Extra fans t.b.v. videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 08:10
Tweakers,

Heeft er hier iemand ervaring met het gebruik van bijvoorbeeld fan mount racks op een pci slot of fans naar/tegen de videokaart?

Over het algemeen vrij tevreden met koeling van m'n pc, CPU 60 graden op 100% load, m2/HDD/SSD allemaal goede temperaturen naar mijn mening. Alleen loop ik qua temperaturen met de GPU wat hoger op dan dat ik het liever zie, graadje of 70/71. Persoonlijk zie ik dat liever wat lager dus ben ik nu aan het kijken naar wat andere oplossingen.

Case: Phanteks Enthoo Pro Closed(vrij groot dus). PC staat niet in een kast, maar op de grond met veel vrije ruimte er omheen.

Momenteel bestaat mijn setup qua koeling uit:
- Corsair Hydro h115i waarvan fans vervangen zijn met 2x Noctua NF-P14S Redux 140mm, outtake bovenzijde t.b.v delidded i7 7700K
- 1x Noctua NF-P14S Redux 140mm achterzijde outtake
- 1x Cooler Master Megaflow Red, 200mm voorzijde intake
- 1x GTX 1080 MSI standaard fans erop (wordt binnenkort een 1080Ti)

Nu liep ik tegen de volgende oplossingen aan:
Mount rack: https://www.amazon.com/Br...deo-Cooling/dp/B00UJ9JSBY
Goedkope(lelijke) fan plaatsing: http://www.overclock.net/...ng-for-your-gpu-for-cheap
Rack naast videokaart: https://nl.aliexpress.com...t-bracket/2033594291.html

Iemand die mij hierover kan adviseren?

Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgertje op 23-10-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb ook een MSI gtx 1080 en die komt niet boven de 65℃

Heb je niet toevallig in de instellingen van de fan curve zitten spelen en dat die daar door verkeerd ingesteld staat ?

Of is de airflow van je case slecht ?

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Tjm De Groot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:51:
Ik heb ook een MSI gtx 1080 en die komt niet boven de 65℃

Heb je niet toevallig in de instellingen van de fan curve zitten spelen en dat die daar door verkeerd ingesteld staat ?

Of is de airflow van je case slecht ?
Aangepast, is niet 80/81 maar 70/71 graden inclusief overclock. Airflow is verder vrij goed ja, zeker met de nieuwe fans. Fan curve is gewoon standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Waarom zou je een lagere temperatuur willen dan 71 graden op je gpu? Niets mis met 71 graden hoor.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
Bart ® schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:18:
Waarom zou je een lagere temperatuur willen dan 71 graden op je gpu? Niets mis met 71 graden hoor.
Heb alle onderdelen graag zo koel mogelijk, ook al is het ruimschoots in de veilige temperaturen. Met een lagere temperatuur kan ik de overclock nog wat verhogen zonder stabiliteit te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enola
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-06 20:54
71C is gewoon normaal Zoals Bart al zei.

De optie die liet zien doen niks voor je GPU. Behalve de ghetto oplossing die werkt goed. Moet je wel op pull zetten!

Die andere doen echt niks.

Als je je air flow wilt testen kan je het best even kijken wat je temps met en zonder zijkant van je case doen.

En als je echt lage temperaturen wilt moet je gaan waterkoelen.

Try more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 16:25
Kijk eens naar undervolten:

Zomaar een linkje die er iets op lijkt, er zijn vast betere guides: https://linustechtips.com...rvolted-gtx-1070-results/

Mijn GTX 1070 draait nu op 0.912 Volt in plaats van 1.050 zonder prestatieverlies. Het stroomverbruik stijgt exponentieel met het voltage. Dit resulteert in een temperatuur van 58 graden onder full load ipv 69(bij een vaste rpm van 1400). Het stroomverbruik van alleen de gpu is gedaald van 180 watt naar 140 watt. Hierdoor is niet alleen de videokaart cooler, maar ook alle andere onderdelen in de kast.

Als je de omgevingtemperatuur niet meerekend is mijn kaart dus 25% koeler zonder prestatieverlies.

Het is even een gepriegel om het goed grafiekje goed te krijgen in msi afterburner, maar het resultaat mag er zeker zijn. Ik gebruik geen casefans meer omdat ze simpelweg niet meer nodig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Bennnie op 27-10-2017 12:04 ]

Pagina: 1