Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 18:46
Hi,

Ik heb zojuist een Phanteks Enthoo Evolv ATX tempered glass aangeschaft en zou graag de fans willen vervangen voor 3x ML140 (2 bovenkant op radiator, 1 als rear exhaust) en 3x ML120 (3 in de front).
Nu is het zo dat mijn case met een fan hub komt, deze heb ik aangesloten op mijn CPU_OPT header. Maar.. deze fan hub heeft alleen 3 pin headers, terwijl de ML series 4 pins zijn. Wat loop ik mis aan mogelijkheden als ik deze toch aansluit op de hub? Of is er wellicht een andere mogelijkheid? :?
De standaard case fans (2 front, 1 rear) heb ik aangesloten op de fan hub zelf.

Nu is het ook nog is zo dat mijn AIO cooler (NZXT X61) over een splitter beschikt, moet ik deze ook nog gaan gebruiken dan?
Graag hoor ik van jullie wat voor mij de optimale setting is qua fans aansluiten!
Ik hoor graag van jullie!

PS: Mijn mobo is een Maximus VIII Hero

Alvast bedankt. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door royced op 24-10-2017 00:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Hoe veel fans wil je aansluiten?
https://www.asus.com/us/M...VIII-HERO/specifications/

1 x CPU Fan connector(s) (4 -pin)
1 x CPU OPT Fan connector(s) (4 -pin)
4 x Chassis Fan connector(s) (4 -pin)

Die Phanteks HUB is helaas geen PWM hub. Hij geeft het PWM signaal door, maar je fans worden niet via PWM aangestuurd. Het is gewoon voltage regulation. Als je de kans hebt zou ik dus al je fans direct aansluiten op je mainboard of een 4-pins PWM hub kopen en die Phanteks hub lekker laten voor wat het is.

Bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: NZXT Grid+ V3

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
unezra schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 06:36:
Hoe veel fans wil je aansluiten?
https://www.asus.com/us/M...VIII-HERO/specifications/

1 x CPU Fan connector(s) (4 -pin)
1 x CPU OPT Fan connector(s) (4 -pin)
4 x Chassis Fan connector(s) (4 -pin)

Die Phanteks HUB is helaas geen PWM hub. Hij geeft het PWM signaal door, maar je fans worden niet via PWM aangestuurd. Het is gewoon voltage regulation. Als je de kans hebt zou ik dus al je fans direct aansluiten op je mainboard of een 4-pins PWM hub kopen en die Phanteks hub lekker laten voor wat het is.

Bijvoorbeeld zoiets:
pricewatch: NZXT Grid+ V3
Ik zou graag 6 fans aan willen sluiten. 1 rear exhaust, 2x 140mm top en 3x 120mm front. Dat zal dus moeten passen op het bord als ik het zo bekijk?
Dat is inderdaad ook een optie. Zo een splitter zorgt er niet voor dat de kwaliteit van de fans achteruit gaan? In ieder geval bedankt voor je input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
@royced 3 is wel de max. Wil je er bv 6 dan kan je er 1 nemen die ook een sata power aansluiting heeft. Die neemt allee. Het PWM signal van je mobo en geeft dit door aan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royced
Ik denk dat het toch de Corsair HD140/120's RGB's gaan worden. Dit omdat er dan gelijk een 4 pin hub bij zit. Klopt het dat je de kleuren alleen aan kan passen door middel van het fysiek bijgeleverd kastje? Zodra je alles software matig wilt aanpassen heb je weer de Commander Pro nodig?

Edit: Ik lees nu dat de Corsair HD140/120 per fan 2 kabels hebben, de bijgeleverde fan hub heeft maar 6 header, oftewel ik moet ze dan direct op de mobo aansluiten?

[ Voor 22% gewijzigd door royced op 24-10-2017 16:17 ]

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:48
Ja, 1 kabel is voor de voeding en de andere is gewoon voor de RGB.

Late reactie van mijn kant maar toevallig kwam ik dit tegen omdat zelf opzoek ben naar het koppelen van dde HD140 aan de JCORSAIR1 aansluiting op m'n MSI Z370 Carbon Black Pro :)

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:06
Corsair ML fans geven specifiek aan dat je dit niet moet doen, tenzij je ze altijd op max RPM wil draaien. Je mag ML fans niet reguleren door DC aan te passen, alleen door middel van een PWM signaal. De magnetische lager heeft namelijk de volledige 12 volt nodig om correct te werken. Als je minder voltage geeft kan de fan hiervan kapot gaan.

Koop dus een PWM fan hub voor deze fans of gebruik een PWM splitter kabel.

[ Voor 4% gewijzigd door Nycrea op 14-12-2017 17:38 ]

🇺🇦

Pagina: 1