Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-04 11:09
De AMD 6970m 2gb in mijn iMac 27 uit 2011 heeft het weer begeven.
Ik heb vorig jaar de chip laten vervangen maar deze heeft het na +- 15 maanden weer begeven. Nu heb ik de iMac helemaal uit elkaar gehaald en zal ik de oven-truc eens proberen.

Aangezien ik geen grote hoop heb dat dit, als het al werkt, het lang gaat volhouden. Is mijn vraag of er een goede oplossing voor is? Videokaart uit een andere serie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Je kan er helaas niet zomaar een willekeurige GPU in stoppen. Volgens mij zijn de 27” modellen ook met 6770M geleverd, die doen het een stuk beter qua levensduur. Dat zou je uit kunnen zoeken. Of de Nvidia kaarten uit de 2012/2013 zullen werken betijfel ik ergens.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 23:39

KDL

Die truc is incl thermal pads ... anders google je naar een truc met pads.. na de truc wil je vooral oververhitting voorkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:57
Er is een mogelijkheid superbieke, getuige dit: https://www.ifixit.com/St..._iMac_Upgrade_to_GTX_880M
Maar dan moet je wel full on tweakeren en er zijn nadelen zoals helderheid altijd op 100%.

Ik denk dat het het makkelijkste is om een originele iMac GPU op basis van MXM 3.0 te plaatsen. Maar zover ik weet is jouw iMac de laatste serie waar losse GPU kaarten werden gebruikt. De GTX680MX zit bijvoorbeeld vastgesoldeerd op het logicboard.

Misschien is het het beste te doen wat Nelizmastr zegt; een iets mindere grafische kaart die het wellicht langer uithoudt. Die voorzien van goede koelpasta en eventuele extra thermal pads en een tootlje gebruiken als MacsFanControl zodat je zelf kunt bepalen op welke temperatuur de GPU moet blijven.

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

superbieke schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:52:
De AMD 6970m 2gb in mijn iMac 27 uit 2011 heeft het weer begeven.
Ik heb vorig jaar de chip laten vervangen maar deze heeft het na +- 15 maanden weer begeven.
Je mag toch wel redelijkerwijze verwachten dat ie het langer deed dan 15 maanden? Waarom heb je een garantie claim op de reparatie laten schieten? Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49

nelizmastr

Goed wies kapot

route99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Je mag toch wel redelijkerwijze verwachten dat ie het langer deed dan 15 maanden? Waarom heb je een garantie claim op de reparatie laten schieten? Ben benieuwd.
Meestal zit op dergelijke reparaties maar een paar maanden garantie. Bovendien is het al een 5 jaar oud apparaat, dus omwille van redelijkheid hier nog wat uit proberen te halen zal m.i. weinig resultaat opleveren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Hmmm zou kunnen, maar bij een merk als Apple zou je meer willen verwachten als het een officieel Apple punt gerepareerd is... anders begrijp ik de relatief hoge prijzen van 2e hands Apple spullen ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
Ik heb hem bij appleparts laten repareren. Ik kreeg 6 maanden garantie op de reparatie dus daar zit helaas niks meer in.

Na de reparatie heb ik altijd fancontrol gebruikt zodat de computer eigenlijk nooit boven de 50 graden uitkwam.

De 6770m is inderdaad een optie: https://www.aliexpress.co...66-462c-8df8-78138522c139
Op aliexpress en ebay nog voldoende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:42
Je zou ook de 4850m kunnen proberen. Deze past wel maar deze komt uit de 27" iMac 2009. Echter lever je dan wel wat prestatie in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:20
route99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:35:
[...]
Garantie op een reparatie na bijna 1,5 jaar op een 5 jaar oude computer? _O- Das een flinke illusie... ja, ook op Apple producten. Das gewoon niet redelijk meer...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Fijn als je 2x binnen 5 jaar zo'n "pech" hebt met een GPU ... das niet normaal zou ik zeggen,.... Hoezo niet redelijk meer.. Je moet die laatste reparatie niet apart bekijken maar in het geheel van waar ik mee begon: 2x GPU stuk in 5 jaar....en dat is normaal? :(

Een coulance regeling zou op zijn plaats zijn... 8)
Bekijk het eens van die kant... dan klinkt het ineens veel redelijker.. toch?
Imho is er dan iets systematisch mis met die GPU/combi systeem....ik denk niet dat statistici bij Apple het van de daken zouden (/mogen.....) schreeuwen dat dit een reële kans is bij hun merk... ..... en dat hun garantie dit toch uitsluit...

