Hallo beste mensen, ik overweeg voor het eerst een PC te bouwen (liefst te laten bouwen). Hoe is het onderstaande lijstje?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC moet games zoals The Witcher 3, Rainbow Six Siege, Civilization 6 en toekomstige titels kunnen spelen op het liefst high settings (of hoger) met minimaal 60 fps op 1080p/1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800-850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf zo aan het volgende te denken:
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core Processor ($194.29 @ OutletPC)
Motherboard: Asus - PRIME B350-PLUS ATX AM4 Motherboard ($93.88 @ OutletPC)
Memory: *G.Skill - Aegis 8GB (1 x 8GB) DDR4-3000 Memory ($77.99 @ Newegg)
Storage: SanDisk - SSD PLUS 120GB 2.5" Solid State Drive ($63.89 @ OutletPC)
Storage: *Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($40.99 @ Best Buy)
Video Card: *PowerColor - Radeon RX 580 4GB Red Dragon Video Card ($254.98 @ Newegg)
Case: Corsair - 270R ATX Mid Tower Case ($59.37 @ Amazon)
Power Supply: *EVGA - SuperNOVA G3 550W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($72.98 @ Newegg)
Total: $858.37
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
*Lowest price parts chosen from parametric criteria
Generated by PCPartPicker 2017-10-22 17:16 EDT-0400
Motivatie:
Na het internet afgedwaald te hebben kwam ik op deze lijst uit dat ik op Reddit vond. Enig verschil is dat ik er een SSD heb bijgedaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, performance staat voor mij bovenaan.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Op- of aanmerkingen op de bovenstaande lijst. Daarnaast vraag ik me af of er een goede dienst is dat de PC in elkaar zet. Zo niet, is het erg lastig een PC in elkaar te zetten? Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe/kapot maak.
Alvast bedankt voor het lezen! Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC moet games zoals The Witcher 3, Rainbow Six Siege, Civilization 6 en toekomstige titels kunnen spelen op het liefst high settings (of hoger) met minimaal 60 fps op 1080p/1440p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 800-850 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf zo aan het volgende te denken:
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 5 1600 3.2GHz 6-Core Processor ($194.29 @ OutletPC)
Motherboard: Asus - PRIME B350-PLUS ATX AM4 Motherboard ($93.88 @ OutletPC)
Memory: *G.Skill - Aegis 8GB (1 x 8GB) DDR4-3000 Memory ($77.99 @ Newegg)
Storage: SanDisk - SSD PLUS 120GB 2.5" Solid State Drive ($63.89 @ OutletPC)
Storage: *Western Digital - Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($40.99 @ Best Buy)
Video Card: *PowerColor - Radeon RX 580 4GB Red Dragon Video Card ($254.98 @ Newegg)
Case: Corsair - 270R ATX Mid Tower Case ($59.37 @ Amazon)
Power Supply: *EVGA - SuperNOVA G3 550W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($72.98 @ Newegg)
Total: $858.37
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
*Lowest price parts chosen from parametric criteria
Generated by PCPartPicker 2017-10-22 17:16 EDT-0400
Motivatie:
Na het internet afgedwaald te hebben kwam ik op deze lijst uit dat ik op Reddit vond. Enig verschil is dat ik er een SSD heb bijgedaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, performance staat voor mij bovenaan.
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Op- of aanmerkingen op de bovenstaande lijst. Daarnaast vraag ik me af of er een goede dienst is dat de PC in elkaar zet. Zo niet, is het erg lastig een PC in elkaar te zetten? Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe/kapot maak.
Alvast bedankt voor het lezen! Mocht je meer informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.