel leuk.

Wie heeft abonnement op Adobe After Effects?
Hoe is het leercurve en is het in nederlands vertaald of is het allemaal in het engels? Het website van Adobe is wel keurig nederlands, maar de vraag is of software ook in nederlands is?

Uiteindelijk gaat mij om die motion tracking...Maar die van sluiter tip neem ik ook mee in mocht ik iets heb gevonden die het licht geeft!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Ik heb alles van adobe ;) Adobe is gewoon in het Nederlands. Ik heb het zelf in het Engels (net als al me programma's) en is iets goedkoper dan de Nederlandse versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Is bij die engelse taal ook abonnement van toepassing? ( of heb je gewoon volledige versie? )
Het is voor mij onbegrijpelijk dat je niet met i-deal kunt betalen bij Adobe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Kpomp33 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:40:
Maar die van sluiter tip neem ik ook mee in mocht ik iets heb gevonden die het licht geeft!! :)
Wat dacht je van een felle lamp richten op het witte balletje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Kpomp33 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:18:
Is bij die engelse taal ook abonnement van toepassing? ( of heb je gewoon volledige versie? )
Het is voor mij onbegrijpelijk dat je niet met i-deal kunt betalen bij Adobe.
Ik heb het volledige adobe cc pakket, en dat is een abonnement. Je kan ook losse delen nemen. Waarom betaal je niet met PayPal, of heb je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Alternative schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:51:
[...]

Ik heb het volledige adobe cc pakket, en dat is een abonnement. Je kan ook losse delen nemen. Waarom betaal je niet met PayPal, of heb je dat niet?
Ja die heb ik wel! Zou het wel fijn vinden als maand abonnement kan en die automatisch stopt.
Geen zin om hele jaar vast zitten aan abonnement, vandaar.
Soort prepaid maand abonnement, maar ik weet het niet of dat mogelijk is, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
kleefei schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Wat dacht je van een felle lamp richten op het witte balletje?
lijkt mij zinloos. dan moet je lamp hele tijd volgen tegen balletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Kpomp33 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:09:
Soort prepaid maand abonnement, maar ik weet het niet of dat mogelijk is, jij wel?
Een (prepaid) maand abonnement is niet mogelijk.
Je kan een trail versie nemen om z'n filmpje te maken...je zal waarschijnlijk niet elke maand z'n filmpje maken. Misschien iemand in je familie, vrienden of kennissen kring die after effects heeft waar je er even gebruik van mag maken? Kan hij/zij je gelijk een en ander leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Ja op zich wel goed idee, ik zal eens rondvragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:38

henri8096

BIM is not a software!

Kpomp33 schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 15:09:
[...]

Ja die heb ik wel! Zou het wel fijn vinden als maand abonnement kan en die automatisch stopt.
Geen zin om hele jaar vast zitten aan abonnement, vandaar.
Je kan gewoon kiezen voor:
een jaarabonnement (in één keer betalen) (goedkoopst)
een jaarabonnement (per maand betalen) (duurder)
en een maandabonnement (per maand opzegbaar) (duurst)

Dus het stopt niet automatisch, maar je kan wel gewoon na een maand opzeggen.
Het is helaas wel een stuk duurder.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54

bobcom

Dedicated dabbler

Zoals al eerder gezegd - bij de opname is het vooral een kwestie van de juiste opstelling en instellingen. In dit filmpje laat iemand zien hoe je de beweging van een arm vastlegt als een serie afzonderlijke momentopnamen - maar daarvoor gebruikt hij een stroboscoopflits.

Vervang die stroboscoop door een continu licht dat de weg van het balletje beschijnt en je krijgt het bewegingsspoor dat je wilt - als ik de t.s tenminste goed begrepen heb. Draait vooral om de instellingen van sluitertijd (lang), diafragma (klein/hoog getal, om voldoende scherptegebied te krijgen) en ISO (zo ingesteld dat je de juiste combinmatie van sluitertijd en diafragma kan kiezen). Een paar simpele tips om beweging te fotograferen geeft fotoboekenbier Albelli overigens hier.

Voor de beerpong-foto's lijkt het mij een kwestie van camera op statief, beerpong-bekertje scherpstellen, focus vastzetten, licht aan, afstandbediening van de camera en beerpong-balletje activeren en hoppa.. Sluiter op continu zodat hij een stuk of wat opnames met een tijd van zeg 1/2 - 2 seconden maakt en je zou je spoor moeten vangen.