Gezien de hoge prijzen van ca 6 jaar oude iMacs mag je hun economische en zeker hun technische levensduur toch wel zelker op 10 jaar stellen....
Ergo: een claim naar ratio zou mij heel redelijk lijken.

Heb heb zelf wel eens gedaan bijna 2 jaar buiten de garantie van een dure lens voor mijn zoon (1100 euro).
Reparatie kostte 300 euro. Bezwaar ingediend en heb voorgesteld ca 75 euro te betalen.
Werd geaccepteerd obv coulance....

[ Voor 48% gewijzigd door route99 op 24-10-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

route99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:01:
Fijn als je 2x binnen 5 jaar zo'n "pech" hebt met een GPU ... das niet normaal zou ik zeggen,.... Hoezo niet redelijk meer.. Je moet die laatste reparatie niet apart bekijken maar in het geheel van waar ik mee begon: 2x GPU stuk in 5 jaar....en dat is normaal? :(

Een coulance regeling zou op zijn plaats zijn... 8)
Bekijk het eens van die kant... dan klinkt het ineens veel redelijker.. toch?
Imho is er dan iets systematisch mis met die GPU/combi systeem....ik denk niet dat statistici bij Apple het van de daken zouden (/mogen.....) schreeuwen dat dit een reële kans is bij hun merk... ..... en dat hun garantie dit toch uitsluit...
De garantie is in gegaan op de datum van aanschaf. Als @superbieke 15 maanden geleden (al dan niet onder garantie) de GPU heeft kunnen laten repareren of vervangen, veranderd dat niets voor de garantiedatum; de datum van 2011 blijft dan gehandhaafd.

Zou wat zijn als de datum dan verschoven zou mogen worden; moet de winkel op de rest ook opeens langere garantie gaan leveren zeker. ;) De garantie is na 5 jaar dus echt voorbij, coulance gaan vragen heeft dan ook geen zin. Zeker als ook nog eens blijkt dat het een bekende plek is voor defecten, zoals ik het topic lees.

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2017 23:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
5 jaar oud... das echt economisch afgeschreven voor een computer. Daar nog coulance op verwachten is gewoon niet reëel. Sterker nog, grote kans dat ze hem niet eens meer kunnen maken;

https://support.apple.com/nl-nl/HT201624

[ Voor 31% gewijzigd door Geronimous op 24-10-2017 23:13 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Dan is 800-900 euro voor zulke V&A iMacs 2011 vragen ook niet reëel.....qua marktwaarde.....
Dat is dan echt wat de gek er voor geeft.....

[ Voor 24% gewijzigd door route99 op 24-10-2017 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

route99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:12:
Dan is 800-900 euro voor zulke V&A iMacs 2011 vragen ook niet reëel.....qua marktwaarde.....
Dat is dan echt wat de gek er voor geeft.....
Hangt van de specs af natuurlijk en de leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

De TS heeft niet de specs erbij gezet, je moet bij hem zijn....
Wel dat het een 2011 versie was.
Maar ... het draait al bij... ;)

en dit staat er ook nog steeds:
Jeroenimoes schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:11:5 jaar oud... das echt economisch afgeschreven voor een computer. Daar nog coulance op verwachten is gewoon niet reëel. :P https://support.apple.com/nl-nl/HT201624

[ Voor 55% gewijzigd door route99 op 24-10-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

route99 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:17:
De TS heeft niet de specs erbij gezet, je moet bij hem zijn....
Euh, vanuit de advertenties. ;) Moet zeggen dat er in die advertenties maar 1 iMac 2011 is die voor 900 euro staat momenteel, dat is echt overpriced. De advertenties met een iMac 2011 voor 700-750 zijn ook aan de dure kant, als je het mij vraagt.
Dit geldt natuurlijk alleen als de Mac direct bij Apple zelf is gekocht. Daarvan zijn niet zoveel winkels in NL. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2017 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
CH4OS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:15:
[...]
Hangt van de specs af natuurlijk en de leeftijd.
Heb hem 3 jaar geleden voor 1000euro gekocht.
Het is de i7 versie met 16gb aan ram(zelf geüpgraded) en zelf er ook een 120gb ssd ingezet.

