Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

• Spinvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-03 10:52
Medetweakers,

Ik loop tegen hardnekkige problemen aan in mijn netwerk. Deze problemen hebben te maken met de netwerkprinter en een B&W Zeppelin Air (draadloze muziekbox). Beide apparaten verschijnen en verdwijnen in het netwerk zonder dat ik daar controle over heb of ook maar enigszins controle over heb. Ik kan dus soms wel printen en muziek spelen, maar soms ook niet. Het kan voorkomen dat beide apparaten tegelijkertijd niet te gebruiken zijn, maar het kan ook voorkomen dat de printer wel te gebruiken is, maar de B&W Zeppelin Air niet of andersom.

Met dit topic hoop ik een oplossing te vinden voor de inconsequente gedrag (ik wil een stabiel netwerk in termen van snelheid en bereikbaarheid en dat geldt ook voor de randapparatuur) van deze apparaten en hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen. Online heb ik gezocht naar een oplossing, maar kan niets concreets vinden wat hetzelfde probleem beschrijft/oplost (of ik moet de verkeerde zoektermen gebruiken).

Mijn netwerk ziet er als volgt uit:

Begane grond/meterkast
- Internet van Caiway 100Mbit up/down (glasvezel)
- Het glasvezel signaal gaat naar een Caiway modem
- Vanaf het Caiway modem gaat er een kabel naar een Cisco wifi router
- Vanaf de Cisco wifi router gaan er een tweetal kabels naar 1) Apple Time Capsule

Eerste verdieping
- Apple Airport Express (hangt draadloos in het netwerk)

Tweede verdieping
- 2) naar een Wireless Router Archer C1200
- Aan de Archer is via een kabel de printer aangesloten (Sharp MX-2610), welke wel kan scannen en mailen, maar dus niet printen 8)7
- Draadloos in het netwerk hangen hier de B&W Zeppelin Air aan, 4 iMacs, MacBook Air, MacBook Pro, iPad en wat iPhones.

Internet is er altijd wel, alleen mis ik met grote regelmaat de printer en de Zeppelin en buiten dat dat bijzonder vervelend is, snap ik niet waarom en hoe dat kan/komt.

Nou heb ik al meermaals het netwerk helemaal uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld (alle routers+modem uit- en inschakelen), dat lijkt dan even goed te gaan, maar op onverklaarbare wijze vind ik vandaag bijvoorbeeld de printer en Zeppelin niet meer in mijn netwerk (lees: ik kan niet printen en geen muziek streamen).

Heeft iemand een zinnige oplossing of tips die de bereikbaarheid van de printer en de Zeppelin kunnen verzekeren? Heeft het met instellingen te maken? Ik ben door mijn oplossingsvermogen heen, het zou fantastisch zijn als iemand van jullie mij hiermee kan helpen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:23

lier

MikroTik nerd

Heb je de Archer C1200 als router ingesteld? Lijkt erop dat je twee netwerken hebt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Spinvis
Ja die is als wireless router ingesteld, ik heb dat signaal op deze verdieping nodig. Hoe kan ik controleren of ik daadwerkelijk twee netwerken heb, ik vind maar één en dezelfde SSID.

• CappieL
  • Laatst online: 16:05
als je werkelijk 2 routers hebt ingesteld, praat je over twee netwerken. De kans dat deze samenwerken is klein.
Je zou die Archer als Access Point moeten instellen.

• Spinvis
Dammit. Net een scan gedaan en inderdaad er zijn twee netwerken met dezelfde naam. Ik ben dus met zekerheid met het netwerk verbonden waar de Zeppelin en de printer niet in zitten.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Spinvis
Heel nuttig, bedankt voor de hulp/tips/eyeopeners!
Pagina: 1