Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 23:07
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon. Mijn Moto E begint trager te worden, aansluiting op de lader is fragiel en hij heeft gewoon te weinig opslag.

Ik zoek een?
Android telefoon

Wat is je budget?
Ik wil het liefst onder de €200 blijven

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Whatsappen, internetten, facebooken. Games spelen doe ik niet op een mobiel

Verdere eisen:
- 5 inch scherm
- 16GB geheugen
- NFC
- Notificatie Led
- Vlotte telefoon zonder hickups / vertragingen

Vooral een goede ervaring zonder vertraging vind ik belangrijk. Camera kwaliteit boeit me ook niet zo veel.

Wat heb je zelf al gevonden?
-Wileyfox Swift 2 / Wileyfox Swift 2 Plus / Wileyfox Swift 2X
- Nokia 5
- Moto G5
- Honor 6X

Welke vragen heb je hier nog over?
Kwam vanmorgen trouwens de Nokia 3 tegen voor €75 maar die blijkt heel wat performance issues te hebben dus die gaat het sowieso niet worden ondanks dat de prijs zeer scherp is. Verder sta ik open voor andere suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
De P8 Lite 2017 van Huawei. Gewoon goede specs voor de prijs. Bij de zelfde keten als de Nokia3 in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Rezje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:10:
De P8 Lite 2017 van Huawei. Gewoon goede specs voor de prijs. Bij de zelfde keten als de Nokia3 in de aanbieding.
Mijn vrouw had een Huawei P8 Lite uit 2015 en dat was een en al drama. Wifi, Bluetooth gingen kapot en overal slijtage plekken. Bedankt voor de suggestie maar ik ben niet echt gecharmeerd van Huawei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Moto G5 valt voor jou al af, aangezien die telefoon geen NFC heeft. Ik denk dat het verder niet heel veel uitmaakt wel toestel je kiest. Zowel de Nokia als de Wileyfox modellen hebben goede reviews. Zou persoonlijk voor de Wileyfox 2X gaan, dit toestel biedt het de meeste bang for buck. Betere camera, meer ram, meer opslag, en het meest up to date qua hardware. Het enige is dat dat toestel geen 5ghz ondersteunt maar goed, dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
Vlassie1980 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:14:
[...]

Mijn vrouw had een Huawei P8 Lite uit 2015 en dat was een en al drama. Wifi, Bluetooth gingen kapot en overal slijtage plekken. Bedankt voor de suggestie maar ik ben niet echt gecharmeerd van Huawei.
Ah dat is balen. Mijn ervaringen met Huawei zijn juist heel goed.

Ik snap je punt hoor maar zou het toestel toch mee overwegen in je keuze. Je kan met elk merk problemen krijgen. Zelfde met auto's, de een krijgt problemen met een Volkswagen en zweert dat af, terwijl een ander niks liever wil dan een VW en er nooit problemen mee krijgt.
Omdat dat toestel uit 2015 problemen gaf wil nog niet zeggen dat je die nu weer gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Rezje schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Ah dat is balen. Mijn ervaringen met Huawei zijn juist heel goed.

Ik snap je punt hoor maar zou het toestel toch mee overwegen in je keuze. Je kan met elk merk problemen krijgen. Zelfde met auto's, de een krijgt problemen met een Volkswagen en zweert dat af, terwijl een ander niks liever wil dan een VW en er nooit problemen mee krijgt.
Omdat dat toestel uit 2015 problemen gaf wil nog niet zeggen dat je die nu weer gaat krijgen.
Tsja... Ik ben gewoon niet zo van Huawei. Wellicht dat dit model al die problemen niet heeft maar heb er gewoon niet zo'n goed gevoel bij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Wileyfox heeft al je eisen, maar heeft (uit eigen ervaring) soms last van wat je noemde 'hickups'. Alle alternatieven in deze prijscategorie hebben dezelfde soc, zoals de Redmi 4x en de Moto G5. Ga een budget hoger (<300) of neem genoegen met een redelijke/voldoende vlotte ervaring.

Ongeacht je keus zal ook één van de drie genoemde telefoons een hele stap vooruit zijn. Zeker als je NFC laat vallen (heb je die echt nodig?), krijg je een mooie telefoon voor een fijne prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Kwabbernoot schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:17:
Wileyfox heeft al je eisen, maar heeft (uit eigen ervaring) soms last van wat je noemde 'hickups'. Alle alternatieven in deze prijscategorie hebben dezelfde soc, zoals de Redmi 4x en de Moto G5. Ga een budget hoger (<300) of neem genoegen met een redelijke/voldoende vlotte ervaring.

Ongeacht je keus zal ook één van de drie genoemde telefoons een hele stap vooruit zijn. Zeker als je NFC laat vallen (heb je die echt nodig?), krijg je een mooie telefoon voor een fijne prijs.
NFC leek me handig bij het pinnen tijdens het boodschappen doen maar dat is ook het enige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 20:47
Handig niet echt, je laat je er portemonnee niet thuis om. Zeker wel erg cool en ook de frons van de caissière is wat waard. Maar het blijft niet meer dan een gimmick ;)
Pagina: 1