De machine voldoet nog prima dus dat is ook de reden dat het repareren tot een bepaald bedrag nog gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
CH4OS schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:23:

[...]
Dit geldt natuurlijk alleen als de Mac direct bij Apple zelf is gekocht. Daarvan zijn niet zoveel winkels in NL. ;)
Hoe bedoel je? Als je met je Macbook Pro uit 2011, gekocht bij de MediaMarkt, bij een serviceprovider als (bijv) de AMAC - of zelfde de Apple Store - een (betaalde) reparatie wilt, dan wordt dat geweigerd omdat ze de onderdelen niet meer kunnen bestellen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroenimoes schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 23:31:
Hoe bedoel je? Als je met je Macbook Pro uit 2011, gekocht bij de MediaMarkt, bij een serviceprovider als (bijv) de AMAC - of zelfde de Apple Store - een (betaalde) reparatie wilt, dan wordt dat geweigerd omdat ze de onderdelen niet meer kunnen bestellen.
Ik bedoel als je de Mac dan voor garantie zou melden, dan kan dat alleen bij de winkel waar je de Mac gekocht hebt; ergo de koopovereenkomst mee hebt. ;) Al zie ik op de pagina die je linkte geen apparaten uit 2011 staan, die gaan dan denk ik volgend jaar als verouderd te boek, maar ken Apple's policy wat dat betreft niet.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 24-10-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
Ahzo... nee die service policy geld voor alle apparaten, gekocht bij Apple of niet. Het gaat hier wel om service via Apple. Buiten het jaar fabrieksgarantie dat Apple biedt zijn dat betaalde reparaties natuurlijk. Voor apparaten op die lijst dus helemaal niet meer mogelijk, ook niet tegen betaling.

De iMac modellen uit 2011 zijn zo te zien nog niet verouderd, goede kans dat dat per 1 januari gaat zijn (alle Macbook Pro modellen zijn wel al verouderd).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:42
Wat waren de symptomen waar je last van kreeg ? (En waardoor je wist dat het de GPU was)
Ik zit zelf nu ook met een mid 2011 27” iMac waar ik geen idee van heb wat er stuk is (vermoeden gaat wel steeds meer naar Logicboard wat de geest aan het geven is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:47
[ weird mijn reaktie op andere topic popt hier op !?]

[ Voor 85% gewijzigd door tweazer op 08-11-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
Madnessy schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:37:
Wat waren de symptomen waar je last van kreeg ? (En waardoor je wist dat het de GPU was)
Ik zit zelf nu ook met een mid 2011 27” iMac waar ik geen idee van heb wat er stuk is (vermoeden gaat wel steeds meer naar Logicboard wat de geest aan het geven is)
HIj is al eerder stuk geweest dus. Kreeg een maand of twee geleden een flikkering in het scherm waarna hij zichzelf afsloot. De flikkeringen kwamen steeds vaker tot het punt waarop hij niks meer deed na een herstart.
De videokaart doet het weer nadat hij in de oven is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Ah en je kon wel de hardware diag draaien ?
Dat kan ik namelijk wel en in de single user mode. Maar moment dat er een os geladen moet worden (Windows/osx/memtest) dan is het een zwarte flikkering en daarna over en uit.

Is het enigszins te doen om de oven truc uit te halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
De hardware diag heb ik niet geprobeerd.

Ik weet niet hoe technisch je bent, maar bijna elk onderdeel moet eruit worden gehaald. Belangrijk om daarbij te onthouden welke schroefjes bij welk onderdeel horen.

De gpu moet je goed schoonmaken met schoonmaakalcohol, neem dan gelijk de cpu mee als je toch bezig bent. Goede koelpasta en thermal pads kopen.

De videokaart vervolgens in een ovenbakje doen met aluminiumfolie erin, de videokaart zelf op 4 aluminium propjes. En dan rond de 10 minuten op 190-200 graden. Even laten afkoelen en de iMac kan weer in elkaar.
Aanrader is om dan gelijk de superdrive eruit te halen, krijg je gelijk een betere airflow.

