Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Repository voor wordpress (ubuntu 14.04)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of er een custom repository is die wordpress kan updaten buiten de versie die standaard via apt-get install wordpress geleverd word aangezien dit 3.8.5 is

De server zelf kan niet updaten en er draaien een aantal sites op deze server dus het zou fijn zijn om deze makkelijke naar 4.5+ te kunnen brengen

Ik heb al gezocht via google maar ik kon zo snel niks vinden

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://codex.wordpress.org/Updating_WordPress ?

Ik vind het wel tricky; waarom kan de server niet zelf updaten? Er zijn gewoon repo's tot 2019; nu mis je security & dependency updates van het OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel kwa updaten dat ik niet naar een nieuwere versie van ubuntu kan
de security updates worden gewoon geinstalleerd maar de wordpress versie in de standaard repo gaat maar toto 3.8.5

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, ik mis nog wat stappen in je verhaal maar wat gebeurt er aps je het volgende doen en de inhoud eens inspecteert alvorens te installeren?

code:
1
wget http://wordpress.org/latest.tar.gz

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En waarom wil je een CMS via de repo van je distro installeren? In dit geval wist je van te voren al dat er een oudere versie in zou zitten. WP kan zelf ook updates toepassen, als het maar genoeg rechten op het file system heeft hiervoor.

Dus, ehm, wat heb je zelf onderzocht om dit probleem aan te pakken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het na jullie sugesties opgelost door gewoon de nieuwste versie van wordpres te downloaden en de oude te overschijven
Ik had nog geprobeerd om een ppa toe te voegen maar deze leek geen support meer te hebben voor de versie van ubuntu die ik draai.

Bedankt voor de reacties.

De orginele reden waarom ik het zo wou doen is omdat ik dan zonder de folder rechten aan te passen tog automatieshe updates kon ontvangen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent je er ook van bewust dat als er toch een update van het package in je repo komt, je update dan volledig om zeep wordt geholpen? Dit is een van die dingen die je OF volledig via de repo werkt, OF volledig erbuiten en zelf updates uitvoert. Een 'frankenstein' oplossing wat je nu hebt gedaan gaat uiteindelijk je kop kosten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1