Hi,
1)
ik heb mn PC aangesloten op een 24' LCD monitor via DVI en HDMI out naar mijn AVR en die is tevens via HDMI verbonden met mn TV
Wat ik graag zou willen kunnen , is terwijl het beeld op de monitor blijft ,het geluid (muziek) middels de HDMI kabel naar de AVR sturen
UIteraard heb ik wel geluid als ik Windows (v10) vertel dat alles naar het 2e scherm moet gaan , maar dan geldt dat voor Beeld & Geluid
Ik zou dat dus ook graag voor enkel Audio willen kunnen
Dit omdat SPDIFF niet 'hoger gaat' dan 24bits/192hz , 5.1
BV Bluray Audio wordt dan gecomprimeerd
GPU: Gigabyte RX460 , HDMI 2.1 / DP 1.4
2)
Indien dat NIET kan, zou het dan wel lukken met een 2e HDMI/DP kabel?
3)
Of: indien dit niet mogelijk is , ik heb een ASUS X370 Prime mobo , welke een HDMI out port heeft. Ik 'denk' dat deze alleen bij APU actief is , maar zou deze bv voor Audio out gebruikt kunnen worden ?
Thanks in vooruit voor alle hulp !
1)
ik heb mn PC aangesloten op een 24' LCD monitor via DVI en HDMI out naar mijn AVR en die is tevens via HDMI verbonden met mn TV
Wat ik graag zou willen kunnen , is terwijl het beeld op de monitor blijft ,het geluid (muziek) middels de HDMI kabel naar de AVR sturen
UIteraard heb ik wel geluid als ik Windows (v10) vertel dat alles naar het 2e scherm moet gaan , maar dan geldt dat voor Beeld & Geluid
Ik zou dat dus ook graag voor enkel Audio willen kunnen
Dit omdat SPDIFF niet 'hoger gaat' dan 24bits/192hz , 5.1
BV Bluray Audio wordt dan gecomprimeerd
GPU: Gigabyte RX460 , HDMI 2.1 / DP 1.4
2)
Indien dat NIET kan, zou het dan wel lukken met een 2e HDMI/DP kabel?
3)
Of: indien dit niet mogelijk is , ik heb een ASUS X370 Prime mobo , welke een HDMI out port heeft. Ik 'denk' dat deze alleen bij APU actief is , maar zou deze bv voor Audio out gebruikt kunnen worden ?
Thanks in vooruit voor alle hulp !
[ Voor 18% gewijzigd door SvenG op 23-10-2017 11:34 ]