Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

Pagina: 1
Acties:

• LuckyLuke3000
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 30-11-2023
Hoi,

Ik heb mijn laptop verkocht en hiervoor in de plaats een vaste pc gekocht. Nadat ik deze in elkaar gezet had en windows (10) erop had geïnstalleerd, stop ik de internetkabel achter in de pc, maar ik heb geen internet. Deze kabel werkte op mijn laptop wel gewoon. Ik krijg als foutmelding: ethernet heeft geen geldige IP-configuratie.

Hoe kan ik weer op internet? Iemand?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat heb je zelf onderzocht?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:40
Check even onder apparaatbeheer of alle drivers zijn geinstalleerd..

• LuckyLuke3000
Ik heb iets gelezen over IP veranderen, maar het is me niet duidelijk hoe en of dit nodig is (met cmd ipconfig) . Heb er eigenlijk niet zo veel verstand van.

• LuckyLuke3000
Bramassendorp, ik tik dus apparaatbeheer in, dan krijg ik een lijstje met vanalles, maar hoe zie ik of de drivers geïnstalleerd zijn?

• bramassendorp
LuckyLuke3000 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:46:
Bramassendorp, ik tik dus apparaatbeheer in, dan krijg ik een lijstje met vanalles, maar hoe zie ik of de drivers geïnstalleerd zijn?
Zijn er (ik dacht) gele rondjes met een uitroepteken aanwezig? (in dit geval bij de netwerk adapters of onbekende apparaten)

• LuckyLuke3000
Ik zie wel uitroeptekentjes bij 'andere apparaten'. Een lijstje met 6 dingen: 2x onbekend apparaat, 2x pci-apparaat, 1x pci-controller voor ontsleutelen/versleutelen en 1x sm-buscontroller.

• bramassendorp
LuckyLuke3000 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:53:
Ik zie wel uitroeptekentjes bij 'andere apparaten'. Een lijstje met 6 dingen: 2x onbekend apparaat, 2x pci-apparaat, 1x pci-controller voor ontsleutelen/versleutelen en 1x sm-buscontroller.
Dan adviseer ik je eerst om alle drivers te installeren van je moederbord e.d. Je hebt er ongetwijfeld cd's bij gekregen.

• LuckyLuke3000
Ah oke. Ik heb er voor gekozen om geen cd speler erbij te nemen omdat ik die eigenlijk nooit gebruik. Kan dus geen cd van mijn moederbord erin stoppen, haha.. Is er nog iets anders mogelijk?

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-11 10:45
Drivers via de site van de fabrikant downloaden op een andere pc, en via usb stick overzetten? ;)

Specs!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:11
Via je laptop of een andere PC de bestanden kopieren naar USB stick?

Als je zo weinig zelfredzaam vermogen hebt, is het beter om geen pc zelf te installeren.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
(jarig!)
bregweb schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:

Als je zo weinig zelfredzaam vermogen hebt, is het beter om geen pc zelf te installeren.
Iedereen moet ergens beginnen ;) maar, de topic start is erg summier.

Als ik je wenslijst zie, heb je mogelijk dit moederbord?
pricewatch: ASRock A320M-DGS

Dan is dit de link naar de onboard netwerk kaart. Download die met het apparaat waar je nu online mee bent en zet die op je pc. Uitpakken en de installatie starten die in de zip zit.
ftp://europe.asrock.com/D...N/Realtek_LAN(v10012).zip

overzicht met alle drivers
http://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-DGS/#osW1064
Als je eenmaal internet hebt op je pc. Download dan de "AMD all" file van 1GB en ga daarin via device manager zoeken naar drivers voor de resterende apparaten die er staan met een uitroepteken.

Zet de volgende keer gelijk even een lijstje met details in je topic. Het is voor ons nu gissen naar wat je al gedaan hebt en waar je überhaupt mee werkt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Steefph op 23-10-2017 16:08 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• LuckyLuke3000
GoldenBatt schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:
Drivers via de site van de fabrikant downloaden op een andere pc, en via usb stick overzetten? ;)
Oke, bedankt, wist niet dat deze gewoon online staan. Dacht alleen via de cd die meegeleverd was bij het moederbord.
bregweb schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:58:

Excuses, het is de eerste keer dat ik zoiets doe, en ik moet zeggen dat alles tot nog toe goed verlopen is. Dit is het eerste echte struikelblok en heb er eerlijk gezegd gewoon geen verstand van. Bovendien dacht ik dat ik die alleen via de cd kon installeren, wat dus niet het geval blijkt te zijn.
Steefph schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:05:
[...]

Iedereen moet ergens beginnen ;) maar, de topic start is erg summier.

Als ik je wenslijst zie, heb je mogelijk dit moederbord?
pricewatch: ASRock A320M-DGS

Dan is dit de link naar de onboard netwerk kaart. Download die met het apparaat waar je nu online mee bent en zet die op je pc. Uitpakken en de installatie starten die in de zip zit.
ftp://europe.asrock.com/D...N/Realtek_LAN(v10012).zip

overzicht met alle drivers
http://www.asrock.com/MB/AMD/A320M-DGS/#osW1064
Als je eenmaal internet hebt op je pc. Download dan de "AMD all" file van 1GB en ga daarin via device manager zoeken naar drivers voor de resterende apparaten die er staan met een uitroepteken.

Zet de volgende keer gelijk even een lijstje met details in je topic. Het is voor ons nu gissen naar wat je al gedaan hebt en waar je überhaupt mee werkt ;)
Bedankt, hier kan ik wat mee. Heb inderdaad dat moederbord en de rest van de samenstelling ook. Sorry, wist niet of het van nut was om er bij te zetten, bedankt voor de tip!

Edit: bedankt, het is opgelost. 8)7
Pagina: 1