Ik wil graag een zo stil mogelijke build maken met een X299 systeem+flink graphics card, en het moet een desktop (lage) case zijn. Ik heb een hoofdvraag over hoe dit aan te pakken met een desktop case, en nog een tweede vraag over CPU koeling:
Systeem zal een X299 (waarschijnlijk de 10-core) hebben.
Systeem zal een GTX 1080ti hebben
Systeem zal vrij in de open lucht staan (behalve tafel eronder, niet op de grond) in goed geventileerde kamer
Ik heb liever geen window in de case
Ik hoor graag ook ervaringen, en sta geheel open voor andere aanpakken (als het niet te custom wordt, moet meerdere van deze doosjes laten bouwen).
- Desktop cases zie ik niet zo veel. Kan ik een case zoals de be quiet! Dark Base 900 op z'n kant leggen? Zou ik daar dan rubber voetjes onder moeten plakken zodat niet teveel trillingen aan de tafel worden doorgegeven?
- De hele voorkant van de case zal ik niet gebruiken (geen CDrom speler, alleen een M.2 schijf erin),
misschien zijn er simpelere cases dat de be quiet die ik selecteer hier? Maximale stilte is belangrijk, grootte van case en kosten niet zo. - Ik ben aan het nadenken over de koeling van de X299. Overklokken ben ik niet van plan, stilte is het belangrijkst (hoewel throttlen ook bij langdurig vol aan het werk niet voor moet komen). Een AIO koeler is, voor zover ik uit reviews begrijp, niet stiller dan een goede luchtkoeler. Ook moeten de systemen lang meegaan, en ik heb geen zin om over een paar jaar met een opgedroogte AIO te zitten. Klopt dit allebei (lucht koeler kan stiller zijn, en opdrogen AIO is een niet ongekend probleem?
Systeem zal een X299 (waarschijnlijk de 10-core) hebben.
Systeem zal een GTX 1080ti hebben
Systeem zal vrij in de open lucht staan (behalve tafel eronder, niet op de grond) in goed geventileerde kamer
Ik heb liever geen window in de case
Ik hoor graag ook ervaringen, en sta geheel open voor andere aanpakken (als het niet te custom wordt, moet meerdere van deze doosjes laten bouwen).
[ Voor 9% gewijzigd door TheWickedD op 23-10-2017 14:00 ]