Met macsfancontrol blijft bij normaal gebruik alles relatief koel. Ik merk wel dat zodra er een thunderbolt kabel voor audio wordt aangesloten de gpu gelijk over de 70 graden heengaat.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ntyzq8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Okay wel te doen dus. De superdrive verwijderen is wel goede tip. Dat ding gebruik ik toch nooit. Misschien meteen maar als hij toch open is , de ssd die via thunderbolt aangesloten op de plaats van de superdrive te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbieke
Madnessy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:43:
Okay wel te doen dus. De superdrive verwijderen is wel goede tip. Dat ding gebruik ik toch nooit. Misschien meteen maar als hij toch open is , de ssd die via thunderbolt aangesloten op de plaats van de superdrive te monteren.
Ik weet niet zeker of het zo is, maar bij mij geeft hij op die aansluiting een 3gbit verbinding aan. Dus misschien is het handig een los kabeltje te kopen en die op de derde sata aansluiting te installeren. De ssd is dan het makkelijkst met dubbelzijdige tape aan de binnenkant van de iMac te plakken. Kost ook minder.

https://macupgrade.eu/cat...odels-no-tools-p-903.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jeroenimoes schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 22:48:
[...]

Garantie op een reparatie na bijna 1,5 jaar op een 5 jaar oude computer? _O- Das een flinke illusie... ja, ook op Apple producten. Das gewoon niet redelijk meer...
Eens. Maar valt de kaart zelf niet nog wel onder garantie ? Tuurlijk heb je geen garantie op de montage, maar de chip zelf kan misschien nog wel kostenloos vervangen worden ?

Edit: Als ik met een 5 jaar oude PC naar een winkel ga en daar de defecte videokaart laat vervangen, die 15 maanden later weer kapot gaat, dan krijg ik bij die winkel toch een nieuwe kaart ? Waarom zou de situatie hier anders zijn ? Opzich zou je toch verwachten dat je 24 maanden garantie hebt op de nieuw kaart.

[ Voor 25% gewijzigd door PilatuS op 11-11-2017 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
superbieke schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 16:34:
[...]

Ik weet niet zeker of het zo is, maar bij mij geeft hij op die aansluiting een 3gbit verbinding aan. Dus misschien is het handig een los kabeltje te kopen en die op de derde sata aansluiting te installeren. De ssd is dan het makkelijkst met dubbelzijdige tape aan de binnenkant van de iMac te plakken. Kost ook minder.

https://macupgrade.eu/cat...odels-no-tools-p-903.html
Inmiddels een reactie vanaf jawel , de iMac.
Vind het maar wazig dat ik totaal geen last van artifacts oid heb , maar toch een videokaart die de geest heeft gegeven. Maar voor nu ben ik vooral blij dat het ding het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031201

-1/7/2011 : aankoop topmodel Apple imac 27' voor de bescheiden prijs van 3300e

-2j en 8mnd later begeeft de 2gb grafische kaart het
-blijkbaar een gekend probleem van deze kaarten , dus een verlengde garantie van Apple tot 3j na aankoopdatum
-in eerste instantie werd door de technische dienst van Easy-M ( België ) het beeldscherm vervangen wat niet de vraag was
-2 weken later gaat de imac terug binnen en werd uiteindelijk de grafische kaart vervangen zoals ik eerst gevraagd had
-alles werd netjes onder garantie gedaan , zelfs de onnodige vervanging vh beeldscherm
-alles bolde terug perfect

-3j en 2mnd na deze herstelling begeeft de grafische kaart het opnieuw
-blijkbaar gaan die niet langer mee dan +- 3j ?
-de kaart is dus bij de eerste herstelling vervangen door een identieke niet verbeterde versie ?
-ondanks het gekende probleem heeft Apple er niets aangedaan om het minderwaardige onderdeel dat zij aankopen bij een externe leverancier te verbeteren !?
-ik kan mij niet voorstellen dat dit onderdeel om de 3j moet vervangen worden als je 10j of meer plezier wil hebben van een dure investering waarvan je toch mag uitgaan dat deze net iets beter is van kwaliteit dan de eerste de beste laptop van 499e .

-opnieuw de imac binnen gebracht bij de Easy-m store ( ondertss samengegaan met een andere Apple " premium " reseller Switch )
-na 2d een prijsofferte per mail voor een bijna tot een hartaanval leidende prijs van 904 euro aan reparatiekosten .
-de technische dienst raadde mij wel dadelijk aan om contact te leggen met Apple om toch mss nog een uitzondering te krijgen op de garantieperiode

