Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plebscape
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-07-2024
L.S.

Ik ben al een tijdje toe aan een nieuwe gamePC. Ik wil er graag één voor het niewe jaar in elkaar zetten. Ik zou wel een redelijk high end systeem willen, 4k gamen gaat me dan toch net wat te ver. Maar ik heb wel 3 monitoren

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben vooral van plan deze pc te gaan gebruiken als game-pc. Verder zou ik het heel fijn vinden wanneer deze niet veel lawaai maakt (wanneer ik deze aan heb staan en niks aan het doen ben, dat ik dan ook niet veel hoor)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik was van plan rond de 2000 euro uit te geven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb wel een oude pc, maar ik wil alles nieuw. Misschien dat ik mijn oude harde schijven wel als extra opslag ga gebruiken.
Wel heb ik nog een headset en speakerset ergens liggen, dus hoef ik hier geen advies voor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag goed kunnen gamen. Verder wil ik dus dat die niet te veel lawaai maakt.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor vrijwel alle merken. Toch het liefst Intel.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien dat ik later nog een grafische kaart toe wil voegen dus lijkt mij wel fijn om die mogelijkheid te houden.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, dus voorlopig niet. Bij deze build heb je wel de mogelijkheid tot overklokken en het lijkt mij leuk om daar wat mee te spelen.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht een beetje feedback op mijn gekozen onderdelen. 500gb ssd wil ik absoluut houden. Het verschil tussen een reguliere koeling en een waterkoeler op de cpu is niet heel groot. Verder vraag ik me af of jullie nog iets toe zouden willen voegen.

Intel Core i7-8700K Boxed
MSI Z370-A PRO
MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X
Seagate Desktop HDD, 2TB
Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart
Scythe Mugen 5 PCGH Edition
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Crucial MX300 2,5" 525GB
Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15
32GB DDR4 (kit van 2) @ 3.000Mhz

[ Voor 8% gewijzigd door Plebscape op 23-10-2017 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 04-06 16:45
32GB RAM is niet gericht op de toekomst, maar gewoon overkill. Je hebt er niks aan de komende jaren. De 1080Ti gaat vele malen eerder een probleem vormen dan 16GB RAM. Ik zou het geld lekker op zak houden voor een latere videokaart upgrade.

Seagate Desktop HDD's zijn van dubieuze kwaliteit.WD Blue of Seagate Barracuda zijn betere opties. Sinds er geen 2TB 7200rpm Blue schijven bestaan, zou ik een barracuda kiezen.

Je zou nog voor de zwart rode versie van die kast kunnen gaan, kleurt leuk met je gpu.

De Corsair RM550x, Bitfenix Whisper BWG450M en EVGA Supernova G2 en G3 zijn ook leuke overwegingen als voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
youridv1 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:52:
32GB RAM is niet gericht op de toekomst, maar gewoon overkill. Je hebt er niks aan de komende jaren. De 1080Ti gaat vele malen eerder een probleem vormen dan 16GB RAM. Ik zou het geld lekker op zak houden voor een latere videokaart upgrade.

Seagate Desktop HDD's zijn van dubieuze kwaliteit.WD Blue of Seagate Barracuda zijn betere opties. Sinds er geen 2TB 7200rpm Blue schijven bestaan, zou ik een barracuda kiezen.

Je zou nog voor de zwart rode versie van die kast kunnen gaan, kleurt leuk met je gpu.

De Corsair RM550x, Bitfenix Whisper BWG450M en EVGA Supernova G2 en G3 zijn ook leuke overwegingen als voeding.
32 gb ddr4 (corsair) draait hier anders prima hoor, icm een i7700k. Het ligt er metname aan wat voor programma's je draait. Als je zoals ik veel videobewerking doet met zware programma's, dan komt wat extra geheugen en een snelle cpu echt wel van pas.

Voor enkel games etc zou ik inderdaad ook voorstellen je geld op zak te houden en bewaren voor een toekomstige upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youridv1
@Cougar tuurlijk draait het prima, maar voor een game systeem is het gewoon 100+ euro extra waar je inderdaad niks van merkt de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gideon89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21-05 14:48
Misschien een rare vraag maar is 550watt wel voldoende icm met een 1080ti? Gaat je voeding niet constant op 100% draaien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
@gideon89 550Watt is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
Zelfs met de cpu op 1.3 volt zal de powerdraw met 90% cpu load met 100% gpu load stock zal je niet heel veel meer dan 480 watt zien. Als je de 1080Ti meer powerlimit gaat geven ga je de 550 watt wel halen ja.
Pagina: 1