Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexdeWaal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik zoek Upgrade kit om te gamen
Van mijn huidige systeem houd ik alleen de case, ssd, hdd, voeding

Mijn budget is €800
Het is geen probleem om onderdelen uit het buitenland te bestellen. Videokaarten op newegg zijn bijvoorbeeld een stuk goedkoper

Ik heb altijd gezegd dat ik geen AMD meer wil, toch met ryzen houd ik de optie open
Het lastige vind ik op het moment de 8th gen van Intel. Het lijkt alsof de i5 8600k de ryzen 1600x overbodig maakt. Ook vraag ik me af of een 7600k niet nog steeds een betere keus zou zijn als een ryzen 5 1600x.

Het niet kunnen leveren van de 8600k is wel een ding. Hoelang duurt dat nog, ik wil niet nog een half jaar wachten voordat ik een upgrade heb.

Graphics kom ik al snel op de GTX 1060 uit. Welke uitvoering is variabel. Maar misschien dat een goedkopere processor met bijvoorbeeld een GTX 1070 een beter gebalanceerd systeem geeft. Of misschien de rx580 toch beter zou zijn.

Het voordeel van een ryzen lijkt me bijvoorbeeld ook dat een MB weer wat goedkoper ligt maar ze zijn minder ver over te clocken en hebben meer baat bij sneller geheugen.

Gaming is the name of the game
Ik speel veel CS:GO en paladins maar dit is deels uit frustratie.
Ik vind het leuk om PUBG en RUST te spelen maar niet op pixel niveau met 25 fps vandaar dat ik dit nu links laat liggen. Een nieuw systeem moet daar dus ook een vloeiende prestatie leveren.

Toekomst
Dan is er ook nog het toekomst verhaal. Ga je baat hebben bij een lagere clockspeed GPU met meer geheugen wat op directx12 beter lijkt te preformen.

Kies je voor meer threads en cores omdat het beter geoptimaliseerd gaat worden voor multi-gpu of blijft single core performance een ding.

Conclusie
Veel pc builders stellen redelijk dezelfde vragen, toch met alle video's en info op het internet kom ik er nog niet aan uit. De grootste oorzaak ligt hem waarschijnlijk in de 8th gen intel i5 8600k. Waar doe ik op dit moment slim aan. Allemaal bij voorbaat dank voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacolc
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 03-03 17:58
Heb je nu een pc nodig, zou ik voor een ryzen 1600x gaan met 1070.
Heb je niet per se nu een pc nodig, zou ik voor een i5 8600k met 1070 gaan.

De prijs/performance van een 1070 is beter dan die van een 1060

Heb in het cooffeelake topic gelezen dat de 8th gen bij azerty wordt geleverd ca 8 dagen na besteldatum

[ Voor 20% gewijzigd door jacolc op 23-10-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexdeWaal
Dank voor de reactie @jacolc.

De prijs van de 8600k ligt wel hoger als een ryzen 5 1600x.
Ook moet je een 370 chipset hebben en dat scheelt ook zeker 50 euro.

Met de 8600k ben je dan 100 euro duurder uit.
Maar de 1060 6gb zou dit goed kunnen maken aangezien die ongeveer 100 euro goedkoper is.

Wat is dan beter 1060 + 8600k of 1070 + ryzen 5 1600+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03-2024
Je kan ook goedkoper uitgaan met een I5 8400, als je bijvoorbeeld niet wil overclocken. Ook zou ik even goed kijken naar ram snelheden want dit heeft of Ryzen en Coffee Lake veel performance invloed. Voor de videokaart zou ik voor een 1070 gaan. Met een 1070 heb je in PUBG op hoge settings 60+ fps en zal dus lekker smooth lopen. Het systeem zal ook niet bottlenecken. Tevens weet ik niet welke case je hebt, maar als ik jou was zou ik voor het MOBO de Z370M Pro4 (micro atx) gaan. Ziet er goed uit een heeft goed gekoelde VRM chips, zodat je een minder dure aftermarket cooler hoeft aan te schaffen.

Edit : De prijzen van de videokaarten op dit moment zijn erg hoog door O.A de miners, dus of je moet nog even wachten tot de prijzen dalen, want dat is nu langzamerhand aan het beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Leanderrr op 24-10-2017 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaut
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-05 15:27
LexdeWaal schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:14:

Het is geen probleem om onderdelen uit het buitenland te bestellen. Videokaarten op newegg zijn bijvoorbeeld een stuk goedkoper
Volgensmij worden die uit de VS geleverd, en in de prijs exclusief belastingen en import.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexdeWaal
Slaut schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Volgensmij worden die uit de VS geleverd, en in de prijs exclusief belastingen en import.
Thx, ik wist inderdaad dat het zonder shipping was. Had nog niet in de gaten dat ook de taxes er nog niet bij inbegrepen zaten. Dat verklaard een hoop van het prijsverschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leanderrr
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-03-2024
Slaut schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 12:15:
[...]

Er zal voor zulke onderdelen ongeveer 100 euro aan importkosten overheen komen dus maakt dat niet veel uit.
Pagina: 1