Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheWickedD
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 27-02 23:52
Ik wil graag een zo stil mogelijke build maken met een X299 systeem+flink graphics card, en het moet een desktop (lage) case zijn. Ik heb een hoofdvraag over hoe dit aan te pakken met een desktop case, en nog een tweede vraag over CPU koeling:
  • Desktop cases zie ik niet zo veel. Kan ik een case zoals de be quiet! Dark Base 900 op z'n kant leggen? Zou ik daar dan rubber voetjes onder moeten plakken zodat niet teveel trillingen aan de tafel worden doorgegeven?
  • De hele voorkant van de case zal ik niet gebruiken (geen CDrom speler, alleen een M.2 schijf erin),
    misschien zijn er simpelere cases dat de be quiet die ik selecteer hier? Maximale stilte is belangrijk, grootte van case en kosten niet zo.
  • Ik ben aan het nadenken over de koeling van de X299. Overklokken ben ik niet van plan, stilte is het belangrijkst (hoewel throttlen ook bij langdurig vol aan het werk niet voor moet komen). Een AIO koeler is, voor zover ik uit reviews begrijp, niet stiller dan een goede luchtkoeler. Ook moeten de systemen lang meegaan, en ik heb geen zin om over een paar jaar met een opgedroogte AIO te zitten. Klopt dit allebei (lucht koeler kan stiller zijn, en opdrogen AIO is een niet ongekend probleem?
Andere info:
Systeem zal een X299 (waarschijnlijk de 10-core) hebben.
Systeem zal een GTX 1080ti hebben
Systeem zal vrij in de open lucht staan (behalve tafel eronder, niet op de grond) in goed geventileerde kamer
Ik heb liever geen window in de case

Ik hoor graag ook ervaringen, en sta geheel open voor andere aanpakken (als het niet te custom wordt, moet meerdere van deze doosjes laten bouwen).

TheWickedD wijzigde deze reactie 23-10-2017 14:00 (9%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Liggende kasten" ;)

Er zitten er vast een paar bij die qua diepte in ieder geval de lengte van de gekozen 1080Ti kunnen huisvesten. Hoogte voor PCI-E is het issue verder vaak niet; wel de hoogte van de CPU-cooler. Hou hier rekening mee als je op lucht wil gaan koelen.

Xbox Live: OctagonQontrol

• Leanderrr
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13-10-2019
Moet het ook per se die cpu cooler zijn? Of kan het ook een andere cooler zijn. Maakt het uit welke form factor moederbord je wilt hebben of niet?

• TheWickedD
Bedankt voor de reacties! Inderdaad een goed idee om bij de HTPC kasten te kijken. Ik denk dat er een normaal ATX moederbord in moet en 1 of 2 grafische kaarten (er is kans dat we over jaar een nieuwe erin zetten, de andere houden we dan gewoon voor extra compute power). Ook moet er een flinke netwerkkaart in. En om de volle 8 geheugenbanken beschikbaar te hebben is ook fijn, voor mogelijke toekomstige uitbreidingen.

De Silverstone Grandia GD07 tot en met GD10 lijken wel geschikt. Er is genoeg ruimte voor ongeveer de helft van de 1080ti kaarten op de markt. Wel zou ik over een andere koeler moeten nadenken inderdaad. Goed om achter de hand te hebben!

Maargoed, de constraints voor deze computers is niet grootte, we hebben ruimte genoeg. Het is goede koeling met zo min mogelijk geluidsproductie, en dit mag best wat kosten. We hebben straks zestien van deze dozen in een ruimte en het moet mogelijk zijn om gewoon les te geven in die ruimte als alles aan staat. Hoorbaar kan, luid zeker niet. Vandaar dat ik naar de be quiet producten kijk, goede performance/koeling maar ook ongeveer het stilste wat je kunt krijgen.

Ik heb dus ook zeker interesse in mijn originele vraag, ik zou die optie graag ook duidelijk hebben. Als je een fulltower op z'n kant legt, hoe zou je dat aanpakken om het stil te houden? Rubbere pootjes eronder? Enig idee wat voor pootjes precies?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:38
quote:
TheWickedD schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 21:13:
Ik heb dus ook zeker interesse in mijn originele vraag, ik zou die optie graag ook duidelijk hebben. Als je een fulltower op z'n kant legt, hoe zou je dat aanpakken om het stil te houden? Rubbere pootjes eronder? Enig idee wat voor pootjes precies?
Pootjes kun je in een meubelzaak halen, zolang het maar je vloer/tafel niet beschadigt en de kast wat dempt. Een dikker rubber pootje zal wat beter dempen dan zo'n vinyl sticker die je onder stoelen kleeft. Startech heeft ook wat zelfklevende rubberen pootjes die je zou kunnen gebruiken (https://www.startech.com/...zingen-4-stuks~RUBBERFEET). Normaal gezien is het de bedoeling dat bewegende componenten in de behuizing zelf al gedempt opgesteld staan dus heel veel demping naar de grond toe is er dus niet nodig.

