Foto’s kwijt, pijn in mij hart

Pagina: 1
Acties:
  • 1.703 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vorig weekend ben ik er achter gekomen dat ik een half jaar aan fotografie uit 2013 kwijt ben.

In dat jaar dacht ik er juist goed aan te doen mijn backup-flow (3 externe hdd’s) uitebreiden met een NAS met mirrorbackup.

De reden dat ik er nu pas achter ben gekomen is omdat er wel andere delen in 2013 aanwezig zijn.

Kennelijk maakte ik zoveel foto’s dat ik waarschijnlijk geen tijd had om de “card dumps” goed te sorteren en weg te schrijven op alle schijven!!

Of ik kijk gewoon niet goed en het staat nog ergens waar ik niet goed heb gekeken, maar tot nu toe heb ik echt alle hoeken en gaten van mijn hdd’s nagekeken.

Ik kan het niet geloven, het doet me echt zoveel pijn. Al die urbex/hoogte plekken waar ik ben geweest, het komt langzaam allemaal terug bij me wat niet meer is :'(

Niks staat namelijk online en ik wilde juist nu alles met een frisse blik uitzoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-10-2017 13:48 ]

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 15:44
Ik ken het gevoel, zelf tijdens een backup sessie zowel de host als target overleden... daar ga je dan.

Maar nofi, als je er nu pas achter komt dat je foto's uit 2013 weg zijn dan bekijk je ze dus niet echt vaak lijkt me?

Of gewoon geen tijd gehad om ze uit te zoeken tot nu toe? En idd wat hieronder ook geopperd wordt, filter eens op datum.

[ Voor 21% gewijzigd door Wannial op 23-10-2017 13:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Kun je niet op datum zoeken? Dat ie dan alle files laat zien met een specifieke datum

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recuva?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Recover heb ik idd ook al aangedacht. Het probleem alleen is dat er inmiddels al 4 jaar aan extra schrijfactie’s zijn bij gekomen.

Ik verwacht geen wonderen meer. Toch heb ik de hoop nog niet opgegeven.
Rainesh schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:48:
Kun je niet op datum zoeken? Dat ie dan alle files laat zien met een specifieke datum
Met Windows geprobeerd maar zelfs als ik sorteer op datum staan er soms nog steeds data door elkaar heen.

Mac lijkt er beter mee om te gaan alleen duurt het eeuwen voordat spotlight alles heeft geindexeert.

Op mijn schijf staan iets van 15000 raw bestanden.

[ Voor 70% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-10-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:55:
[...]

Recover heb ik idd ook al aangedacht. Het probleem alleen is dat er inmiddels al 4 jaar aan extra schrijfactie’s zijn bij gekomen.

Ik verwacht geen wonderen meer. Toch heb ik de hoop nog niet opgegeven.

[...]

Met Windows geprobeerd maar zelfs als ik sorteer op datum staan er soms nog steeds data door elkaar heen.

Mac lijkt er beter mee om te gaan alleen duurt het eeuwen voordat spotlight alles heeft geindexeert.

Op mijn schijf staan iets van 15000 raw bestanden.
Wat voor nas heb je? Anders gebruik je de ingebouwde filemanager ervan en daarmee zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:25

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Oh. Das klote! Dit zijn van die dingen die je hoopt de je nooit zullen overkomen.

Heb mijn workflow ingericht om dit risico zoveel mogelijk te beperken.

1. Foto's importeren in Lightroom (met default directory structuur op datum)
2. Foto's uitzoeken
3. Foto's (en LR catalog) van PC syncen naar NAS
4. NAS syncen naar Cloud storage
5. Check cloud storage of foto's er goed op staan
6. Dan pas foto's verwijderen van SD / camera.

Zo weet ik altijd waar mijn foto's staan en ze staan op drie plekken (waarvan 1 extern). En ik doe sowieso zo min mogelijk handmatig.

Om je pijn iets te verzachten: de professionele fotograaf die ons huwelijk geschoten had, had het ook voor elkaar gekregen om al onze foto's kwijt te raken (en alles van nog enkele klanten)! Dat was ook flink klote.... maar 1 scheiding later maakt dat ook niet meer uit....

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Rainesh schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:16:
[...]

Wat voor nas heb je? Anders gebruik je de ingebouwde filemanager ervan en daarmee zoeken.
Synology, ik lees ook veel over een zogenaamde bug die bij grote file verplaatsingen zomaar bestanden verwijderd...
Filestation has been less reliable in some situations with mass move or rename, but a specific determination of those situations never seem to have been found.

[ Voor 21% gewijzigd door Zakkenwasser op 23-10-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

Synology, ik lees ook veel over een zogenaamde bug die bij grote file verplaatsingen zomaar bestanden verwijderd...
Gebruik Filestation. Ik gebruik het ook vaak en zoekfunctie daarvan is veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik zat vroeger op een zaans foto website waar ik geloof ik welde meeste foto’s op uploadde..

Laatst nog een van de beheerders aangesproken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MGXhy9KuKrSjlz98GKEA4cPp/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:43

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik snap niet zo goed wat er nou gebeurd is? Zijn die foto's zowel op je normale locatie als op de backup verdwenen? Hoe dan?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Compizfox schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:49:
Ik snap niet zo goed wat er nou gebeurd is? Zijn die foto's zowel op je normale locatie als op de backup verdwenen? Hoe dan?
Ik snap het zelf ook niet eens meer. Handig dat het 4 jaar later is dat ik er pas achter kom.

Dacht strikt te zijn met het maken van backups maar kennelijk toch ergens een stap overgeslagen. |:(
Als ik er nou tijdig achter was gekomen had ik de juiste maatregelen kunnen toepassen. Maar na 4 jaar is het gewoon heel jammer.

Gisteren nog een HDD gevonden in de boxruimte maar daar stond ook niks meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heel erg sneu voor je, maar dit topic is verder zonder nut gezien er geen vraag of discussie is verder. Zodoende gaat dit topic dicht.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.