[Receiver] Pioneer VSX-S500 switcht naar een leeg kanaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb deze receiver toentertijd gekocht omdat dit de enige is die in mijn kast past, wegens de lage hoogte:

Pioneer vsx-s500
Handleiding (PDF)

Nu heb ik hem al een aantal jaar in huis maar begint het enige probleem wat ik ermee heb toch wel echt gruwelijk irritant te worden. En ik weet niet waarom dit probleem zich voordoet.

De situatie:
  1. Ik zet de digitale TV ontvanger aan
  2. Ik zet de TV aan
  3. Ik zet de receiver aan
  4. Het laatst gekozen kanaal (STB of GAME meestal) verschijnt op de receiver
  5. En na ~10s verspringt hij naar "TV (optical)" waar geen signaal is
De volgorde van welk systeem ik eerst aanzet of welke later maakt niets uit.

De aansluitingen:
  • TV naar receiver (HDMI)
  • Digitale ontvanger naar receiver (HDMI)
  • PS4 Pro naar receiver (HDMI)
  • 4.1 Surround sound naar receiver
Langer verhaal:

De receiver springt meestal maar niet altijd (zo'n 9 uit de 10 keer) na ongeveer 10 seconden van het laatst gekozen kanaal zomaar naar "TV (optical)". Als ik het systeem had uitgezet op de STB (Set Top Box - digitale televisie kijken) of GAME (Playstation 4) dan begint hij na het aanzetten wel op dat kanaal. Maar na ongeveer 10 seconden springt hij dan zomaar naar "TV (optical)". Vervolgens is op dat kanaal geen signaal en heb ik een zwart beeld.

En als ik dan op de afstandbediening weer STB of GAME kies dan gaat dat meestal weer goed, na een paar seconden. Maar soms (1 uit de 10 keren) herkent de receiver dit niet en krijg ik een foutmelding in beeld. Dan moet ik de receiver weer uit en aanzetten... waarna het wel goed gaat, en de receiver ook niet automatisch van kanaal switcht.

Ik heb dit systeem nu al een paar jaar in huis en dit is een dagelijks probleem. Niemand heeft mij nog kunnen helpen, ook de winkel niet waar ik hem heb gekocht. Ik heb de handleiding doorgespit en veel op Google zitten speuren, maar ik moet ook toegeven dat ik veel terminologie niet ken ;(

Alle input is zeer welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Input assignment wisselen, van stb naar tv.
Pro tip : Pak even de handling van je receiver

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 16:42
Ik vermoed dat je HDMI control op ON hebt staan. Ik denk dat het een poging waard is om deze uit te zetten en dan eens te testen. Pag 41, geheel onderaan in de handleiding.

Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....