2 imac's of 1 Macbook pro?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooterSMART
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-10-2024
Goedendag,

Ik wil gaan overstappen van Windows 10 naar MAC. Ik heb een winkel in scooters en werk dus op de zaak nu op een Asus N552VX laptop aangesloten op een beeldscherm en los toetsenbord en muis. Hierop staat o.a. office, een paar bestelprogramma's en het boekhoudprogramma OSFinancials.
Nu heb ik laatst weer een herstel moeten doen en alles weer opnieuw geïnstalleerd.

In het weekend doe ik nog bestellingen en de boekhouding thuis bij werken op de laptop weer aangesloten net zoals op de zaak.

Nu ik over wil stappen vraag ik mij af wat slimmer is of 2 IMac's kopen of een Macbook Pro?

Ben benieuwd wat jullie adviseren? Alvast bedankt voor de moeite en groeten Steven :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 21:41

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Volgens mij is dit super persoonlijk...
Ik denk dat het prettig is om op de zaak een vaste machine te hebben, en een laptop te hebben voor thuis / afspraken.

Dus misschien wel 1 iMac en 1 Macbook :)

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspinoy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 24-04 11:17
Idd 1 iMac en 1 MacBook Pro zou al een goeie oplossing kunnen zijn.
Maar je kan misschien ook gewoon een MacBook kopen en een goede monitor, een toetsenbord en een muis dat je aansluit op het werk, zoals je nu doet met je Asus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Nu heb ik laatst weer een herstel moeten doen en alles weer opnieuw geïnstalleerd.
Waar lag dat dan aan? Wat gebeurde er precies. zover je tijd had om het uit te zoeken?
Kan ook een slecht RAM-reepje zijn???

Kijk hier erens na: ook Asus (korte ervaring) versus Macbook (lange ervaring, zeker ruim 8 jaar)
route99 in "[Mi Notebook Air] Levertijden en Prijzen"

Mijn zoon heeft pas deze Asus Zenbook gekocht:
met i5 7200u en 256GB SSD , kost 899 euro

Hij HAD altijd een Macbook pro ... wilde nooit een ander... de laatste 2 gingen telkens stuk, gelukkig binnen de garantie... De laatste via MM en kreeg na ruim 1.5 jaar 100% geld terug ...
Heeft dus die Asus 410 gekocht begin juli en is tot nu toe zeer tevreden.
Kosten 899 euro en heeft van het verschil een One plus mobiel gekocht...

Draait nu Lightroom als professioneel fotograaf, veel op reis in Europa, probleemloos op de Asus.

Wrs heb je pech gehad met de Asus... zoveel problemen met die Macbooks begon echt balen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57
wellicht ff checken of je gebruikte programma's compatible zijn met Mac....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Je kunt nog altijd Win10 op een Mac draaien met Bootcamp...

Omgekeerd werkt Hackintosh prima op een Intel PC als je een beetje oplet met de hardware... Heb er pas mee gewerkt, loopt prima hier op een i7 7700K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@ScooterSMART De dingen die je omschrijft hoef je niet beslist op een MacBook Pro te doen. Een MacBook Air of een MacBook zou het ook al kunnen doen voor je. Ik verwacht niet dat je voor OSFinancials een top-systeem hoeft te hebben. Voor je office in ieder geval niet.

Wat je ook kunt doen, omdat je al een toetsenbord, muis en beeldscherm hebt: een Mac mini voor op de zaak en een MacBook voor onderweg. Scheelt je ook nog eens een flink stuk in de kosten. Een Mac mini kun je ook nog eens netjes met een beugel vastzetten zodat die niet al te makkelijk gejat kan worden.

De Apple computers kunnen prima synchroniseren zodat je thuis dezelfde bestanden hebt als op de zaak. Eén keer instellen en daarna heb je er alleen maar plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

sypie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 22:29:
@ScooterSMART De Apple computers kunnen prima synchroniseren zodat je thuis dezelfde bestanden hebt als op de zaak. Eén keer instellen en daarna heb je er alleen maar plezier van.
Dat geldt voor een Asus laptop ook, maar dan heb je de keuze uit Google drive en Onedrive of.. je maakt je eigen cloud(server). Tis maar of je jouw data bij een ander in de cloud wilt zetten of dat je het liever zelf beheert.
En vergeet de backups niet, in geval van een eigen cloudserver:
1. alles op de eigen cloudserver
2. een externe schijf of goed maar goedkope NAS-je op het werk met de complete backup (heb je de backup ook meteen op een andere locatie...

Voor zo'n cloud sever heb je aan een simple pc'tje of NAS-je genoeg...
Heb hier een cloudserver gebouwd obv Linux. Werkt al vanaf 2011. Met webdav, te gebruiken op een Windows, Linux of MacOS alsof het een lokale schijf is.
Deze ruim een jaar geleden aangepast naar Debian 8
Pagina: 1