Dell latitude e6500 boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636051

Topicstarter
Hallo.

Ik begin maar meteen met het probleem.
Ik heb een Dell latitude e6500 met oa:
-p8800 2x2,66ghz
-2x2gb ddr2 pc6400
-128gb Samsung SSD
- Intel HD graphics
Hij draaid op bios A29.
Het probleem:
Als ik de laptop aan zet zie je het bios laad scherm. Als ik niks indruk,laad het balkje te langzaam door en dan zwart scherm wat zegt: invalid configuration information -please run setup program.
Dan zet ik hem uit,en start opnieuw op.
Ik druk op F2 en hij zegt rechtsboven: bios setup wordt geladen.
Maar voordat de bios tevoorschijn komt,krijg ik weer het zwarte scherm met dezelfde melding als eerder genoemd.
Ik heb ook diagnostics setup geprobeerd,maar ook dan voordat er iets gebeurt weer het zwarte scherm.
Dat is fn toets plus power button.
Ik heb ook F12 geprobeerd,zodat ik de Bootvolgorde kan aanpassen. Maar ook dan weer het zwarte scherm.
Op het moment staat hij op het zwarte scherm met de invalid melding. En het ledje met slotje 9 opgelicht.
Als ik bijvoorbeeld hier kijk:https://www.parts-people.com/blog/2014/07/02/dell-latitude-e6400-led-post-codes-diagnostic-indicators/

Dan zie ik het slotje 9 nergens dat alleen opgelicht is. Wel andere code ledjes.
Ik kom er niet uit.
Ook heb ik de dvdrom eruit gehaald,ram opnieuw geplaatst en cpu opnieuw geplaatst.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Op verschillende forums hebben ze het over de bios batterij,die ik inderdaad heb losgekoppeld voordat de ellende begon.
Iemand die me verder kan helpen?
Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Slotje 9" is je Numlock-indicator. :D (En "slotje A" is caps lock en "slotje pijltje omlaag" is scroll lock) Uit jouw tekst begrijp ik dat die gewoon aan gaat. Dat betekent dat numlock aan staat. Het is geen diagnostische indicatie.

Heb je al eens geprobeerd om nadat je F2 gedrukt hebt, en de melding weer krijgt, de laptop even (5-15 minuten!) te laten staan? Dat wordt ook op die forums gemeld ;)
Op verschillende forums hebben ze het over de bios batterij,die ik inderdaad heb losgekoppeld voordat de ellende begon.
Waarom deed je dat?

[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 23-10-2017 05:14 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben de hele nacht bezig geweest met forums lezen. De laptop heeft ook gewoon aan gestaan,en ook paar uur uit gestaan.
Ik heb Dell support gebeld,en die beste man zei me dat het moederbord gaar is. En dat die ook niet meer leverbaar is.
Wat natuurlijk ook logisch is.
Maar het begon met dat ik de laptop wou restarten vanuit Windows. En hij deed er tergend lang over. Dus dacht ik de bios te resetten,door de batterij er ff uit te halen. And so the trouble began.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 636051 op 23-10-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik zou de accu en het bios batterijtje eens lostrekken en opnieuw aansluiten, dat wil nog wel eens helpen. En mogelijk het batterijtje zelf vervangen.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
citruspers schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:26:
Ik zou de accu en het bios batterijtje eens lostrekken en opnieuw aansluiten, dat wil nog wel eens helpen. En mogelijk het batterijtje zelf vervangen.
Ik heb dat natuurlijk al meerdere keren geprobeerd. Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
klinkt mij meer als een corrupte bios :?

404 Signature not found

Pagina: 1