Toon posts:

#NAAM? verdwijnt uit filter resultaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
In een bestand hebben, als gevolg van een fout, een aantal records de waarde #NAAM? gekregen. Als ik deze kolom filter op #NAAM? zie ik geen resultaten, Als ik deze kolom filter op minimaal 2 andere waarden dan zie ik #NAAM? wel. Zodra ik 1 van de 2 andere waarden weghaal uit het filter dan verdwijnt #NAAM? ook. Hoe kan dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Functieuitkomst #NAAM? omzetten naar tekst. En op alle mogelijke filter varianten naar alleen #NAAM? zoeken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:24

dragonhaertt

@_'.'

*knip* overbodig; gebruik dan een topicreport

Je kan niet filteren op #NAAM? omdat het een foutmelding is, geen waarde.

[ Voor 43% gewijzigd door Lustucru op 24-10-2017 01:27 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
#NAAM duidt er op dat ergens een syntaxis-fout in een formule zit. Die moet je opsporen, en verbeteren.
Door op de cel met #NAAM te staan, en op F2 te drukken, zie je de formule en alle cellen/bereiken die in de formule worden gebruikt.

Laat je niet verleiden door ALS.FOUT te gebruiken om de fouten te "verdoezelen".. dat is valsspelen :Y , en daarnaast heb je dan nog steeds fouten in je bestand zitten. Een fout die je niet ziet, is gevaarlijker dan een fout die je wel ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als je de lijst wilt filteren (om zo bv snel alle regels te vinden waar de fout optreedt) kun je gebruik maken van geavanceerd filter.

* Voeg boven je tabel (minimaal) drie lege regels in
* Tik in cel A2 de formule '=isfout([eerstel cel van de kolom waarin de fout kan optreden) bv '=isfout(c5)'
* Klik in het lint gegevens, geavanceerd filter
* vul gegevensbereik in
* criteriumbereik is in dit geval A1:A2
* klik op OK

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:55
Dit soort gedrag krijg ik altijd als ik verwijs naar een andere cel in je filter op een andere rij. Door je filter aan te zetten gaat de verwijzing anders en krijg je andere foutmeldingen.

Post eens even je formule van een foute cel tussen code tags