Toon posts:

Aankoop Geluidsinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een geluidsinstallatie gaan kopen waar ik mijn mp3's, cd's en dvd's op kan beluisteren.
Ik wil dus een versterker (Dolby Digital, DTS), radio, speakers en een DVD speler.
Ik luister graag naar muziek (voornamelijk house) maar streef niet naar superieur geluid, het moet dus voor de "normale" luisteraar goed klinken. Mijn budget is F2000 en ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken... Wie kan mij een beetje op weg helpen?!?
Alvast bedankt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ga naar de correct en koop voor 700 piek een Harman Kardon AVR35, een hele simpele, maar goede dolby digital receiver (laat je niet gek maken door DTS, dat is al helemaal niet van belang bij de "standaard luisteraar"). En koop daar een setje leuke speakers bij, die je in de uitverkoop al voor weinigkan vinden...

Je moet zelf luisteren! (zie BTW faq.)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

yep gewoon een reciever van een 700-800 kopen (pioneer heeft wel leuke in die prijsklasse)

en dan voor 1200 de speakers ..moet kunnen

edit

dvd speler?? moet die er ook nog bij

dan is het wel wat aan de krappe kant

bv

pioneer reciever 800
2x front (350 pst)700
2x rear (150 pst)300
1x center 200

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 13:45

RLB

E Pluribus Unum

Ik zou zeker niet besparen op de boxen, dus ja...zeker minstends 1000 piek eraan uitgeven. Voor een dvd speler... misschien een Yamakawa?? Goedkoop en niet al te slecht... speelt mp3 tjes en alles.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Je wilt naar mijn mening veel en veel te veel voor dat budget.

Begin anders een gewoon met stereo en 2 fatsoenlijke boxen, en een dvd speler, maarja wie ben ik :)

[fucking typo'z ook altijd]

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 01:30

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb zelf een technics versterker , de SA DX-950 ( :? )

Perfect ding met DTS en 5x100w.

Kost zo'n 900 piek

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 10 juli 2001 22:39 schreef hervaz het volgende:
Je wilt naar mijn mening veel en veel te veel voor dat budget.

Begin anders een gewoon met stereo en 2 fatsoenlijke boxen, en een dvd speler, maarja wie bent ik :)
Jij ben Hervaz, en ik deel jouw mening.

Verwijderd

Je Kan natuurlijk eerst een "basis" aan leggen en later als je meer cash hebt je set aanvullen met je rear en center speakers.

edit:

hummz volgens mij val ik in herhaling. :)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Begin maar met een receiver en een dvd speler, met 2 speakers. Dat moet net kunnen.

Die reciever die is genoemd, 700,-
DVD-speler, vele mogelijkheden, 500,-
Speakers nog 400,- per stuk, moet kunnen.

En dan maar effe w8en totdat je wat meer geld hebt en koop je dan de rest van je surround opstelling erbij. :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, maar ik wil toch het liefst alles in één keer kopen gewoon omdat ik dan klaar ben...dan kost het maar wat meer...
Kijk de DVD speler is het probleem niet. Dat wordt idd een Yamakawa of een Divido oid, maar de speakers en de versterker daar weet ik niets/weinig van af en die verkopers vertrouw ik nooit zo....

Verwijderd

Een Yamaha receiver (RX-V396) is goed en goedkoop. Voor een dvd-speler moet je idd maar ff bij Megapool etc kijken. Speakers is naar eigen smaak, maar volgens mij moet je wel een paar Eltax, JBL of Mission kunnen krijgen voor een redelijk bedrag. Sub kun je wel vergeten.

Verwijderd

niemand kan je hier vertellen wat voor speaker je mooi vind. elk merk heeft zijn eigen geluid. Als je mission vergelijkt met bv jbl, dan weet je wat ik bedoel. Als je specifiker kunt vertellen waar je van houd, dan kan het zijn, dat je wat aan de gegeven info hebt.(strak, open, snel, laag)misschien kun je beter naar jong gebruikt gaan kijken zodat je nog een beetje uit de voeten kan met je budget.

Verwijderd

Op woensdag 11 juli 2001 09:51 schreef dabenmen het volgende:
De speakers en de versterker daar weet ik niets/weinig van af en die verkopers vertrouw ik nooit zo....
neem je favo cdtjes meen en ga eens naar een middagje naar een hifi zaak en beluister wat speakers wat binnen jouwn budget ligt. De verkoper zal heus niet de hele tijd jouwn handje vasthouden >:)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op woensdag 11 juli 2001 10:13 schreef JcaG het volgende:
niemand kan je hier vertellen wat voor speaker je mooi vind. elk merk heeft zijn eigen geluid. Als je mission vergelijkt met bv jbl, dan weet je wat ik bedoel. Als je specifiker kunt vertellen waar je van houd, dan kan het zijn, dat je wat aan de gegeven info hebt.(strak, open, snel, laag)misschien kun je beter naar jong gebruikt gaan kijken zodat je nog een beetje uit de voeten kan met je budget.
Die jongen zoekt toch een surround set, en daar kunnen we hem best mee helpen hoor...

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Er wordt voornamelijk house gedraaid.

Hiervoor heb je echt geen dure set nodig.
En in house zit toch geen surround, in
de meeste muziek overigens niet.

Als zijn er audio DVD's met puur alleen
audio in surround.

House muziek is overigens IMHO acoustische
vervuiling. Ik wordt scheitziek van al die
macho autootjes met een verlaagsetje en
teveel spoilers BOOOM BOOM

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 11:32 schreef Klaas_Baas het volgende:
Er wordt voornamelijk house gedraaid.

Hiervoor heb je echt geen dure set nodig.
En in house zit toch geen surround, in
de meeste muziek overigens niet.

Als zijn er audio DVD's met puur alleen
audio in surround.

House muziek is overigens IMHO acoustische
vervuiling. Ik wordt scheitziek van al die
macho autootjes met een verlaagsetje en
teveel spoilers BOOOM BOOM
dat vind ik vet :P

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

dat doe je goed..iemand anders zn muziek keuze afkraken.

btw ik ben het eens met wat hierboven al gezegd is. versterker+boxen is wel te doen voor 2000 piek maar moet er een sub en/of dvd speler bij dan zou ik echt ff doorsparen.

mollie

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
yamaha recievers zijn goed (heb ik mij laten vertlle n :o ) bij de mediamarkt R.dam heb je vor f 599 een yamaha Dolby D geen DTS :(

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 12 juli 2001 13:59 schreef ernst het volgende:
yamaha recievers zijn goed (heb ik mij laten vertlle n :o ) bij de mediamarkt R.dam heb je vor f 599 een yamaha Dolby D geen DTS :(
Alsof je met een versterker in die prijsklasse veel verschil hoort tussen DD en DTS. |:(

Pagina: 1