Licht hoeft het balletje niet te volgen, zolang je achtergrond en omgeving donker genoeg zijn. Balletje met reflecterende verf bestrijken kan het effect versterken, maar de hoofdzaak is je opstelling: spot gericht op de baan van het balletje, zonder dat andere voorwerpen door die spot worden belicht, en de rest zo donker mogelijk. Pas als je achteraf dingen wil gaan toevoegen - wordt het tijd om er software bij te halen- maar alles begint bij de opname.

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Zoals @henri8096 aangeeft is het inmiddels dus wel mogelijk om een maand abonnement te nemen. Toen ik me abonnement afsloot kon dat nog niet.
Wat @bobcom zegt, klinkt leuk en makkelijk. En natuurlijk moet je bij de opname al weten wat de bedoeling is van je foto/video en je setup daar zo goed mogelijk op instellen. Maar de mooiste resultaten krijg je toch met nabewerking...er moet wel fatsoenlijk resultaat uit je camera komen. Je kan dan ook meer effecten toevoegen die je nooit rechtstreeks uit je camera komt.
Denk ook niet dat je met een professionele setup een beerpong spel gaat opnemen...zal eerder met je smartphone zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Alternative schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:28:
Zoals @henri8096 aangeeft is het inmiddels dus wel mogelijk om een maand abonnement te nemen. Toen ik me abonnement afsloot kon dat nog niet.
Wat @bobcom zegt, klinkt leuk en makkelijk. En natuurlijk moet je bij de opname al weten wat de bedoeling is van je foto/video en je setup daar zo goed mogelijk op instellen. Maar de mooiste resultaten krijg je toch met nabewerking...er moet wel fatsoenlijk resultaat uit je camera komen. Je kan dan ook meer effecten toevoegen die je nooit rechtstreeks uit je camera komt.
Denk ook niet dat je met een professionele setup een beerpong spel gaat opnemen...zal eerder met je smartphone zijn :p
Je zegt smartphone, dan komt mijn vraag, is er een app die motion tracking eenvoudig kan toegepast worden?
Bijvoorbeeld je maakt een filmpje met je smartphone en daarna voeg je deze filmpje aan app en soort wijzer op balletje en dit een stuk voor en daarna opslaan. Want met app is zoveel mogelijk en dat heb ik ook wel gezien. Dus misschien is er een app die nog eenvoudiger maakt? Wie weet, mag het zeggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 11:48
Wij gebruikten op school Coach hiervoor. Ik zie op internet dat dit nog steeds bestaat, inmiddels v7.0, er is een gratis lite versie van die kun je proberen: http://cma-science.nl/dow...en-updates-2/coach-7-lite.

Het was zeker niet ideaal maar als het licht goed was werkte het. En inmiddels is het programma misschien verder doorontwikkeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
nino_070 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 05:40:
Wij gebruikten op school Coach hiervoor. Ik zie op internet dat dit nog steeds bestaat, inmiddels v7.0, er is een gratis lite versie van die kun je proberen: http://cma-science.nl/dow...en-updates-2/coach-7-lite.

Het was zeker niet ideaal maar als het licht goed was werkte het. En inmiddels is het programma misschien verder doorontwikkeld
Thanks, ik ga zeker ernaar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kpomp33
Ik heb gekeken naar app voor android, maar het was er niet wat ik zocht.
Maar toch wel richting motion tracking op manier van teksten volgen bij het onderwerp.
Toch wilde ik het dubbele balletje laten zien, als ik het heb gegooid en dat als foto gebruiken.
Die van Adobe vind ik te duur, ik zal het maar aantal keer gebruiken en dan is de lol wel weer zo beetje af.
Maar ik blijf zoeken naar eenvoudige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
Kpomp33 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 07:25:
Ik heb gekeken naar app voor android, maar het was er niet wat ik zocht.
Maar toch wel richting motion tracking op manier van teksten volgen bij het onderwerp.
Toch wilde ik het dubbele balletje laten zien, als ik het heb gegooid en dat als foto gebruiken.
Die van Adobe vind ik te duur, ik zal het maar aantal keer gebruiken en dan is de lol wel weer zo beetje af.
Maar ik blijf zoeken naar eenvoudige oplossing.
Download de 7 dagen proef versie van after effects http://www.adobe.com/nl/p.../free-trial-download.html Dat zou genoeg moeten zijn om 1 filmpje te maken.
Pagina: 1