keuze nieuwe monitor & VR bril

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkwadraat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-09 19:23
achtergrond
Mijn desktopje is 5 jaar oud en deze zal over zo'n drie jaar wel aan vervanging toe zijn. Dan wil ik een goed VR ready syteem en bril. Sparen dus (tegen die tijd hopelijk enigszins betaalbaar). Om de komende 3 jaar met name op game-gebied te overbuggen, heb ik mijn oude videokaart vervangen en er een via V&A aangeschafte MSI RX480, 8GB in gezet. Een nieuwe monitor stond daarna op het programma. Aangezien deze toch minstens 8 jaar dienst moest doen, kwam ik na onderzoek tot de volgende specs: Geen TN, geen G-sync, wel Freesync, 16:9, niet gebogen, 75 hz of hoger. Dat levert 10 monitoren op in Pricewatch. De best wel dure monitor: "Acer XF270HU" (27",IPS, 144 hz, Freesync., € 556, € 507 euro bij Amazon.de) leek me niet onaardig om 8 jaar tegenaan te kijken.
Echter, ik begon steeds meer te twijfelen aan het nut van zo'n dure monitor. Al lezend over de ervaringen van VR-bril gebruikers, kwam ik grofweg op twee soorten, gamers die beslsit niet meer terug willen naar de tradionele manier van spelen en mensen die na twee, drie maanden de bril opzij leggen en er niet meer naar omkijken. Ik weet wel bijna zeker dat ik bij die eerste groep hoor. Ik verwacht ook nog veel meer van VR dan alleen games. Dan zit het erin dat ik de monitor alleen nog maar voor meer alledaagse dingen (filmpje, tv-serie, surfen, mail etc) ga gebruiken. Dus ben ik gaan kijken naar goedkopere alternatieven, zodat er meer geld naar de spaarpot kon. Dan kom ik uit bij de LG 24MP59G-P (€150, dat lijkt dezelfde als de LG 24MP68VQ, alleen die heeft DV-I ipv DP ). Over die LG zijn echter nogal tegengestelde reviews. Ook op reddit, hoewel daar niet duidelijk is of men weet dat de MBR (Motion Blur Reduction) van 1ms niet tegelijk met de freesync gebruikt kan worden. Alternatief is de Acer BE240Y Z (geen echte reviews gevonden helaas, meer aansluitmogelijkheden, €220), voordat je in bedragen boven de €300 komt.
Kortom, alles bijelkaar kies ik nu voor de Acer BE240Y Z, vanwege de aansluitmogelijkheden, met name de USB hub. Want, wie weet, zou dat in de toekomst evt van belang kunnen zijn. De 6ms vind ik geen probleem, ik ga niet competitief gamen.

vragen
1. Vinden jullie bovenstaande gedachtengang voorstelbaar (ook de notie dat bij VR gebruik de monitor minder belangrijk wordt)?
2 Zouden jullie toch gewoon voor de LG gaan (wel weer €70 in de spaarpot)?

alvast bedankt voor reacties
(ik hoop dat ik dit in het juiste forum plaats)

Excuses, toch verkeerde forum. Vond het zelf niet een echt/uitsluitend aankoop-item, maar indedrdaad zo kun het wel lezen. Bedankt voor het verplaatsen Dion-b.

[ Voor 2% gewijzigd door bkwadraat op 23-10-2017 14:46 . Reden: verkeerde forum ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(ik hoop dat ik dit in het juiste forum plaats)
Als je het niet weet, vraag het vooraf na. Scheelt gedoe achteraf.

Sowieso, zo onduidelijk staat het hier toch niet?
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!