Ik zou wel die Dark Base 900 niet gebruiken. Die is heel duur en de poten zijn niet verwijderbaar, dat gaat er wat raar uit zien op zijn kant. Ik dacht dan eerder aan een pricewatch: Fractal Design Define C, maar vind niet zo goed of die pootjes makkelijk verwijderbaar zijn of niet, ze zien er zo wel uit maar volgens https://linustechtips.com...esign-define-c-removable/ gaat het niet. Uit eigen ervaring weet ik dat bij Lian Li behuizingen de voeten meestal verwijderbaar zijn, maar die zijn ook best duur en als je een zwarte neemt is de onderkant vaak niet mee geanodiseerd (dus metaalkleur, mijn PC-Q25B is aan de buitenkant wel volledig zwart maar is mITX dus niet van toepassing). En wat eigenlijk dan nog bij heel veel tower cases geldt, voor de opening van de voeding zit aan de buitenkant vaak een stoffilter. Zet je zo'n behuizing op zijn kant, wordt die stoffilter dus heel zichtbaar.

Die Grandia's gaan het mooist zijn, maar beperken de CPU koeler wel, en grote top flow koelers vind je niet zoveel. Deze pricewatch: be quiet! Shadow Rock TF 2 zou passen en heeft het jusite bracket voor socket 2066, of de pricewatch: Noctua NH-C14S (met de fan onder de heatsink gemonteerd ipv er boven is die een stuk lager). Voordeel van een gewone tower op zijn kant is wel dat de meeste CPU koelers passen, de grote tower koelers koelen toch iets meer dan zo'n top flow koelers. De TDP gids van Noctua geeft aan dat die NH-C14S wel tot 140W zou moeten werken, maar met een laag overklokpotentieel. En als er weinig marge is, zal de fan ook wel niet zo stil draaien. Het is ook bekend dat de i9-7900X al tot een stuk meer dan 140W kan gaan, zonder te overklokken.

Het is mij alleen niet zo duidelijk waarom je nu eigenlijk een platte case nodig hebt als die op een tafel komt. Wil je het scherm er op zetten? Een desktoptower op zijn kant is nog behoorlijk hoog (toch zeker 200mm), ik zou daar geen te hoog scherm meer op zetten. Ik heb aan mijn bureau een verhoging van 150mm waar het scherm op staat en voor een scherm tot 24" is dat doenbaar, maar ik heb er ook een 32" op gehad en dat voelde ik in mijn hals na een tijd.

• iceheart
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 05:49
quote:
MacPoedel schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 14:07:Het is mij alleen niet zo duidelijk waarom je nu eigenlijk een platte case nodig hebt als die op een tafel komt. Wil je het scherm er op zetten? Een desktoptower op zijn kant is nog behoorlijk hoog (toch zeker 200mm), ik zou daar geen te hoog scherm meer op zetten. Ik heb aan mijn bureau een verhoging van 150mm waar het scherm op staat en voor een scherm tot 24" is dat doenbaar, maar ik heb er ook een 32" op gehad en dat voelde ik in mijn hals na een tijd.
Dat is natuurlijk nogal persoonsgebonden. ik heb m'n 27" schermen op een plank 35cm boven m'n toch niet uitzonderlijk lage bureau staan (thuis), en kijk dan als ik rechtop zit toch echt recht tegen de middellijn van m'n schermen aan. Da's voor mij een behoorlijk prettige werkhouding.
...Hangt er uiteraard wel een beetje van af hoe lang je zelf bent, maar dat weten we van TS niet.

Hoe dan ook, pricewatch: Silverstone Grandia GD09 en een wat lagere koeler lijken mij de oplossing. Gaat er hoe dan ook netter uit zien dan een tower op z'n kant en het is voor zover ik kan zien heel geen verkeerde case.

• mitsumark
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:49
In principe zou je ongeveer tegen de bovenkant van het scherm moeten kijken, volgens de bekende ergonomische regels staat je scherm dus te hoog.

En de tower naast het scherm past niet? Zo hebben wij het ook in het trainingslokaal.

• TheWickedD
Bedankt voor al het meedenken en de links! Zo'n Fractal Design C ziet er ook prima uit, en scheelt veel geld inderdaad.
De case moet inderdaad niet teveel zicht op de rest van het lokaal wegnemen, en een tower op de tafel is was meer dan we willen. op z'n kant gaat het prima. Esthetiek van voetjes aan de onderkant die er niet afkunnen maakt niet uit voor ons.

Zo komt ie goed :)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True