U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik adviseer om het ronde doosje te verwijderen en de blauwe kabel verder uit te hakken tot je de kabellas tegenkomt. Dan kun je vervolgens zien welke aderparen in de binnenkomende kabel er voor jouw woning zijn gebruikt en beslissen of je deze kabel wel of niet afknipt, inkort, of netjes aflast in een extra lasdoosje.
De binnenkomende kabel lijkt overigens alleen ingefreesd in zijn mantel, dus de kans bestaat dat er geen actieve aders zijn doorgefreesd. Ik weet verder niet of er nog (boven) buren op deze kabel zitten, maar anders had je mogelijk wel een reactie gehoord dat iemand zonder telefoon/internet zit.
Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
(Not judging BTW; dit zou mij ook gebeuren!
Meh!
En inderdaad in de binnenkabel zit alleen rood/blauw en wit/oranje. Wat kan ik nu het beste hierop aansluiten?
[ Voor 57% gewijzigd door Cobb op 23-10-2017 14:14 ]
Wat was uberhaubt je doel? Zo maar bij een bestaande doos naar beneden frezen? Ik heb nog nooit een precies verticale buis gezien. Afgezien of het een KPN kabel of andere kabel zou zijn.
Ik zou de kabel los kappen, kijken of je telefoon lijn het nog doet. (Gewoon via de bestaande draden). Als het niet doet, of je heb sowieso geen KPN signaal gehad dus je kan niet testen --> KPN bellen.
[ Voor 46% gewijzigd door PoweRoy op 23-10-2017 15:45 ]
[This space is for rent]
[ Voor 17% gewijzigd door heuveltje op 23-10-2017 16:46 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
En de oude betaaltelelfoons die rekende per tik/puls over de aarde.heuveltje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:45:
Ground is alleen nodig bij hele oude huis installaties met extra bellen etc. of bij antieke telefooncentrales
Ik zou de originele KPN kabel in een nieuwe inbouwdoos afwerken. Dan ziet een eventuele KPN monteur altjd de originele kabel die binnen komt en krijg je geen zenuwachtige of verwijtende reacties als erg slecht of geen signaal is. Zij willen persee meten aan de hoofdkabel of het ISRA punt als er iets loos zou zijn.Cobb schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:43:
Ik wilde het potje inderdaad verplaatsen en vernieuwen. Had nooit verwacht de KPN ader daar tegen te komen. Anyway alleen de mantel is beschadigd. Ik heb hem nu in een nieuw potje en kan hem dus nog voor de mantel beschadiging gaan strippen. Ik ga het eerst proberen met rood en blauw, anders gaat het maar gewoon weet met oranje wit zoals het was. Is de 'ground' ook nodig want die zat met oranje en wit niet aangesloten?
KPN kabel zo aanstrippen dat de beschermende blauwe mantel nog net zichtbaar is in de tuut van de nieuwe inbouwdoos.
De rest van de kabel aanstrippen en de 5 aders in de kern met een beetje overlengte oprollen in de inbouwdoos.
Blauw en rood afwerken op de 2 bovenste contacten van een telefoon wcd, de contacten die het verst uit elkaar liggen.
Dit is een grondkabel met staaldraad omvlochten.
De rode en de blauwe ader is het eerste aderpaar, Oranje en wit de tweede.