Schimmel op rubberen ring model BEKO 66146

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 986279

Topicstarter
Mijn vraag
In mijn wasmachine heb ik schimmel in de rubberen ring. Ik heb deze reeds gekuist en gespoeld op 90 graden met afwastabletten. De 3 kanaaltjes heb ik in liggen porren met een tandenstoker en het water kan weg, maar toch blijft er nog een lichte geur in de machine hangen. Als ik hiervoor de hele machine moet demonteren om de rubberen ring te vervangen, dat zie ik niet zitten, dus mijn vraag is:

1 of er kenners zijn die meer weten over dit specifiek toestel en/of de rubberen ring makkelijk te demonteren is?
2 vloeibaar wasmiddel af te raden en naar poeder overschakelen? nu zeg ik erbij dat ik de machine reeds 5 jaar heb en dit nog nooit heb gekuist, dus misschien heb je datzelfde probleem met poeder en behoort dit tot de taken van een wasmachine onderhouden?

Mvg Joris

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Voeg eens soda toe aan je 90 graden was, dat maakt schimmel beter schoon. Of koop een goede wasmachinereiniger en was daarmee eens op 90 graden. Verder: laat de deur altijd open staan na een wasbeurt, dat voorkomt schimmelvorming die anders gemakkelijk ontstaat wanneer de machien stilstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M0i
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05 18:59

M0i

Ik kreeg het advies van de reparateur / verkoper om soms een kookwas te doen met een half kopje bleekwater, omdat er in de nieuwe wasmiddelen geen chloor meer zit kan hierdoor de vetluis en consorten blijven leven.
Dit kan volgens deze mensen totaal geen schade aanrichten aan de machine.
Soda is bij veel nieuwe machines uit den boze omdat het aluminium aantast, waar de meeste machines tegenwoordig rijkelijk mee zijn uitgerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bedoel je met "rubberen ring" het manchet?

Hier wil wel eens water in blijven staan, daarom moet je de deur van de wasmachine ook open/op een kier laten staan wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer de machine wél wordt gebruikt lijkt het me verstandig om de deur dicht te doen.

Het manchet uit de wasmachine halen is best een flinke klus, zeker wanneer je niet geoefend bent om dit te doen.

[ Voor 17% gewijzigd door sypie op 01-01-2018 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0i
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-05 18:59

M0i

sypie schreef op maandag 1 januari 2018 @ 17:15:
Bedoel je met "rubberen ring" het manchet?

Hier wil wel eens water in blijven staan, daarom moet je de deur van de wasmachine ook open/op een kier laten staan wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer de machine wél wordt gebruikt lijkt het me verstandig om de deur dicht te doen.

Het manchet uit de wasmachine halen is best een flinke klus, zeker wanneer je niet geoefend bent om dit te doen.
Het manchet zelf verwijderen stelt weinig voor, alles erom heen wegslopen is meer werk.
Om het water probleem te voorkomen vegen wij hier na de was het rubber droog, het is een kwestie van gewenning meer niet.