Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Roboroads
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-08 17:03
Ik vroeg mij af - gezien de laatste topics hierover al weer even terug zijn - wat nu de laatste ervaringen zijn met de recente smart lock systemen voor bijv. een voordeur.

Ik heb sinds kort een huis gekocht en ben van plan hobbymatig wat domotica te installeren. Ik had al wat smart-locks voorbij zien komen (August, Danalock, Nuki) maar ik ben benieuwd naar de mogelijkheden en ervaringen van mede-tweakers.

Er zijn een aantal vragen die mij bezig houden:
- Werkt het op Europese deurcylinders?
- Kan ik mijn eigen sleutel blijven gebruiken wanneer mijn batterij van mijn telefoon het begeeft?
- Moet ik in mijn deur knutselen?
- Kan ik virtuele sleutels maken?
- Kan ik hem koppelen met Home Assistant?
- Kan ik hem bedienen buitenshuis?

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:05
Roboroads schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:13:
Er zijn een aantal vragen die mij bezig houden:
- Werkt het op Europese deurcylinders?
- Kan ik mijn eigen sleutel blijven gebruiken wanneer mijn batterij van mijn telefoon het begeeft?
- Moet ik in mijn deur knutselen?
- Kan ik virtuele sleutels maken?
- Kan ik hem koppelen met Home Assistant?
- Kan ik hem bedienen buitenshuis?
-Ja
-Ja
-Nee
-Ja
-Ja
-Ja

• Roboroads
B-lex schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:48:
[...]

-Ja
-Ja
-Nee
-Ja
-Ja
-Ja
Welke heb je het nu over?

• B-lex
Ja dat vroeg ik me nou ook af.

Of wil je dat ik dat voor je opzoek van alle sloten die er bestaan?
Dit soort vragen kan je zelf toch wel beantwoorden door even langs de websites van fabrikanten te gaan? :?
Op tweakers word volgensmij verwacht dat je in ieder geval zelf een beetje huiswerk doet.

Mijn excuses als ik dit mis heb.

• Roboroads
Ik heb huiswerk gedaan, ik ben zelf erg geinteresseerd in de Nuki. Maar, voor het geval ik iets belangrijks mis, vraag ik of er tweakers zijn met ervaringen met smartlocks.

• B-lex
Ik heb zelf goede ervaring met de Nuki. Daar is mijn eerste reactie op van toepassing. :)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Roboroads schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:41:
Ik heb huiswerk gedaan, ik ben zelf erg geinteresseerd in de Nuki. Maar, voor het geval ik iets belangrijks mis, vraag ik of er tweakers zijn met ervaringen met smartlocks.
Waarom stel je dan deze vragen? Als je je huiswerk hebt gedaan waren al die vragen namelijk al beantwoord door de fabrikant ;)

Er zijn namelijk ontzettend veel oplossingen, vrijwel allemaal werken naadloos samen met je huidige cilinder en sleutel. Ik zou echter vooral kijken naar de beveiliging en ondersteuning van dergelijke systemen, helemaal als ze via relatief onveilige protocollen werken. En neem contact op met je verzekering, keren ze wel uit als je geen braakschade hebt omdat je slot gehackt is?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1