-chatten met technische dienst Apple kost u " 29e " Mijnheer ... wij kunnen niets voor u doen
-naar een 0800 kunnen bellen met het antwoord dat ze niets voor mij konden/wilden doen
-toch ergens een e-mailadres gevonden waar ik Apple op kon bereiken met de raad om een " brief " te sturen naar de hoofdzetel in Amsterdam .... want niet telefonisch of per mail bereikbaar.... zij konden ook niets voor mij doen
-een week na het versturen van een " klassieke " aangetekende brief ondanks alle mogelijke technologie , een telefoontje van een vriendelijke dame via een Iers telefoonnummer .
-om het gesprek van 30min samen te vatten....
-een hele uiteenzetting van wetgeving ivm garantie en recyclage in verschillende landen om uiteindelijk te willen zeggen dat ze niets voor mij kunnen/willen doen omdat ze daar wettelijk niet meer toe verplicht zijn na de eerste vervanging vd grafische kaart .
-dat de technische dienst mij nog " 200e " extra wou vragen om mijn eigen defecte onderdeel uit mijn eigen zelf duur betaalde imac terug te krijgen , is blijkbaar volgens een wet op recyclage de normaalste zaak van de wereld
-op mijn vraag of deze vriendelijke dame het normaal vond dat de kaart het maar 3j uithoudt werd enigzins lachend geantwoord ... Mijnheer, bij de éne is dat 1j bij de andere 10j .... hangt af wat je allemaal doet op de imac .... dus het zal wel mijn fout zijn zekers
-blijkbaar is er ook een verschil tss apparatuur gekocht bij een reseller of bij Apple online !
-tss de lijntjes door kon ik verstaan dat als ik de imac online gekocht had ze mss wel een manier zouden vinden om buiten de lijntjes te kleuren .
-een snelle rekensom : aankoop imac 3300e , 10j gebruik dus 2x 900e herstelling = 5100e dure hardware als er niets anders defect gaat

Dat ze de reparatie niet gratis zouden uitvoeren kan ik begrijpen maar een tegemoetkoming omdat ze niets aan een gekend probleem gedaan hebben zou welkom geweest zijn naar klantenbinding/klantentevredenheid/goede naservice !
Wat mij vooral stoort is de starre en rechtlijnige houding van zowel Apple zelf als hun resellers ( Easy-m en Switch ) die buiten de wettelijke verplichtingen niets voor hun klanten wil doen .
Dat je in de winkel al een klein fortuin achtergelaten hebt aan apparatuur kan hun géne bal schelen ... betalen zal je , hoe meer hoe liever en kom niet staan janken met uw problemen . Door te dreigen met naar de pers en een advocaat te stappen heeft niet de minste invloed want wettelijk zijn ze met alles in orde .
Als ik er verschillende fora op nalees dan blijkt de naservice van Easy-M na het samengaan met Switch behoorlijk gezakt te zijn in kwaliteit .

Is dit de toekomst ? Dat electronica ( duur of niet ) , of het nu een computer , tv of iets anders is ..... niet meer langer meegaat dan 5-10j ?
En dan regeringen maar klagen over de afvalberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:22

R.G

wat zijn de veschijnselen van een defecte gpu?
Ik heb hier een 4850M 512mb

Wwat gebeurt er als je zonder hardeschijf in je mac, een bootable usb insert en die probeert te booten bij mij, krijg ik een apple logo te zien en daarop blijft hij freezen?

Is dit een gpu probleem?, ik krijg wel constant de chime sound met wit scherm en dan een apple logo.

Ik heb een bootable mac sierra iso raw gekopieerd/ burned naar een usb stick.
Deze in de imac gedaan alt option ingehouden hij ziet een bootable usb en boot ik dan freezed hij dus op het apple logo?

PS: ik heb dus geen internal harddisk,
is het mogelijk om een clone te maken van een andere mac en deze rechtstreeks op een sata hd te gooien en dan deze in mijn imac te stoppen zodat hij kan booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-05 22:58
R.G schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:08:

is het mogelijk om een clone te maken van een andere mac en deze rechtstreeks op een sata hd te gooien en dan deze in mijn imac te stoppen zodat hij kan booten?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 1031201 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:11:
Is dit de toekomst ? Dat electronica ( duur of niet ) , of het nu een computer , tv of iets anders is ..... niet meer langer meegaat dan 5-10j ?
En dan regeringen maar klagen over de afvalberg
Dit is helaas het nadeel van een AIO of customhardware zoals bij laptops. Niet alleen Apple doet dit natuurlijk. Ga je kijken naar een AIO van Asus of HP heb je ook echt een probleem wanneer er iets kapot gaat. Met een PC heb je hier geen last van. Ieder onderdeel is te vervangen en voor een redelijk bedrag. Helaas hebben alle AIO systemen hier last van en dat kan ook een reden zijn niet voor zoiets te gaan.
Pagina: 1