Omdat onze oude Peugeot binnenkort vervangen gaat worden zijn we aan het kijken naar iets anders.
Op dit moment zijn de maten, snelheid, vermogen, uiterlijk prima.
Echter omdat hij alleen soms op vakantie (met aanhanger bergop) net even wat vermogen tekort komt heb ik altijd gezegd, een auto met minimaal dit vermogen maar het liefst iets groter.
Het tekort aan vermogen is er alleen op lokale wegen bergopwaarts.
Nu kom ik een "gelijkwaardige" auto qua vermogen tegen echter ik kan nergens vinden of deze juist in de enige situatie waar ik vermogen tekort kom gelijkwaardig is.
De verkoper zegt (uiteraard) dat bij bergop rijden juist de turbo in vergelijking met een gelijkwaardige "normale" motor ervoor zorgt dat je veel meer beschikbaar vermogen op dat punt hebt.
Klopt het dat een turbo op die momenten een pré is of is een turbo juist een nadeel op dit punt?
Peugeot 306 1.6
Aanhanger is er één met een totaalgewicht van ongeveer 800Kg.
Op dit moment zijn de maten, snelheid, vermogen, uiterlijk prima.
Echter omdat hij alleen soms op vakantie (met aanhanger bergop) net even wat vermogen tekort komt heb ik altijd gezegd, een auto met minimaal dit vermogen maar het liefst iets groter.
Het tekort aan vermogen is er alleen op lokale wegen bergopwaarts.
Nu kom ik een "gelijkwaardige" auto qua vermogen tegen echter ik kan nergens vinden of deze juist in de enige situatie waar ik vermogen tekort kom gelijkwaardig is.
De verkoper zegt (uiteraard) dat bij bergop rijden juist de turbo in vergelijking met een gelijkwaardige "normale" motor ervoor zorgt dat je veel meer beschikbaar vermogen op dat punt hebt.
Klopt het dat een turbo op die momenten een pré is of is een turbo juist een nadeel op dit punt?
Peugeot 306 1.6
- 1587cc
- 65kW (89pk)
- 1095kg
- 898cc
- 66kW (90pk)
- 1071kg
Aanhanger is er één met een totaalgewicht van ongeveer 800Kg.
[ Voor 14% gewijzigd door W.Wonderland op 25-10-2017 13:20 . Reden: Verduidelijking "Bergen" ]