Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aanschaf nieuwe laptop (Acer?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,
Ik ben een aantal jaar geleden zo 'stom' geweest om een ultrabook aan te schaffen met slechts 128 gb SSD geheugen. Echt prachtig en snel (nog steeds), maar uiteindelijk loop je toch tegen geheugentekort aan en het gedoe met aanhangende externe harde schijven heb ik ook geen zin meer in.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop:

Wat ga je met je laptop doen?
Een windows laptop, met minimaal 256GB SSD en 1TB HDD. De videokaart moet minimaal geschikt zijn om een spel als de Sims4 op te spelen. Verder wil ik graag zonder al te veel vertraging heen en weer slepen met een grote hoeveelheid foto's (ook synchroniseren met cloud). Over het algemeen moet hij snel zijn.

Wat is je budget?
Maximaal €1000, met een kleine uitloop als dat het waard is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, voornamelijk thuisgebruik. Maar versleep hem wel heen en weer van de bank naar de tafel, dus een desktop is niet praktisch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb slechte ervaringen met HP. Mijn huidige ultrabook is een Samsung en dat bevalt behalve het geheugentekort goed. In het verleden heb ik Acers gehad, wat ook altijd goed bevallen is.

Mijn oog was zelf gevallen op de
Acer Aspire F5-573g-76zc, €935
https://tweakers.net/pric...-573g-76zc/specificaties/

Die volgens mij wel aan mijn wensen voldoet. De GeForce 940MX lijkt me volgens mijn eigen onderzoekje geschikt(?), de opslagcapaciteit voldoet en hij heeft een Intel core i7 processor. Ik heb het idee dat Acer gezien wordt als een B-merk. Verder kan ik niet veel consumentenreviews vinden over deze laptop. Meer inzicht dan dit heb ik er niet op en daarom zou ik graag jullie advies vragen.

Doe ik er goed aan deze laptop te kopen of zijn er geschiktere opties?

Alvast bedankt!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kun je de SSD in je huidige laptop niet vervangen voor een groter exemplaar?

Wat is precies het model van je huidige laptop?

Verwijderd

Topicstarter
sssensss schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:52:
Kun je de SSD in je huidige laptop niet vervangen voor een groter exemplaar?

Wat is precies het model van je huidige laptop?
Dat is de Samsung NP900X4D-K01NL
https://tweakers.net/pric...0x4d-k01nl/specificaties/
(Een aardige investering geweest toentertijd O+ )

Ik weet niet hoe groot de huidige SSD's zijn, en of ik dan goedkoper uit ben als hij oa minimaal de Sims4 +uitbreidingspakketten en een grote hoeveelheid foto's moet kunnen bergen (als ik huidige SSD laat vervangen)? En de videokaart is niet optimaal.

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 15:49

KDL

Als het goed is zit in deze ativs msata ssd's die je zo kunt vervangen

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt de kleine SSD vervangen voor een grotere, als ik het zo snel goed zie.
Zo te zien prima te doen als je schroefjes los kunt draaien.
YouTube: Samsung Series 9 NP900 X3C mSATA SSD wechseln
Als het goed is kun je er dan een nieuwe mSata SSD naar keuze inzetten.
Let op dat het model en afmetingen van de vervangende SSD correct zijn voor dit model laptop.
pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 500GB

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip en link! De SSD lijkt inderdaad gemakkelijk te vervangen en ik ga het zeker overwegen.

Ik was toch nog wel benieuwd naar de visie op de Acer laptop? Iemand ervaringen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:04:
Bedankt voor de tip en link! De SSD lijkt inderdaad gemakkelijk te vervangen en ik ga het zeker overwegen.

Ik was toch nog wel benieuwd naar de visie op de Acer laptop? Iemand ervaringen?
Ik zou de Acer laten vallen.
Alleen al door de videokaart (verouderd).
Pagina: 1